Korzár logo Korzár Prešov
Piatok, 18. august, 2017 | Meniny má Elena, Helena

Železnice chcú riešiť problémy s prípojmi na východe

Prioritou železníc má byť zosúladenie prípojov medzi vlakmi regionálnej dopravy na východnom Slovensku.

Vlaková doprava. Čakajú ju ďalšie zmeny.(Zdroj: frk)

Tvorcovia nového grafikonu vlakovej dopravy (GVD) 2013/2014 sa chcú vyhnúť kritike, aká sa na nich spustila v minulom období. Prioritou má byť zosúladenie prípojov medzi vlakmi regionálnej dopravy na východnom Slovensku.

PREŠOV. Dlhodobo udržateľný cestovný poriadok, pri ktorom si každý cestujúci bude mať možnosť zvyknúť si na „svoj“ vlak, taký je zámer tvorcov nového grafikonu, ktorého návrh je už na svete.

Zisťovali sme, aké najdôležitejšie zmeny čakajú cestujúcich na východnom Slovensku.

„Pri príprave nového grafikonu 2013/2014 sme sa veľmi podrobne sústredili aj na oblasť východného Slovenska, kde nám minulé obdobie ukázalo, že najviac problémov bolo v prípojovosti medzi vlakmi regionálnej dopravy v Prešove. Nový grafikon sa preto zameriava na ich zosúladenie predovšetkým na tých tratiach, ktoré sú z pohľadu regionálnej osobnej dopravy najviac využívané, teda je o ne najväčší záujem,“ zdôraznila Gabriela Jarošová z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

Posilnia trate na východe

V tomto prípade pôjde o systém celodenného dvojhodinového taktu regionálnych osobných vlakov, ktoré majú byť dobre sprípojované na vlaky diaľkovej dopravy (tie v prevažnej väčšine prípadov jazdia tiež v dvojhodinovom takte), ako aj medzi sebou navzájom.

"Počas poobednej špičky budú premávať približne každú hodinu. Samozrejme, musíme brať do úvahy existujúcu železničnú infraštruktúru a možný rozsah vlakových výkonov,“ doplnila Jarošová.

Konkretizovala, že ide o trate Košice - Poprad-Tatry, Košice - Čierna nad Tisou, Poprad-Tatry - Kežmarok a Margecany - Nálepkovo.

„Jednoducho povedané, na týchto tratiach bude v rámci možnosti jazdiť osobný vlak najmenej každé dve hodiny a bude dobre napojený na rýchliky alebo ďalšie nadväzujúce osobné vlaky,“ vysvetlila.

Na východnom Slovensku majú podľa návrhu GVD pribudnúť nové spoje.

Podľa ministerstva má ísť o navýšenie o necelých 144-tisíc vlakových kilometrov.

Najviac sa to dotkne tratí Košice - Poprad-Tatry (34 826 vlkm), Poprad-Tatry - Stará Ľubovňa (13 188 vlkm), Košice - Lipany (25 465 vlkm), Košice - Čierna nad Tisou (20 797 vlkm), Prešov - Humenné (10 468 vlkm) a Prešov - Bardejov (29 996 vlkm).

Ako to bude s Lipanmi a Kysakom

Po lavíne kritiky, ktorá sa zdvihla proti existujúcemu grafikonu, ale objavuje sa aj pri novom návrhu, sme sa zaujímali, ako chce ministerstvo riešiť prípoje medzi vlakmi regionálnej dopravy v Prešove.

Týkalo sa to najmä cestovania z Lipian do Košíc, kde vlaky majú v súčasnosti dlhú čakaciu dobu v Prešove.

Podľa ministerstva dopravy nový návrh GVD zohľadňuje optimálny prechod osobných vlakov Kysak - Lipany cez stanicu Prešov, bez dlhého čakania v Prešove a Kysaku.

„Systémová doba príchodu osobného vlaky z Kysaku do Prešova je párna hodina a 16. minúta, systémový pobyt vlaku v Prešove je 2 minúty. V opačnom smere je situácia nastavená symetricky - príchod do Prešova od Lipian je nepárna hodina a 39. minúta. Vlaky z Kysaku do Prešova a späť budú chodiť každú hodinu. Budú dobre spárované s rýchlikmi a tie, ktoré pokračujú do Lipian, budú v Prešove stáť iba dve minúty.“

Novinky v napojení na Humenné a Bardejov

Vyriešené majú byť aj prípoje osobných vlakov v stanici Prešov na smery Humenné i Bardejov.

„V smere na Humenné sme nastavili systémovú dobu odchodu osobných vlakov z Prešova na párnu hodinu a 44. minútu, čo pri ešte akceptovateľnom čase prestupu v Prešove 28 minút výrazne zlepšuje prestupové pomery v Humennom na smer Stakčín i Medzilaborce. Takto nastavený systém vlakov je dobre uspôsobený pre hodinový takt na trati Lipany - Prešov (uplatnený tu počas poobednej špičky), čo vytvára optimálne prepojenie od Lipian na Humenné s časom prestupu 5 minút. V smere na Bardejov je systémová doba odchodu osobných vlakov z Prešova párna hodina a 28. minúta, čo tu garantuje od Kysaku prestupový čas optimálnych 12 minút. Podobne to platí aj v opačnom smere,“ znela odpoveď.

Tvorcovia nového GVD tvrdia, že takto nastavený systém je udržateľný dlhší čas.

„Významnejšie zmeny v ďalších grafikonových obdobiach preto nepredpokladáme, takže ľudia budú mať možnosť zvyknúť si na tento grafikon a každý z nich si tak nájde ten 'svoj' vlak,“ dodala Gabriela Jarošová.



Neprehliadnite tiež

Turistku v Slovenskom raji uštipol had

Pacientku transportovali terénnym vozidlom na Podlesok.

Umelci, ktorí vystúpia na Tatra Flowers, festival podporujú

K výzve ochranárov sa vyjadrili viacerí interpreti aj horolezec Hámor.

Cez Komenského autá do Čermeľa neprejdú

Obchádzka povedie cez F. Urbánka a Havlíčkovu.

Pri Košiciach plánujú zvýšiť ťažbu andezitu

Rakúšania plánujú zvýšiť ťažbu z pôvodných 95 tisíc ton na 200 tisíc ton za rok.

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Petra Schutza

Obama nechal Trumpovi veľký problém a Plavčan odišiel

Nevypočítateľný a cholerický premiér, ktorý mení pozície cez noc, nie je lepši než bláznivý predseda parlamentu.

PLUS

Oklamať eurokomisiu nebude také jednoduché

Peniaze na vedu sa na Slovensku rozdeľujú pod úroveň civilizovaného sveta.

DOMOV

Michal Gučík o návšteve Danka: Možno mám len dobrý kávostroj

O vypovedaní koaličnej zmluvy som sa dozvedel z médií, tvrdí Gučík.

Najčítanejšie na Prešov Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 29 333
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 348
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 375
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 832
  5. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 775
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 635
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 510
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 402
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 249
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 044

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop