Havarijný stav frekventovanej cesty cez sídlisko Sekčov sa už od utorka opravuje. Vodiči si vydýchli. Doteraz totiž museli kľučkovať popri obrovských dierach a výmoľoch alebo do nich zapadali a ničili si autá. Radosť však vytesnila tragická udalosť. Smrť cestára.
PREŠOV. Ľudia o nej veľa diskutujú a zamýšľajú sa aj nad tým, že keby boli na ceste dopravné značky a obmedzená nákladná doprava, smrteľný úraz sa možno nemusel stať. Doprava je tam totiž príliš hustá.
Niektorí obyvatelia Sekčova, ktorí tam v čase nehody boli, nám tvrdili, že žiadne obmedzujúce dopravné značenie na ceste nebolo. Cestári vraj frézovali komunikáciu za plnej premávky.
Keď mestskí poslanci na podnet predsedu výboru mestskej časti č. 6 Rudolfa Dupkalu (nez.) schvaľovali na opravu havarijného stavu cesty 30-tisíc eur, reč bola vtedy aj o obmedzení dopravy pre kamióny.
Tieto záležitosti mali legislatívne zariadiť odborní pracovníci radnice. Zaujímalo nás preto, či tak urobili.
„Ide o čiastočný odklon nákladnej dopravy v jednom smere, čo je ešte stále v štádiu riešenia a čaká sa na vyjadrenie Krajského dopravného inšpektorátu,“ informovala nás hovorkyňa radnice Jana Jurčišinová.
Fakt, že sa vec riešila ešte pred začatím cestárskych prác, nám potvrdila aj preventistka z Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Prešove Katarína Šmelková.
„Mesto Prešov podalo žiadosť o umiestnenie dopravného značenia vopred a bolo aj odsúhlasené. Odklon dopravy sa ešte rieši,“ uviedla Šmelková.
Ako vyzerá hlavná dopravná tepna najväčšieho prešovského sídliska
Pozrite si fotogalériu >>
Práce na ceste pokračujú
Včera práce na ulici Arm. gen. Svobodu pokračovali od Lidlu ku Kauflandu (smer Solivarská ulica) a ako sme sa presvedčili, na ceste už boli aj dopravné značky.
„Mrzí ma, že sa tam stala taká tragická udalosť a že postihla práve rodiny cestárov, ktorí sa nám snažili v zlej situácii pomôcť,“ povedal o udalosti poslanec Dupkala.
Keďže sa očakávala oprava výtlkov drahou zimnou zmesou, zaujímalo nás, či frézovanie nebude napokon drahšie a či cestárom bude stačiť zmluvná cena 30-tisíc eur.
Dodávateľ, teda spoločnosť Doprastav zrejme o tom, že namiesto plátania dier cestu radšej vyfrézuje, nerozhodol sám.
„Urobia sa len práce za 30-tisíc, taká je dohoda, aby bola cesta zjazdná a v lepšom stave ako doteraz. O tom, kedy sa tam bude dávať nový koberec, rozhodnú poslanci. Je na nich, či a kedy na to schvália financie,“ reagovala na našu otázku Jurčišinová. Rovnakú sme položili aj Dupkalovi.
„Z balíka pre našu mestskú časť nám ostalo ešte 20-tisíc eur na opravu chodníkov, možno ich prioritne použijeme aj na nový koberec. Budeme sa usilovať, aby sa s tým začalo v apríli,“ odpovedal nám, hoci zatiaľ nemal predstavu, aké by boli reálne náklady.
Poslanec Miroslav Benko (Smer) je radšej za to, aby hľadali zdroje na súvislú údržbu, ktorá sa tam nerobila od roku 1979, ale na to je potrebných 1,4 milióna eur.
„Rozhodne budeme hľadať zdroje aj za cenu úveru. Ideálne by bolo, keby sa s tým začalo v apríli, lebo cestári hovoria, že práce potrvajú asi 3 mesiace,“ dodal Benko.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári