Cyklistický šport mal v Prešove v minulosti zvuk. Dobré meno mu robili sprvu hlavne cestári. Po dobudovaní špičkového velodrómu so svetovými parametrami úspechy žali aj dráhari. Cyklistický areál s veľkou slávou otvorili v roku 1989. V ostatných rokoch ale jedna z dominánt metropoly Šariša postupne chátrala. Zdá sa však, že v poslednom čase jej predsa len svitá na lepšie časy.
PREŠOV. Z prešovského cyklistického areálu by mal vyrásť viacúčelový športový stánok, v ktorom by priestor na činnosť mali mať nielen aktívni cyklisti, ale aj in–line korčuliari, hokejbalisti, tiež mládež i rekreační športovci.
Skrátka, okrem možnosti využívania pre potreby športových klubov, slovenskej cyklistickej reprezentácie, či cez hraničnú spoluprácu, ktorá má už reálne kontúry, prístupný bude podľa tých, ktorí s obnovou už začali, všetkým športu chtivým ľuďom.
Niekdajší klenot slovenského cyklistického športu teda ožíva. Dvadsaťšesť rokov prešovskej cyklistke, konkrétne TJ Lokomotíva Prešov šéfoval Juraj Kollár, ktorý vedno s projektantom velodrómu Václavom Kohlmayerom a ďalšími zanietenými spolupracovníkmi sú tiež tými, ktorí hodlajú priložiť ruku k obnove a využívaniu už viacúčelového stánku.
„V roku 2011 vlastník areálu Mesto Prešov nariadil TJ Lokomotíva Prešov ukončiť do 31. 12. 2012 užívanie areálu. To bolo vlastne podnetom pre vznik Občianskeho združenia Športový klub Velodrom Prešov, ktorý bol zaregistrovaný v apríli tohto roku,“ uviedol predseda novo vzniknutého klubu J. Kollár a dodal, že ich spojil záujem, aby cyklistický štadión slúžil pôvodnému účelu, ale zároveň v duchu doby podporujú myšlienku využívania na všestranne možné účely.
Ovál zub času príliš nenahlodal
„Mesto Prešov so spoločnosťou Opalex, s. r. o., ktorá sa bude starať o prevádzku areálu, sa už pustilo do obnovy. Velodróm by mal postupne dostať novú podobu. Rekonštruovaná je už budova aj s ubytovacími kapacitami. Čo sa týka samotnej 333,33 metra dlhej dráhy, na naše prekvapenie zub času nenapáchal na nej príliš veľké škody. Je v celkom dobrom stave,“ konštatoval muž, ktorý na jej kvalitnom zhotovení má tiež svoj podiel.
„Betónový ovál, ktorého životnosť bola plánovaná na tridsať rokov, má miestami menšie trhliny. Nebolo by ale rozumné jednoducho ich len 'zaplátať'. V dnešnej dobe sú už materiály, ktorými by sme mohli vynoviť celú dráhu. Nestálo by to podľa mňa ani tak veľa peňazí. Našou snahou je v budúcnosti ponúknuť velodróm v Prešove na využitie Slovenskému zväzu cyklistiky, pre slovenské i zahraničné kluby. Ekonomicky by to mohlo byť zaujímavé. Je tu aj myšlienka cezhraničnej spolupráce, vzhľadom na polohu, najmä s Poliakmi, Maďarmi, Ukrajincami, prípadne aj Čechmi. Len pre zaujímavosť, tí majú šesť cyklistických oválov, kým na Slovensku iba jediný, v Prešove. Už teraz môžem povedať, že predstavitelia cyklistiky na Ukrajine ňou boli nadšení.“
Dôkazom, že reči o obnovení zašlej slávy prešovskej cyklistiky nie sú len slovami do vetra, je skutočnosť, že do Prešova sa chystá jedna z významných osobností voľakedajšej slávnej éry tohto športu, ktorá by mala odovzdať svoje bohaté skúsenosti ďalšej generácii cyklistov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári