Ulica Pod Táborom bola v minulosti veľmi dôležitou tepnou, ktorá prepájala mesto Prešov so sídliskom Sekčov. Dnes je cesta i chodník v dezolátnom stave. Vozičkári majú smolu. Musia chodiť po okraji vozovky.
PREŠOV. „Mám pocit, že s výstavbou Rusínskej ulice sa na ulicu Pod Táborom akosi zabudlo. Aj kanalizácia je tam dosť nešťastne urobená. Asfaltová prikrývka už tiež nie je v najlepšom stave. Keď chce človek jazdiť vo svojom jazdnom pruhu smerom zo Sekčova do centra, tak vletí do každého jedného kanála, ktorý tam je. Ľudia si tam prosto ničia svoje autá,“ povedala nám Michaela Zelemová, ktorá cez túto ulicu často prechádza.
V návrhu plánu údržby a súvislých opráv miestnych komunikácií v Prešove na rok 2013 s výhľadom na roky 2014-2015 bola cesta Pod Táborom v úseku od Východnej ulice po železničný nadjazd zaradená do návrhu ako prioritná.
„Návrh plánu údržby a súvislých opráv miestnych komunikácií na území mesta Prešov na rok 2013 s výhľadom na roky 2014 a 2015 je spracovaný na základe monitorovania cestného fondu, požiadaviek poslancov z jednotlivých mestských častí a taktiež občanov mesta vo vzťahu k už schválenému a realizovanému plánu údržby a súvislých opráv miestnych komunikácií na rok 2012,“ informovala Veronika Kmetóny Gazdová, hovorkyňa mesta Prešov.
Pri monitoringu bol posudzovaný stavebný a dopravno-technický stav miestnych ciest.
„Za predpokladu schválenia uvedeného návrhu budú práce realizované v priebehu budúceho kalendárneho roka,“ uviedla Kmetóny Gazdová.
Oprava chodníka nemá podporu
V dezolátnom stave je i chodník. „Mám kamarátku, ktorá je vozičkárka. Už som ju aj ja tlačila po chodníku Pod Táborom, ale je to tam v takom strašnom stave, že tlačiť tam vozík je veľmi ťažké. Musela som ísť po krajnici cesty,“ povedala nám Marianna Kawaschová.
Požiadavka na nový chodník je na mestskom úrade v Prešove evidovaná už niekoľko rokov. „Pri predkladaní materiálu Návrh súvislej údržby ciest a chodníkov v predchádzajúcich rokoch nebola predmetná oprava v mestskom zastupiteľstve podporená,“ povedala hovorkyňa mesta.
„Nakoľko v stanovisku správcu a vykonaním vlastného monitoringu stavu a vyťaženosti bola konštatovaná opodstatnenosť, v návrhu súvislej údržby ciest a chodníkov na rok 2013 s výhľadom na roky 2014-2015 sme opätovne zaradili súvislú údržbu chodníka Pod Táborom,“ dodal Kamil Sepéši, vedúci oddelenia verejnoprospešných činností Mestského úradu v Prešove.
Primátor Prešova Pavel Hagyari (nez.) zdôraznil, že o opravách ciest a chodníkov rozhoduje tak mestský rozpočet, ako aj poslanci vo svojich prioritách.
„Na budúci rok sa pripravuje spomínaný komplexný projekt a ja pevne verím, že aj tento úsek v ňom bude zaradený,“ skonštatoval primátor.
Fakty
Ďalšie cesty celomestského významu navrhnuté na opravu v roku 2013:
Volgogradská - pokračovanie súvislej údržby cesty v úseku od čerpacej stanice po ul. Bajkalská
Vajanského - cesta od križovatky Grešova- Lesík delostrelcov po ul. Dukliansku
Arm. Gen. Svobodu - obojsmerné všetky sštyri jazdné pruhy
Dostojevského - cesta od Masarykovej po ul. Východná
Hlavná - nástupné plochy zastávok MHD
čor
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári