Potvrdilo to ministerstvo dopravy. V súčasnosti sa pripravuje projektová dokumentácia na tunelový variant tohto úseku.
PREŠOV. Výstavba veľkého diaľničného obchvatu mesta Prešov sa tak skoro nestane realitou. Obchvat mal pomôcť plynulému napojeniu na diaľnicu smerom na Košice.
Zatiaľ sa začalo s výstavbou „malého“ vnútorného obchvatu od Nábrežnej komunikácie k ZVL. Táto komunikácia má byť hotová do troch rokov.
Na informácie o posunutí začiatku výstavby obchvatu Prešov západ-juh na rok 2015, prípadne na neskôr, zareagoval poslanec Národnej rady SR Pavol Zajac (KDH) zo Sedlísk vo Vranovskom okrese.
Ministra interpeloval otázkou: „Nemyslíte si, že tento váš zámer znova oddiali prepojenie Bratislavy a Košíc diaľnicou D1 a z Prešova sa stane veľmi nebezpečný dopravný lievik?“
Minister dopravy Ján Počiatek (Smer) vo svojej odpovedi informácie o posune stavby potvrdil. Podľa jeho slov v súčasnosti zabezpečuje Národná diaľničná spoločnosť prípravu dokumentácie pre stavebné povolenie na tento úsek cesty, ktorého súčasťou má byť aj dvaapolkilometrový tunel.
Predpokladaný termín dodania dokumentácie pre stavebné povolenie je v máji budúceho roka, následne bude možné začať proces majetkovej prípravy a prípravy žiadosti na vydanie stavebného povolenia, ktoré si vyžiada ďalší čas.
„Vzhľadom na aktuálny stav prípravy tohto úseku, prognózovanej intenzity dopravy, väzbu na ostatné pripravované investičné akcie v okolí mesta Prešov, a predovšetkým vzhľadom na možnosti zabezpečenia finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu, resp. z fondov Európskej únie, sa začatie realizácie predmetného úseku diaľnice D1 Prešov západ, Prešov juh predpokladá najskôr v roku 2015. Začiatok výstavby v roku 2015 nie je ale naším zámerom, ale realitou vychádzajúcej z pripravenosti tohto úseku, ktorý sme zdedili po našich predchodcoch, teda po vašej vláde. Samozrejme, z pozície ministra dopravy budem robiť všetko preto, aby výstavba aj odovzdanie cesty do užívania, prebehlo čo najskôr. Ako však viete, v právnom štáte nie je možné robiť nemožné,“ uviedol Počiatek.
Ďalšie stavby ciest
Pripomenul, že Slovenská správa ciest začala v tomto roku stavbu I/68 Prešov, odbočka Škultétyho - ZVL, teda spomínaný „malý“ obchvat. Cesta má podľa jeho slov výrazne zlepšiť dopravnú situáciu v meste.
„Táto spojnica, aj keď nie je plnohodnotnou náhradou diaľnice, v rokoch výstavby mestského diaľničného obchvatu značne uľahčí život obyvateľom Prešova aj prechádzajúcim motoristom. Preto si myslím, že v tom období sa to nestane lievikom,“ dodal minister.
Podľa prezentovaného projektového zámeru má tento vnútorný obchvat, ktorý si vyžiada vyše tridsaťmiliónové náklady, slúžiť pre tranzitnú dopravu z Košíc na Poprad do vybudovania spomínaného diaľničného úseku.
V roku 2014 by sa mal tiež začať stavať severný obchvat Prešova ako súčasť rýchlostnej komunikácie R4.
Podľa informácií z ministerstva sa pripravuje dokumentácia pre stavebné povolenie. Náklady na túto cestu sa odhadujú na 459 miliónov eur.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári