Na obchvate Svidníka majú nákladné vozidlá prevážajúce nebezpečný náklad zákaz vjazdu. Vyše dva roky od spustenia obchvatu jazdia centrom mesta. Zmenu by mohlo priniesť napojenie na nový zdroj pitnej vody.
SVIDNÍK. Obyvatelia Svidníka čakali túžobne na obchvat mesta niekoľko rokov. Nákladné autá z centra mesta však aj po jeho spustení nevymizli. Na problém upozornil svidnícku radnicu aj jeden z mestských poslancov
„Je to zarážajúce. Snažil som sa o tom rokovať s kompetentnými a bolo mi vysvetlené, že ide o zdĺhavý proces. Problém by však bolo potrebné vyriešiť, pretože cisterny naďalej jazdia cez mesto. Tu však nejde len o pitnú vodu. V prípade, že nastane chemická havária, bude to v meste podstatne horšie,“ povedal poslanec Vladislav Sluk (Smer).
Cisterny majú na obchvate zákaz
Po svidníckom obchvate nemôžu jazdiť vozidlá, ktoré prepravujú nebezpečný náklad. Zväčša cisterny prechádzajú centrom mesta, kde zvyšujú hluk a spôsobujú otrasy.
„Cez obchvat nemôžu prechádzať vozidlá, ktoré vezú nebezpečný náklad. Zákaz vyplynul z posudzovania vplyvov na životné prostredie, pretože sa v blízkosti nachádzajú vodné zdroje,“ uviedol vedúci odboru výstavby svidníckej radnice Ľuboš Čepan.
Možné riešenie s výlukou pre spomínané vozidlá by podľa radnice prinieslo napojenie Svidníka na diaľkový vodovod, ktorý bude privádzať pitnú vodu z nádrže Starina.
„Predpokladáme, že po ukončení vodovodu Medzianky – Svidník, ktorý by mal byť spustený do prevádzky v tomto roku, už nebudú potrebné vodné zdroje na území mesta. Následne by sa mohlo pristúpiť k prehodnoteniu dopravného značenia,“ dodal Ľ. Čepan.
Rieku chcú vyradiť zo zoznamu zdrojov
Svidník v súčasnosti zásobujú pitnou vodou miestne zdroje. Patrí medzi ne aj rieka Ladomírka. Ministerstvo životného prostredia to považuje za rizikové. V pláne rozvoja verejných vodovodov navrhli vyradenie.
„Podmienkou je dobudovanie prívodu vody z vodárenskej nádrže Starina v úseku Medzianky – Svidník. Výstavba patrí medzi investičné priority Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti, a. s., Košice,“ uviedol hovorca rezortu životného prostredia Maroš Stano.
Svidník ako jeden z akcionárov spoločnosti by si podľa Stana mal uplatňovať akcionárske práva a spolupracovať s vodárňami na urýchlení napojenia.
Kvôli obchvatu musí radnica požiadať o prehodnotenie stavu ministerstvo dopravy.
„Treba podať oficiálnu žiadosť o zmenu určenia dopravného značenia. Žiadosť je potrebné zdôvodniť. Na zmenu je potrebný aj súhlas ako prezídia policajného zboru, tak i správcu komunikácie,“ dodal hovorca rezortu dopravy Martin Kóňa.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári