Korzár logo Korzár Prešov
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Dopravný podnik v Prešove váha, či zvýšiť cestovné alebo zrušiť spoje

Prešovský parlament schválil skromný rozpočet na rok 2013. Obyvateľov mesta čaká ešte väčšie uťahovanie opaskov, napríklad aj v doprave.

Doprava. Na služby bude mať prepravca menej peňazí.Doprava. Na služby bude mať prepravca menej peňazí. (Zdroj: Anna Košuthová)

Mestský parlament schválil skromný rozpočet na rok 2013. Primátor Pavel Hagyari (nez.) síce uvažuje o tom, že ho bude vetovať, ale pravica aj ľavica sú pripravené prehlasovať ho. Vo výsledku to znamená, že obyvateľov mesta čaká ešte väčšie uťahovanie opaskov. Napríklad aj v doprave.

PREŠOV. Pre Dopravný podnik mesta Prešov (DPmP), a.s. je na budúci rok schválený rozpočet na úrovni tohto roku, teda vo výške 3,6 milióna eur. Už teraz je jasné, že na súčasnú úroveň služieb nebude stačiť.

„Mestu sme predložili plán na rok 2013 s tým, že sme doň zapracovali všetky zmeny a navrhovali sme rozpočet vo výške 3,9 milióna eur. Zohľadnili sme tam nárast ceny nafty o 55-tisíc eur, stúpli nám náklady na mzdy o 230-tisíc eur a odvody o 68-tisíc eur. Mierne sme zvýšili mzdové tarify, ale ide tu aj o to, že preberáme do nášho stavu 7 pracovníkov z dodávateľskej firmy, ktorá vykonávala údržbu a opravy vozidiel. Klesli nám výnosy vo všeobecnosti, dokonca aj z pokút, a to o 50-tisíc eur a tiež tržby. Nárast výdavkov o 40-tisíc eur budeme mať aj na to, že podľa platnej legislatívy musíme vodičom umožniť odborný výcvik,“ vysvetlil nám riaditeľ DPmP Peter Janus.

Vedenie DPmP bude stáť pred hlavolamom, ako zabezpečiť služby vo verejnom záujme v roku 2013. Otázkou je, či pôjde cestou zvyšovania cestovného alebo redukcie spojov.

„Budeme musieť hľadať optimálnu cestu. Zvyšovanie cestovného alebo obmedzovanie spojov sú krajné riešenia. Pravdepodobne nebudeme môcť investovať do nákupu nových vozidiel, hoci je to nevyhnutné,“ myslí si Janus.

Netajil, že niektoré staré vozidlá musia po nociach pravidelne opravovať, aby vôbec mohli vyraziť na cesty.

Mesto má voči dopravcovi dlh

Faktom tiež je, že mesto dlhuje DPmP za straty výkonov vo verejnom záujme 535-tisíc eur, a to ešte za roky 2008-2011. Primátor podpísal dlžný úpis so záväzkom, že radnica túto sumu uhradí do 31. 12. 2013. Na tomto uznaní záväzku dopravca trval preto, aby nebol premlčaný.

„Keby sme tie peniaze reálne mali na účte, vyhliadky na rok 2013 by neboli také zlé,“ dodal Janus.

Primátor Pavel Hagyari (nez.) priznal, že mesto má voči dopravcovi dlh a že jeho splatnosť odsunuli na koniec roku 2013. Napriek tomu si myslí, že musia ďalej hľadať rezervy vo vnútri podniku.

„Musia nájsť vyššiu efektivitu. Viac ma trápi, že pri tomto rozpočte nebudeme mať na opravu škôl, ciest a chodníkov, ani na rozvojové plány,“ argumentoval primátor.

Zistili sme

Čo je pre Prešovčanov významnejšie?

Poslanec Richard Drutarovský (SaS) si myslí, že hoci je v rozpočte schválená suma na umorenie dlhov z rokov 2008-2011, náklady dopravcu budú v tomto roku preukázateľne vyššie.

„Predstavenstvo bude stáť pred dilemou, či nakúpiť viac trolejbusov, viac prepúšťať alebo radšej vyrokovať s vedením mesta zachovanie prepravných výkonov aj za cenu ďalších dlhov a stagnácie vozového parku. Už by nemal hroziť štrajk vodičov kvôli platom, keďže dosiahli sociálny zmier, ale to sa môže podpísať pod to, že pre niekoho už v podniku nemusí ostať miesto. Či sa toto pnutie pretaví v zmene ceny cestovných lístkov, je ťažké predpokladať. Všetko bude záležať od toho, či je pre Prešovčanov významnejšia úroveň ceny lístkov alebo dostatok spojov,“ komentoval situáciu Drutarovský.

ak

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  2. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  3. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  6. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  7. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. Úprava osobného motorového vozidla
  10. Important information for Brazilians living in Slovakia
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 415
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 397
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 571
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 990
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 11 568
  6. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 11 348
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 196
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 609
  9. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje 9 562
  10. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 521
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Polyfunkčný objekt, za ktorým je obytný súbor Park Anička.
Oddelenie anesteziológie a intenzívnej medicíny v UNLP Košice.

Z vyše 2 500 nových nakazených je takmer tisícka z východu

Chorobe Covid-19 podľahlo ďalších 19 ľudí.

Ilustračné foto.
Čakanie na testovanie v Raslaviciach.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop