Občania si na jej služby zvykli, ročne spravia pracovníčky kancelárie vyše stotisíc úkonov.
PREŠOV. Kancelária prvého kontaktu je otvorená každý pracovný deň. Vybavuje bežnú agendu ako nahlásenie trvalého pobytu, osvedčovanie podpisov či vydávanie duplikátov matričných dokladov.
Podľa štatistík, ktoré poskytla hovorkyňa mesta Veronika Kmetóny Gazdová, sa na ňu denne obráti 250 klientov.
„Zámerom a hlavnou úlohou kancelárie prvého kontaktu bolo od začiatku poskytnúť komplexné služby klientom s trvalým zvyšovaním ich spokojnosti, prvoradým cieľom tak bolo zabezpečiť potrebné služby každému klientovi a zároveň rýchlo a efektívne reagovať na jeho požiadavky,“ konštatovala Ľudmila Halečková, vedúca oddelenia služieb občanom.
Podľa jej slov sa model vytvorenia priameho kontaktu s občanmi (front office) a odľahčenia úradníckeho aparátu (back office) osvedčil.
Kancelária zabezpečuje služby dvoch referátov, a to Matričného úradu a referátu vybavovania žiadostí.
Ako to funguje v praxi
Prešovská matrika vykoná ročne v priemere 57-tisíc úkonov spojených s osvedčovaním listín. Pod referát vybavovania žiadostí spadá päť úsekov.
Ako funguje v praxi kancelária prvého kontaktu na Jarkovej ulici?
Občan vojde do budovy, kde je recepcia s dvoma pracovníčkami. Vyzdvihne si poradové číslo. Následne priamo pri priehradke vybaví klienta pracovníčka kancelárie, na jednom mieste prijme od neho žiadosť, ktorú zaeviduje a vyberie správny poplatok.
„Každého klienta riešime hneď na jednom mieste, čím mu poskytujeme komfort pri vybavovaní, následne informujeme klienta, ako má ďalej postupovať,“ vysvetlila Ľ. Halečková.
Žiadosť sa následne na druhý deň cez internú poštu odstúpi na príslušné oddelenie úradu. Priamo v kancelárii má občan k dispozícii vyše sto formulárov a žiadostí.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári