Málokto v Bardejove asi pozná anglické slovíčko „teasing“. Je z oblasti reklamy a skrýva sa za ním novší spôsob komunikácie vzbudzujúci zvedavosť neúplnými postupnými informáciami.
BARDEJOV. Poslednú augustovú sobotu sa v Hrubej bašte uskutočnila akcia, v rámci ktorej sa konali vernisáže, prednášky, diskusie, vystavovali fotografie, hovorilo sa o cestovaní, hrala sa hudba a čítali básne.
Dominik Fotta, Peter Javorík, Jakub Tuleja a Milan Škorupa si povedali, že tentoraz to skúsia inak.
Po Bardejove, internete a sociálnych sieťach rozvešali plagáty s ružovým bicyklom, ktoré v dostatočnom časovom predstihu vzbudili v meste zvedavosť a otázku – Čo je to vlastne ten ružový bicykel? Teasing na pripravovaný multižánrový večer odštartoval.
Nasledovala ďalšia séria plagátov, ktorá informovala o jednotlivých žánroch a účastníkoch večera – vernisáži Legion Jakuba Lenárta, výstave sôch drevosochárskeho workshopu Martina Gregu, fotografiách Miroslavy Chomovej či Petra Javoríka, diskusii o pozitívnom myslení saleziánskeho kňaza Antona Červeňa, čítaní básní Adama Mihalčina alebo gitare Jakuba Tuleju.
Vytvoriť priestor na prezentáciu
Podľa jedného z organizátorov Dominika Fottu je myšlienka multižánrového večera skôr odpozeraná od podobného bratislavského večera, ktorý organizátori rozšírili o výstavy a básne.
„Cieľom bolo vytvoriť neutrálny a otvorený priestor pre ľudí v Bardejove, ktorí tvoria. A hlavne aby sa mohli prezentovať. Jednoducho – aby sa mohla stretnúť skupina ľudí, ktorá má rada takéto veci. S priebehom večera som veľmi spokojný, určite by sme chceli v takýchto akciách pokračovať aj naďalej,“ priblížil Dominik Fotta, ako projekt multižánrového večera vznikol.
Ďalší z organizátorov a autor plagátov Peter Javorík spomína, že spočiatku bol proti tomuto nápadu.
„Obával som sa, že príde málo ľudí a že zbytočne vynaložíme veľa úsilia. Dominik však bol neoblomný a postavil marketingový plán. V prvej fáze sme urobili nejakých sto plagátov s ružovým bicyklom a rozniesli sme ich po meste. Ľudia vedeli, že sa niečo bude konať, ale nikto nevedel, o čo presne ide. Potom prišiel nápad urobiť osobitné plagáty pre všetkých účinkujúcich. Nakoniec ich bolo dohromady desať. Točili sme ich teda cez rôzne kanály a sociálne siete ako ďalšie pozvánky,“ vysvetlil.
Prišli dve stovky ľudí
Podľa organizátorov sa na akcii premlelo okolo dvesto ľudí, čo bol na prvý ročník multižánrového večera výrazný úspech.
„Ružový bicykel je iba slovná hra, nápad jedného z nás, ktorý vznikol tak, že si niekto spomenul, že má doma starú ružovú favoritku, ktorú by mohol na akciu aj priniesť. Samozrejme plánujeme urobiť podobný večer aj na budúci rok. Výhoda je, že budeme mať na to oveľa viac času,“ dodal Javorík.
Diskusia s Antonom Červeňom. Počúvalo ju cca 80 ľudí. Foto: pidzej
Dominik Fotta, organizátor večera. „Chceli sme ľuďom dať možnosť prezentovať sa.“ Foto: Mario Hudák
Ružový bicykel. „Teasingový“ plagát splnil svoj účel. Foto: pidzej
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári