Niektoré ulice sú totiž v poslednom čase prehustené a spôsobujú ľuďom komplikácie.
PREŠOV. Problémový je stav na Kysuckej ulici, ktorá sa stala veľmi vyťaženou po tom, čo vytvorila spojnicu medzi Sekčovom a Solivarom.
Ľudia viac ako rok žiadajú poslancov aj radnicu, aby situáciu riešili. Tvrdia, že sa tam tvoria zápchy, vodiči nedodržiavajú rýchlosť a vlastníci domov majú problém vycúvať z dvorov svojich domov, prípadne zaparkovať.
Chodci hovoria, že je problém prejsť z jednej strany ulice na druhú, lebo premávka je taká hustá. Vodiči vraj jazdia arogantne a veľmi rýchlo, hoci je tam predpísaná štyridsiatka.
Dokonca, hoci je cesta úzka, tlačia sa tam nákladné vozidlá aj kombajny. „Stretávajú sa tu výjazdy zo štyroch ulíc, ale nie sú vyznačené ani len priechody pre chodcov. Vôbec to nie je bezpečné,“ argumentoval Juraj Varga.
Napätie medzi obyvateľmi sa stupňuje. Hromžia, že sa nikto o ich problém nezaujíma.
„Nie je to pravda, hľadáme riešenie, ale ľudia si musia uvedomiť, že Kysucká bola niekedy slepá ulica s úzkymi chodníkmi a cesta sa vytvorila doslova ukrajovaním z trávnikov súkromných vlastníkov. Nikto v minulosti netušil, že sa stane tranzitnou komunikáciou a spojnicou so Sekčovom. Vozidiel pribúda a situácia sa musí riešiť komplexnejšie,“ myslí si poslanec Ľudovít Malaga (nez.).
Obyvatelia prišli s vlastným riešením
Nápadov už v minulosti bolo viac, ale ani jeden sa nepremietol do praxe. Ľudia žiadali napríklad to, aby sa z Kysuckej znova stala jednosmerka, iní zase žiadali, aby bol prejazd cez túto ulicu celkom zakázaný, hoci potom by bola viac zaťažená Kukučínova ulica.
Na októbrovom výbore mestskej časti (CMČ) predložil za obyvateľov nový návrh Róbert Štefko. Dokonca hneď niekoľko alternatív. Jednou z nich je znova jednosmerka od Sekčova až po križovatku so Solivarskou ulicou.
„Autobus by v tomto prípade jazdil iba smerom od Sekčova a opačným smerom by išiel cez Solivarskú na Kutuzovovu a Smetanovu ulicu. Ďalšou možnosťou je umiestniť v lokalite štyri širšie betónové retardéry a súčasne aj zebry. Konkrétne pod križovatkou Kysucká-Bencúrova, nad križovatkou Kysucká- Soľnobanská, pod križovatkou Kysucká-Tajovského a Kysucká-Smetanova,“ vysvetlil Štefko.
Ako ďalšiu alternatívu prezentoval umiestnenie dopravnej značky zákaz vjazdu mimo dopravnej obsluhy pred križovatkou Kysucká-Zimná a zdola pred križovatkou Soľnobanská-Kysucká.
Problémových ulíc je na Solivare viac
Podľa Ľudovíta Malagu (nez.), VMČ bude iniciovať pracovné stretnutie odborníkov z oddelenia dopravy na radnici, dopravného inšpektorátu aj obyvateľov z Kysuckej, aby spoločne v teréne posúdili nové návrhy.
„Sú tam aj ďalšie problémové úseky, na ktoré sa ľudia sťažujú. Musí sa riešiť napríklad prepojenie Janáčkovej ulice so Švábskou, pričom ide o úsek 20 metrov, aby doprava nezaťažovala Chalúpkovu ulicu. Tiež prepojenie Šípkovej a Ondavskej, kde je teraz jednosmerka a obmedzuje tak prístup podnikateľov k objektu bývalej Plety. Ľudia sa tiež sťažujú, že im to obmedzuje prístup na cintorín,“ dodal Malaga.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári