Cestujúci v Lipanoch sú nervózni. Ráno si nestíhajú kupovať lístky na vlak pre dlhé rady pred pokladňou. Môžu si ich kúpiť aj priamo vo vlaku, ale už s prirážkou. Železničná spoločnosť odporúča zabezpečiť si lístky aj prostredníctvom internetu.
LIPANY. Matej (22) dochádza pravidelne do školy z Lipian do Košíc. Vraví, že už niekoľkokrát sa mu nepodarilo kúpiť si cestovný lístok.
„Nekupujem si týždenný lístok, pretože často sa mi stáva, že chodím domov autom, takže ho kupujem takmer každé ráno. V pondelok sú veľké rady, a nielen v pondelok. Podľa mňa každý deň,“ prezradil nám mladý študent.
Vraví, že ak si nestihne kúpiť lístok na stanici, tak si ho musí kúpiť vo vlaku. „No a to už nie je také jednoduché, pretože je často s prirážkou, a to už nie je bohviečo.“ Cestujúci si teda nestihnú kúpiť lístok do príchodu vlaku.
V pondelok ráno predávajú lístky pri dvoch okienkach. V iné dni predáva lístky len jeden zamestnanec.
„V špičke, to je od 5.45 do 6.50 h, je podľa štatistických údajov maximálny počet predaných cestovných dokladov a počet obslúžených cestujúcich, a to konkrétne len v pondelok,“ informoval Tomáš Šarluška, riaditeľ Odboru komunikácie Železničnej spoločnosti Slovenska.
V tomto čase prichádza na stanicu osem autobusov zo štyroch či piatich smerov. „Tie zabezpečujú návoz k osobnému vlaku s pravidelným odchodom o 6.46 hod. vedeného z Lipian do Košíc. V uvedený deň je evidovaný aj zvýšený nápor cestujúcich žiadajúcich vybavenie zľavneného cestovného, predaja týždenných, mesačných cestovných lístkov pre žiakov a študentov škôl alebo traťové predplatné cestovné lístky,“ uviedol T. Šarluška.
Predaj neposilnia
Železnice o posilnení predaja v Lipanoch v iných dňoch, než sú pondelky, neuvažujú.
„V rámci nového grafikonu vlakovej dopravy, ktorý bude platný od 9. decembra, bude realizované zníženie rozsahu výkonov v osobnej doprave. Aj preto neuvažujeme o zmene, teda o rozšírení predaja cestovných dokladov. Z nášho pohľadu je predaj pokrytý dostatočne s účelom podchytenia potenciálu cestujúcej verejnosti v maximálne možnej miere,“ zdôraznil Šarluška.
Podotkol, že cestujúci si lístky nemusia kupovať len v osobných pokladniciach na železničných staniciach.
„Môžu si zvoliť pohodlnejší variant a nakupovať prostredníctvom internetu z domova, z práce, odkiaľkoľvek, kde majú prístup k počítaču a internetu. Tiež môžu využiť ponuku predpredaja cestovných lístkov, a to už 60 dní pred plánovaným dňom cesty, čím sa vyhne náš zákazník stresu pred cestou,“ dodal Šarluška.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári