Celý úsek je posiaty výtlkmi, ktoré spôsobujú nemalé problémy. Cestári diery zasypávajú, len keď to dovolí počasie. Správca cesty plánuje kompletnú rekonštrukciu v budúcom roku.
SVIDNÍK/VYŠNÝ KOMÁRNIK. Značky upozorňujúce na nerovnosti sú na celom úseku od Giraltoviec po hraničný priechod Vyšný Komárnik - Barwinek. Veľké množstvo výtlkov dáva vodičom zabrať.
„Na niektorých miestach je to slalom a niekde to je lepšie. Ak do nejakej jamy vletím, tak hneď tŕpnem nad myšlienkou, koľko ma budú stáť servisné práce. Myslím, že vodiči niekde na strednom Slovensku nemusia tak často riešiť opravy áut ako tu na východe,“ povedal vodič Martin Ščur zo Svidník.
Ak sú diery na niektorých menších úsekoch zasypané drvivou kameninou, často vydržia len niekoľko dní. Ceste I. triedy neprospieva ani každodenná nákladná doprava.
„Pneumatiky som už párkrát menil, no na týchto dierach je možné i odtrhnúť koleso. Treba sa im vyhýbať a je to nebezpečné. Ďalší hrozný úsek je aj smerom na Vranov,“ hovorí poľský vodič Adam Vic.
Cez hraničný priechod Vyšný Komárnik prechádza denne aj dva a pol tisíca nákladných áut. Po zničenej vozovke musia jazdiť opatrne i kamionisti.
„Cesty do Svidníka sú opotrebované a v zlom stave. Dúfam, že sa to dá skoro do poriadku a opravia to. Viacero úsekov je nebezpečných, ničia sa pneumatiky a riziko je pri obchádzaní protiidúcich áut,“ reagoval poľský kamionista Mateusz Kilian.
Zasypávajú za studena, budú aj za tepla
Slovenská správa ciest (SSC) v minulom roku zrekonštruovala cestu I. triedy (I/73) v úseku od rázcestia pri Fijaši po Šarišský Štiavnik aj kratší úsek od obce Vyšný Komárnik po hraničný priechod.
Na ceste od konca obce Šarišský Štiavnik až po novoopravený úsek cesty Vyšný Komárnik sa nachádza množstvo výtlkov a výmrazkov. Tie cestári po častiach zasypávajú.
„Pre zmiernenie situácie SSC prostredníctvom svojho zmluvného partnera SUC PSK, oblasť Svidník, ak to klimatické podmienky dovoľujú, výtlky a výmrazky zasypuje drveným kamenivom frakcie 0-8 milimetrov. Pri vhodnejších klimatických podmienkach sa odstraňujú asfaltovou zmesou za studena,“ reagoval generálny riaditeľ SSC Roman Žembera.
Výtlky za použitia teplých technológií asfaltových zmesí majú podľa Žemberu opravovať už v skorých jarných mesiacoch, ak to dovolia klimatické podmienky.
V príprave komplexná rekonštrukcia
SSC toho času pripravuje projekt na stavbu „Stavebné a bezpečnostné opatrenia na zníženie nehodovosti medzinárodného cestného ťahu na ceste I/73 Šarišský Štiavnik – Vyšný Komárnik“.
„Predpokladaný termín začatia verejnej súťaže na stavebné práce je jeseň roku 2013 s predpokladaným začatím prác v jarných mesiacoch roku 2014,“ skonštatoval R. Žembera.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári