Korzár logo Korzár Prešov
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Cestujúcich vlakom z Košíc do Prešova zdržiava čakanie v Kysaku

Priame rýchlikové spojenie do Prešova neexistuje, ľuďom predlžujú cestu meškajúce vlaky.

Stanislav Guman. Čakal v Kysaku - vo vlaku.Stanislav Guman. Čakal v Kysaku - vo vlaku. (Zdroj: frk)



PREŠOV. Nový grafikon železničnej dopravy, vrátane nedávnych zmien, stále vyvoláva diskusie. Na stránkach Korzára sme tejto téme venovali veľa priestoru a ohlasy čitateľov neustávajú.

„Je dobré, že sa znížili čakacie doby v Kysaku, ale zdá sa mi, že spravili rukojemníkov z tých, ktorí cestujú do Prešova priamo z Košíc,“ opísal nám svoju čerstvú skúsenosť Prešovčan Stanislav Guman.

Z metropoly východu cestoval v pondelok krátko po štvrť na osem večer: „Išiel som z Košíc do Prešova a v Kysaku sme čakali pol hodiny, lebo meškal rýchlik. Cestujúci boli uväznení vo vlaku. Prejsť 33 kilometrov za hodinu a pol nie je bohviečo. A ľutujem tých, ktorí išli ešte ďalej než do Prešova.“

Skryť Vypnúť reklamu

Ako doplnil, večerných vlakových spojov medzi oboma mestami tak veľa nie je, ďalší spoj ide až pred pol jedenástou večer.

Stanislavovi Gumanovi sa podobná situácia prihodila od decembra tretí raz. Preto by uvítal, keby z Prešova jazdilo „priame rýchlikové spojenie, alebo zabezpečiť ku každému vlaku v Kysaku prípoj a nie tie vlaky, ktoré idú z Košíc“.

Na prípoje počkajú 10 minút

Zisťovali sme, či sa takéto meškania stávajú často a ako takéto situácie rieši Železničná spoločnosť Slovensko.

„V prípade meškania vlakov môže dispečerský aparát operatívne zaviesť odchýlky od platných čakacích časov tak, aby boli v maximálnej miere zohľadnené potreby cestujúcich, pokiaľ tomu nebránia vážne prevádzkové dôvody. Dispečerský aparát rozhodne o zvýšení čakacieho času, resp. o nečakaní prípojného vlaku zohľadňujúc prevádzkovú situáciu a počet prestupujúcich cestujúcich na základe podkladov zistených od sprevádzajúceho personálu vlaku. Osobitná pozornosť je však venovaná posledným prípojným vlakom,“ konštatovala hovorkyňa Železničnej spoločnosti Slovensko Slavomíra Šubrtová.

Skryť Vypnúť reklamu

Na margo prípadu pána Gumana konkretizovala, že na trati Košice - Lipany (cez Kysak a Prešov) sú v čase dopravnej špičky vlaky vedené v hodinovom taktovom systéme, v čase mimo dopravnej špičky v dvojhodinovom taktovom systéme.

V Kysaku počítajú s prestupným časom 5 minút. „V prípade meškania platí tzv. základný čakací čas pri vlakoch kategórie osobné vlaky na prípojné zmeškané vlaky, a to 10 minút. Vlak sa následne vypravuje ihneď po prestupe cestujúcich zo zmeškaného vlaku, aby sa minimalizovalo meškanie,“ vysvetlila.

Ako dodala, podľa najnovšej zmeny cestovného poriadku sú osobné vlaky medzi Kysakom a Prešovom, ktoré tvoria prípoj k vlakom diaľkovej dopravy, vedené denne. Tým sa „zabezpečila kvalitnejšia prípojovosť“.

K zmenám prestupných časov, resp. k zmenám časových polôh vlakov nedošlo.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Päť chýb pri zateplení strechy
  5. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  6. Vitajte v postapokalyptickom svete
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  3. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  6. Úprava osobného motorového vozidla
  7. Important information for Brazilians living in Slovakia
  8. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  9. Vitajte v postapokalyptickom svete
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 639
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 15 459
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 14 288
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 676
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 913
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 115
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 024
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 580
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 485
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 316
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Rušenie vlakov na východe

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Neprehliadnite tiež

Koronavírus na Slovensku: Plošné testovanie bude, od soboty platí zákaz vychádzania (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 35 330. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Premiér Igor Matovič a minister vnútra Roman Mikulec na rokovaní Ústredného krízového štábu.
Ilustračné.
Pri vstupe do budovy košických súdov musí každý prejsť dôkladnou kontrolou.

Spišský emeritný i pomocný biskup majú Covid-19

Pozitívne testovaný bol aj rektor kňazského seminára a 15 seminaristi.

Kňazský seminár na Spišskej Kapitule. Covid-19 sa nevyhol ani jemu.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Plošné testovanie bude, od soboty platí zákaz vychádzania (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 35 330. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Igor Matovič hovorí o nových opatreniach.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Matovič nás musí presvedčiť, že vie čo robí

Dnes si už nikto izolovane nevytvorí svoj ostrov bezpečia. Buďme zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Dušana Kováčika zadržali aj obvinili.
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Bödörovi blízka firma ťažila z obrovských štátnych zákaziek. Okolnosti sú podozrivé

Jej partnerom boli známi stavbári.

Norbert Bödör.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop