Korzár logo Korzár Prešov
Sobota, 21. júl, 2018 | Meniny má Daniel
Nájdete nás na webe

Prešovský dopravný podnik plánuje kúpiť ojazdené autobusy

Na nové vozidlá niet dosť peňazí. Radnica podniku totiž dlhuje viac ako milión eur.

Mestská doprava. V uliciach premávajú aj staré autobusy, ktoré ohrozujú bezpečnosť ľudí.(Zdroj: Anna Košuthová)

Dopravný podnik mesta Prešov (DPmP), a. s., chce kúpiť tri ojazdené autobusy, aby obnovil zastaraný vozový park. Hoci má v pláne nakúpiť aj nové vozidlá, zatiaľ na ne nie je dosť peňazí. Radnica mu totiž dlhuje okolo 1,1 milióna eur a mestská firma teraz prežíva len zo zdrojov, ktoré by mohla inak použiť na investície.

PREŠOV. Podľa riaditeľa DPmP Petra Janusa ide o tri kĺbové autobusy, ktoré by mali premávať v špičke na frekventovanej trase spájajúcej Sekčov so Sídliskom III.

Vo vozovom parku majú totiž aj 21 až 22-ročné vozidlá, ktoré sa neustále kazia a dopravný podnik musí neustále financovať ich opravy.

Článok pokračuje pod video reklamou

„Tento týždeň sa napríklad stalo, že sa jeden na Sekčove pokazil o siedmej ráno, teda v čase, keď sa ľudia ponáhľajú do práce. Museli sme vypraviť náhradný krátky autobus, do ktorého však vošla len časť cestujúcich,“ popísal aktuálnu skúsenosť riaditeľ Peter Janus.

Stáva sa to často, preto považuje za akútne situáciu riešiť. V špičke totiž musí byť na cestách Prešova 22 kĺbových autobusov, aby zabezpečili potreby cestujúcich v meste.

Počas víkendov už premáva len 7 z nich. Ojazdené autobusy, ktoré im na odpredaj ponúkla SAD Zvolen, majú údajne 6 rokov a cena jedného autobusu je 100 000 eur. Nový by však stál okolo 250 000 eur.

Verejnosť však tieto problémy nezaujímajú. Keď si zaplatia cestovný lístok, chcú kvalitnú službu.

„Už sa mi stalo, že som meškala do práce, lebo sa autobus pokazil a musela som čakať na náhradný spoj. Trolejbusom sa nedá dostať všade a môj šéf také vysvetlenie prijal ako výhovorku,“ povedala nám Marcela Sabolová.

Predstavenstvo s plánom súhlasí

O nákupe týchto ojazdených autobusov už rokovalo aj predstavenstvo dopravného podniku. Hoci najprv rokovali o štyroch, nakoniec rozhodli, že sa kúpia len tri.

Jediný, kto nesúhlasil, bol člen predstavenstva a viceprimátor René Pucher.

„Podľa mňa to nie je dobrá cesta, šesťročné vozidlá sú už za zenitom. Ani tých 300 000 za staré autobusy nie je tak málo peňazí. Som za hľadanie iného východiska,“ vysvetlil svoj postoj Pucher.

Dodal, že radšej by išiel cestou hľadania zdrojov na financovanie nových autobusov. Faktom však je, že radnica je voči dopravnému podniku stále dlžníkom a na investície peniaze chýbajú.

Rozhodnutie je v rukách poslancov

O pláne bude musieť tak či tak rozhodnúť mestské zastupiteľstvo, preto nás zaujímalo, ako bude vedenie dopravného podniku argumentovať.

„Ponuka zo Zvolena je výhodná. Aj keď sú tie autobusy šesťročné, ich technický stav vyhovuje našim podmienkam a potrebám v špičke. Potreba je ten najdôležitejší argument, lebo už máme také staré autobusy, že ohrozujú bezpečnosť cestujúcich,“ zdôraznil Janus.

Poznamenal tiež, že radšej by nakupovali nové vozidlá, ale radnica im za november a december neuhradila dotáciu vo výške 600 000 eur. Od roku 2008 im dlhuje ešte vyše 500 000 eur.

„Momentálne podnik funguje z peňazí, ktoré sme kumulovali na nákup nových vozidiel. Keby sme mali spomínané úhrady na účte, zvolili by sme iné riešenie,“ dodal Janus.

Viceprimátor René Pucher dlh mesta voči dopravnému podniku nepoprel. Priznal, že existuje, ale aj tak nákup ojazdených autobusov nepodporil.

Faktom však je, že DPmP v rámci dlhodobej zmluvy vysúťažil nákup 20 nových kĺbových trolejbusov a 20 kĺbových autobusov. Tá stále platí. Zatiaľ však mohli kúpiť len 6 trolejbusov, ale žiadny autobus.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 074
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 643
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 006
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 13 237
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 040
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 475
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 115
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 552
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 736
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 525

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop