Agentúrny materiál sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.
V stredu večer sa na ceste medzi obcami Nižný Hrabovec a Hencovce (okr. Vranov nad Topľou) stala vážna dopravná nehoda. Na jej následky zomrel cyklista, ktorý sa zrazil s osobným autom.
NIŽNÝ HRABOVEC/PREŠOV. Na ceste medzi obcami Nižný Hrabovec a Hencovce vo Vranovskom okrese došlo v stredu večer k dopravnej nehode medzi cyklistom a osobným autom.
„Okolo deviatej večer išiel 53-ročný muž z Hencoviec na bicykli po ceste I/18 v smere od obce Nižný Hrabovec na obec Hencovce. Bicykel bol bez predpísaného osvetlenia a cyklista nemal reflexné prvky ani prilbu,“ informoval Daniel Džobanik, hovorca Krajských policajtov v Prešove.
Cyklista išiel navyše v protismere. „Pri jazde uvedeným úsekom náhle stočil bicykel pred osobné auto, ktoré v tom čase prechádzalo okolo, pričom došlo k zrážke. Cyklista utrpel ťažké zranenia, ktorým vo štvrtok ráno podľahol vo vranovskej nemocnici,“ uviedol D. Džobanik.
Po nehode bol dvadsaťpäťročný vodič osobného auta podrobený dychovej skúške s negatívnym výsledkom.
„Prítomnosť alkoholu u cyklistu bude zistená vyšetrením krvi. Hmotná škoda bola vyčíslená na 300 eur,“ zdôraznil Džobanik. Polícia začala trestné stíhanie pre prečin usmrtenia.
Bicykel musí mať povinnú výbavu
Polícia pred podobnými nehodami varuje. „Na bicykli sa jazdí predovšetkým po cestičke pre cyklistov. Kde takáto cestička nie je, jazdí sa pri pravom okraji vozovky a jednotlivo za sebou,“ povedal krajský hovorca policajtov.
Tak ako autá, aj bicykel musí spĺňať určité podmienky, aby mohli cyklisti bezpečne vyraziť na cesty.
„Bicykel musí byť vybavený dvoma od seba nezávislými účinnými brzdami, konce rúrok riadidiel musia byť ukončené napríklad zátkami alebo rukoväťou. Vzadu musí byť červené odrazové sklo svietiace dozadu,“ skonštatoval hovorca.
Rexlexné pásy by mali byť na ľavej ruke a nohe. „Reflexné prvky zvyšujú viditeľnosť v šere, v tme odrážajú svetlo späť k reflektorom auta až na vzdialenosť 200 metrov. Umožňujú vodičovi auta včas zareagovať a zabrániť nehode. Počas jazdy za zníženej viditeľnosti je dôležité riadne osvetlenie,“ dodal Džobanik.
Fakty
Aké sú pravidlá
- Za zníženej viditeľnosti musí mať cyklista na sebe reflexné prvky, alebo oblečený reflexný bezpečnostný odev.
- Mimo obce musí mať cyklista ochrannú prilbu a dieťa do 15 rokov aj v obci.
- Ak je na bicykli sedadlo na prepravu dieťaťa (musí mať pevné podpery na nohy), iba osoba staršia ako 15 rokov môže takto viezť osobu mladšiu ako 10 rokov.
- Aby cyklistická prilba plnila svoju funkciu, musí byť správne pripevnená.
- l Musí mať zodpovedajúcu veľkosť a byť upevnená tak, aby sedela na temene hlavy, vodorovne s úrovňou očí.
- Prilba nesmie byť posunutá ani do čela a ani do tyla, aby chránila hlavu čo najlepšie.
zdroj: KRPZ
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári