Korzár logo Korzár Prešov
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky
KOMENTÁR

Prešovské torpédovanie funkčnej firmy

v Prešove nie je možné udržať ani len jeden funkčný dopravný podnik.

V Prešove bude civilné letisko, metro, vlaková linka Košice - Prešov - Poprad i priamy spoj do Bratislavy, MHD bude mať vlastné jazdné pruhy... Podobných plánov sa napočúvali Prešovčania z úst primátora dosť.

Výsledok je ten, že v meste nie je možné udržať ani len jeden funkčný dopravný podnik.

Mesto nie je schopné zaplatiť svojej akciovke ani to, čo si zmluvne dohodlo (o nejakom navyšovaní či nedajboh progrese ani nevravíme). Preddavky meškajú, za minulý rok je tam sekera, nedoplatky sú aj z minulých rokov...

A to ešte donedávna bol dopravný podnik pýchou Prešova, ktorú mu iné mestá závideli: často a presne jazdiace spoje, prijateľné cestovné, postupná modernizácia vozov, a tak ďalej.

V súčasnosti toto všetko smeruje do zabudnutia. Hustota spojov je ohlodaná na kosť, z čoho pramení menej cestujúcich, nižšia kvalita cestovania (v špičke sú busy prepchaté), zvýšené intervaly a to máme ešte dôvodné obavy, že dôjde k ďalším zrušeniam či obmedzeniam liniek a uvedené problémy sa znásobia.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Cestovné zrejme pôjde znovu hore a o modernizácii vozového parku sa ani nebavme.

Ešte v roku 2009 sám primátor tvrdil, že DPMP je „najprosperujúcejší mestský podnik v Prešove“. Doslova.

Čo sa odvtedy zmenilo? Ak nerátame univerzálne výhovorky z radnice (za všetko môže kríza a poslanci), tak dokopy nič. Roky predtým MHD v pohode fungovala. A zrazu je v ohrození.

Z toho má človek nedobrý pocit a kladie si otázky, či neexistujú nejaké úvahy zlikvidovať fungujúcu spoločnosť, sprivatizovať ju, prípadne si nájsť iného dopravcu...

Lukratívnych vecí už v Prešove veľa neostalo, a tak nečudo, že je momentálne taký ruch okolo technických služieb a dopravného podniku... Odpovede nepoznáme, nešpekulujme, ale dobrý pocit z toho nemáme.

Zvlášť po skúsenostiach s parkovaním, ktoré sú dôsledkom svojvoľne podpísanej koncesnej zmluvy o správe parkovísk.

Skryť Vypnúť reklamu

Nehovoriac o tom, že deň po jej vypršaní (to teda zrejme prekvapilo všetkých, že po auguste prišiel september) radnica netuší, čo robiť, čie sú funkčné parkovacie automaty (primátor sa x-krát hájil tým, že podľa zmluvy pripadnú mestu, ale zatiaľ to tak nie je), kto ich má spravovať...

A dokonca ľuďom odťahujú autá, hoci nemajú (de iure) komu zaplatiť! A to ešte Prešovčanov niekde čaká účet za parkoviská postavené na sídliskách inou súkromnou firmou...

Faktom je, že MHD sa týka všetkých Prešovčanov, aj tých, ktorí ňou nejazdia. Už len tým, že ovplyvňuje hustotu osobných automobilov v centre i mimo neho.

Situácia je kritická. Otázka už nestojí tak, či tu bude metro, letisko, ale či sa vôbec podarí zachrániť doposiaľ funkčnú mestskú hromadnú dopravu, alebo dopadneme ako s parkoviskami - za veľa peňazí málo muziky.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  7. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  8. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  9. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 32 234
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 30 492
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 255
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 199
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 628
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 546
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 445
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 749
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 440
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 812
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Testovať sa chodí vyše tisíc ľudí denne.

21m
Ilustračné foto

Pribudlo 64 obetí Covid-19, zaočkovali 3 892 osôb.

4 h
Pľúcny lekár Pavol Pobeha má v súčasnosti najviac práce s pacientmi s koronavírusom.

Ľudia majú dlhodobé následky.

14 h
Plagát nalepený v časti  Tinsley pripomína novoročné želanie namierené proti Slovkom.

Rodená Krompašanka Bibiana: Sme posudzovaní podľa neprispôsobivých.

14 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Sedem tipov, ako viesť debatu s tými, čo neveria.

18. jan
Vicepremiér a minister hospodárstva Richard Sulík (SaS).

Slávik vraj zdržiaval proces výstavby.

3 h
Noclaháreň Mea Culpa pre ľudí bez domova, ktorá slúži ako karanténne mestečko pre ľudí nakazených Covid-19 na Hradskej ulici v Bratislave.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 231-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 801 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

8 h
Ilustračné foto.

Rúško v mnohých prípadoch stačí.

19. jan

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop