Korzár logo Korzár Prešov
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

SAD Prešov kupuje 10 nových autobusov

Desať autobusov stálo 1,2 milióna eur. Budú jazdiť v Bardejovskom a Prešovskom okrese.

(Zdroj: SITA/Viktor Zamborský)

Desať autobusov stálo 1,2 milióna eur. Budú jazdiť na prímestskej doprave v Bardejovskom a Prešovskom okrese.

PREŠOV. Vozidlový park verejného prepravcu SAD Prešov, a.s., posilní 10 nových autobusov.

Táto spoločnosť je jedným z prepravcov v kraji, ktorý na základe zmluvy s Prešovským samosprávnym krajom (PSK) zabezpečuje služby cestujúcim v rámci výkonu vo verejnom záujme.

PSK v roku 2009 uzatvoril s SAD Prešov, SAD Poprad, SAD Humenné a BUS Karpaty Stará Ľubovňa zmluvu na desať rokov, ktorá stanovuje vzorec na prepočet úhrad za prímestskú dopravu.

Zmluva rovnako zaväzuje spoločnosti k obnove vozidlového parku, pretože do roku 2018 majú nakúpiť okolo nových 400 autobusov.

Nákup za 1,2 milióna

Generálny riaditeľ prešovskej SAD Jozef Kičura pripomenul, že ich spoločnosť sa v rámci schváleného harmonogramu zaviazala kúpiť 120 nových autobusov.

"Celková investícia v prípade týchto 10 autobusov bola 1,2 milióna eur. Autobusy budú jazdiť na prímestskej doprave v Bardejovskom a Prešovskom okrese. V prímestskej doprave máme 175 autobusov a ich priemerný vek je 6,5 roka," konštatoval Kičura.

Doplnil, že ide o klimatizované vozidlá s kapacitou 40 miest na sedenie a na státie je vytvorených 35 miest. Nové autobusy majú podľa neho aj menšiu spotrebu pohonných látok.

Predseda PSK Peter Chudík vyzdvihol snahu prešovského prepravcu, ktorý si v prípade modernizácie vozidlového parku príkladne plní svoje záväzky.

PSK u štyroch dopravcov ročne objednáva spolu 28,4 milióna kilometrov. Autobusy sú dnes podľa slov Chudíka menej naplnené a keď nechcú znižovať počet kilometrov, alebo zvyšovať cestovné, musí kraj dopravu viac dotovať.

"Priemerný vek autobusov bol možno viac ako 12 rokov, teraz sa výrazne znížil. Myslím, že netreba pochybovať o správnosti týchto krokov, ktoré sa týkajú nákupu vozidiel, pretože bezpečnosť cestujúcich musí byť na prvom mieste," povedal predseda PSK.

Spoločnosť SAD Prešov disponuje dovedna 203 autobusmi, má 334 zamestnancov, z čoho je 249 vodičov. Okrem prímestskej dopravy prevádzkuje aj diaľkové a medzinárodné linky.

"Myslím, že cestujúci budú spokojní. Je to pohodlný autobus, dá sa povedať, že sa na tom jazdí ako na dodávke. Ja som veľmi spokojný s jazdnými vlastnosťami a verím, že pohodlie a klimatizáciu ocenia aj cestujúci," povedal pre TASR vodič Jozef Špireng.

Foto k článku: SITA/Viktor Zamborský

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  2. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  3. Aké typy cukrovky poznáme?
  4. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  5. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  6. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  7. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 13 726
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 078
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 567
  4. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 032
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 980
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 731
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 399
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 173

Blogy SME

  1. Martin Greguš: Petržalská električka. Po "nevýstavbe" sľubovaných záchytných parkovísk vyzerá, že ani tento sľub z roku 2018 Vallo v tomto volebnom období nesplní
  2. Alena Miklošová: New Orleans: Mon Amour
  3. Martin Greguš: NBS investovala do novej web stránky 266 871 EUR, celkovo na ňu dá vrátane prevádzky 472 071 EUR. Je toto normálne???
  4. Robert Štepaník: diel 68 - rubrika: moje najhranejšie v marci 2022 - časť 2
  5. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím - Skalka, Görgeyho tunel
  6. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím - rozhľadňa na Krahulskom vrchu
  7. Anton Kaiser: Noc múzeí a galérií
  8. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím - Stred Európy
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 833
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 537
  3. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 6 554
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 540
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 5 826
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 606
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 881
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 930
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martin Greguš: Petržalská električka. Po "nevýstavbe" sľubovaných záchytných parkovísk vyzerá, že ani tento sľub z roku 2018 Vallo v tomto volebnom období nesplní
  2. Alena Miklošová: New Orleans: Mon Amour
  3. Martin Greguš: NBS investovala do novej web stránky 266 871 EUR, celkovo na ňu dá vrátane prevádzky 472 071 EUR. Je toto normálne???
  4. Robert Štepaník: diel 68 - rubrika: moje najhranejšie v marci 2022 - časť 2
  5. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím - Skalka, Görgeyho tunel
  6. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím - rozhľadňa na Krahulskom vrchu
  7. Anton Kaiser: Noc múzeí a galérií
  8. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím - Stred Európy
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 833
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 537
  3. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 6 554
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 540
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 5 826
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 606
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 881
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 930
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu