PREŠOV. Návrh, s ktorým prišiel predseda tohto sekčovského výboru mestskej časti Stanislav Kahanec (KDH), vyvolal ostré reakcie.
Kahanec však návrh obhajuje, pričom sa odvoláva najmä na bezpečnosť cestnej premávky.
Zokruhovanie Sibírskej a Pod Šalgovíkom a vybudovanie obratiska trolejbusov na konečnej zastávke MHD na Sekčove z pôvodného návrhu opráv ciest vypadli. Takisto rekonštrukcia križovatky Hviezdoslavova - Štefánikova v centre mesta.
Radní podporili návrh S. Kahanca, no viacerí poslanci sa proti nemu postavili.
„Táto križovatka je jediným výjazdom pre Šrobárovu a Jurkovičovu, kde je vyše 500 áut. Kto ten úsek trochu pozná, vie, koľko tam býva dopravných nehôd a kolízií. Preto som žiadal, aby bola zaradená medzi stavby celomestského významu. Ďalším faktorom je, že sa tam nachádza najväčšia škôlka v meste, ktorú navštevuje tristo detí a tiež základná škola, ambulancia a obchody. Všetci vychádzajú z tejto križovatky,“ odôvodnil svoj návrh poslanec Kahanec.
Konkretizoval, že najnebezpečnejšie situácie vznikajú vtedy, ak idú dve autá po Ul. arm. gen. Svobodu a chcú odbočiť vľavo, tak nevidia cez seba a ohrozujú ich vozidlá z druhého jazdného pruhu.
Problém je aj pri vychádzaní spod Tábora. „Tam sú vyslovene kaskadérske kúsky,“ povedal Kahanec.
Problematický je aj výjazd od bytoviek na Šrobárovej a Jurkovičovej, odkiaľ autá často chodia priamo na Ulicu Pod Táborom, teda prejdú štyri pruhy.
„Prioritou je bezpečnosť a plynulosť dopravy v meste. Druhým zásadným kritériom je pre mňa to, že týmto úsekom denne prechádzajú tisícky áut. Pri limitovaných finančných možnostiach musí mesto v prvom rade riešiť akútne veci,“ zhrnul svoje dôvody.
Ďalšie dve stavby sú vraj v protiklade
Prečo navrhol vypustiť prepojenie Sibírskej a Pod Šalgovíkom a vybudovanie obratiska MHD?
Podľa jeho slov si tieto dve stavby „vzájomne odporovali“. Poukázal na to, že jedno obratisko sa nachádza Pod Šalgovíkom, čo považuje za dostatočné, pričom na Sibírskej by skôr privítal nové parkovacie miesta.
Ďalšími argumentmi boli nevysporiadané pozemky a menšia vyťaženosť. Čo sa týka križovatky pod OD Tesco, Stanislav Kahanec uviedol: „Vzhľadom na večný problém s peniazmi som navrhol pozastavenie tejto stavby. Treba ju urobiť, ale nie je taká nebezpečná ako iné križovatky.“
Materiál, ktorý úrad predložil mestskej rade, nepovažuje za dostatočne profesionálne pripravený.
„Mal by zohľadniť hlavne bezpečnosť a plynulosť dopravy a kritické body v meste. Nespochybňujem, že treba riešiť veľa vecí, vrátane okruhu na Sekčove, ale musíme nájsť priority. Vyžiadal som si preto aj štatistiky nehodovosti na jednotlivých úsekoch.“
O konečnej podobe plánu rekonštrukcií a výstavby miestnych komunikácií rozhodne mestské zastupiteľstvo.
Či získajú návrhy poslanca Kahanca väčšinu, nie je isté. „Nemám páru. Hlasovanie dopadne podľa toho, aká nová 'ad hoc' väčšina vznikne, ako sa to v poslednom čase deje,“ dodal.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári