Vedenie Dopravného podniku mesta Prešov (DPmP) chce mestských poslancov presvedčiť o tom, že tento rok potrebuje obnoviť vozový park za 2,24 milióna eur. Ide o 9 vozidiel, ale tri z nich sú ojazdené autobusy. Práve o tejto transakcii majú niektorí poslanci aj vedenie mesta pochybnosti.
PREŠOV. Obnova vozového parku je nevyhnutná, niektoré autobusy sú totiž staršie ako 22 rokov a neustále sa kazia.
Podľa riaditeľa DPmP Petra Janusa ojazdené 6-ročné autobusy by im pomohli vykryť potrebu spojenia medzi Sídliskom III a Sekčovom najmä v špičke.
Kúpili by ich vo Zvolene a každý z nich by stál 100-tisíc eur. V návrhu, ktorý predložili na radnicu, je ešte 12-metrový trolejbus, dva 18-metrové trolejbusy a tri štandardné autobusy.
Celková výška investície je 2,24 mil. eur aj preto, lebo sa ráta aj s obnovou podlahy v priestoroch určených na opravy a údržbu vozového parku za 60-tisíc eur.
Na mestskej rade poslanci o zámere diskutovali, ale rozchádzali sa v názoroch.
Časť podporila návrh, iní ho odmietli s tým, že kupovať staré autobusy za cenu úveru nie je perspektívne.
Poslanec Vasiľ Janko (SDKÚ) je aj členom predstavenstva v DPmP a on plán kúpiť aj ojazdené autobusy podporil.
„Dlh mesta voči spoločnosti je už 1,3 milióna eur. Keby ho radnica podniku uhradila, a tiež straty vo verejnom záujme, nemuseli by uvažovať o úvere,“ pripomenul Janko.
Radnica vraj dlhy vyrovnala
Primátor Pavel Hagyari (nez.) oponoval, že dlh vo výške 535-tisíc eur za roky 2008 až 2011 už dopravnému podniku mesto vyrovnalo.
Ostala len suma za straty vo verejnom záujme za minulý rok a tá sa vraj bude refundovať až koncom roka.
„Nedlhujeme im už ani euro a aj tak vykazujú veľké straty. Musia hľadať rezervy vnútri podniku, ale nie za cenu nákupu ojazdených autobusov. Som proti tomu,“ konštatoval primátor.
Postoj Hagyariho podporil aj viceprimátor a podpredseda predstavenstva spoločnosti René Pucher.
„Aj keď návrh cez mestskú radu prešiel bez zmien, považujem to za nekoncepčný krok. Myslím, že v dopravnom podniku neboli využité všetky možnosti na to, aby sme sa pokúsili získať nové autobusy. Pri akútnom stave a výpadkoch z technických dôvodov by sme si mohli autobusy aj prenajať a zatiaľ hľadať možnosti, ako kúpiť nové. Máme ďalších 19 vyše 20-ročných autobusov, ktoré bude nutné tiež vymeniť. Volám po koncepcii a nie po hasení akútneho problému, ktorý nás bude stáť 300-tisíc eur. Vyhodili by sme ich von oknom,“ konštatoval Pucher.
Podľa neho by problém v meste zažehnali, keby sa za 300-tisíc eur kúpil jeden nový kĺbový autobus alebo dva malé a hľadali sa zdroje na nákup ďalších.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári