Korzár logo Korzár Prešov
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Ku križovatke Levočská - Obrancov mieru padli pripomienky

K rekonštrukcii križovatky Levočská - Obrancov mieru dali ľudia 20 pripomienok.

Križovatka. Ľudia už cez ňu nebudú prechádzať, priechody nahradia lávky.Križovatka. Ľudia už cez ňu nebudú prechádzať, priechody nahradia lávky. (Zdroj: Anna Košuthová)

K rekonštrukcii križovatky Levočská - Obrancov mieru bolo včera na pôde radnice územné konanie. Zároveň to bola jediná šanca, keď mohli ľudia vzniesť k plánovanej stavbe pripomienky. Prišlo okolo 50 účastníkov a predložili 20 pripomienok. Tie Sekcia stavebného úradu a urbanistiky spolu s projektantmi vyhodnotí a zohľadní pri územnom rozhodnutí.

PREŠOV. Projektanti z Dopravoprojektu prezentovali pred účastníkmi konania zámer investora, ktorým je Slovenská správa ciest, na zvýšenie bezpečnosti a plynulosti dopravy.

„Križovatku sme posudzovali na základe dopravnej analýzy a z nej vyplynulo, že už dnes nepostačuje. Je predpoklad, že o niekoľko rokov už bude bez stavebných úprav nevyhovujúca,“ uviedol riaditeľ prešovskej divízie Dopravoprojektu Dušan Skuban.

Odstránia úsek častých dopravných kolízií

Najväčším zásahom bude oprava existujúceho mosta cez železničné priecestie a stavba nového na jeho ľavej strane smerom z Levočskej ulice. Odstráni sa tak lievik, ktorý sa tam teraz vytvára a úsek častých kolízií vozidiel.

Kapacita križovatky sa otvorí zvýšením počtu jazdných pruhov na ceste I/18 v smere od Popradu na Obrancov mieru, odbočkou z Levočskej vľavo na Obrancov mieru a z ulice Vlada Clementisa pôjdu dva pruhy na Obrancov mieru a dva pruhy na Levočskú.

„Plynulosť dopravy sa tým rozhodne zlepší, lebo tranzitná nákladná doprava v Prešove je dnes okolo 10-15 percent a zvyšok je vnútromestská doprava. Diaľnica D1 ani rýchlostná cesta R4 by toto nevyriešila,“ dodal Skuban.

Pre chodcov a cyklistov sa situácia tiež zmení, a to vybudovaním lávok nad križovatkou. Z cesty zmiznú priechody pre chodcov aj svetelná signalizácia, tiež časť zastávok MHD.

Lávky ponad trolejovú sieť budú čiastočne vytvárať aj protihlukovú bariéru. Niektoré ulice sa budú musieť zaslepiť. Podľa projektantov sú to však minimálne zásahy, ktoré sa nedajú vyriešiť inak.

Nepadne žiadna stavba a investor refunduje všetky zničené dreviny, ktoré sa budú musieť zlikvidovať pri prekládkach sietí.

Zámer vraj obyvateľom „dvojky“ zablokuje výjazd

Obyvateľ Igor Lašan na územnom konaní namietal, že zámer zvýši prašnosť, otrasy aj hlučnosť na Obrancov mieru.

Zrušením priechodu pre chodcov na tejto ulici znemožnia prechod cez komunikáciu ľuďom, ktorí pôjdu do obchodného domu Centrál či deťom do ZŠ Čsl. armády.

„Nesúhlasím s tým, aby sa otvorila tranzitná doprava cez obytnú zónu namiesto toho, aby sa urýchlilo dokončenie diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R4. Obmedzením na niektorých uliciach sa zhoršia podmienky podnikateľom a ľuďom sa zníži trhová hodnota bytov,“ argumentoval Lašan.

Zdôraznil tiež, že obyvateľom Sídliska II tak zablokujú výjazd do mesta.

„Nie je pravda, že tranzit pôjde cez mesto. Ten tvorí len 15 percent dopravy a smeruje cez Sekčov a Solivarskú ulicu. Početnejšia je cieľová a zdrojová doprava a tú potrebujeme riešiť cez tento uzol,“ oponovala vedúca oddelenia dopravy Adriana Compeľová.

Projektanti zase namietali, že cez štvorprúdovú cestu nemôžu ponechať zastávky MHD a priechody pre chodcov. Nebolo by to bezpečné.

Žiadajú protihlukové steny

Obyvateľ Karel Novosad nabádal projektantov, aby zvážili, či lávky pre chodcov umiestnia ponad križovatku a trolejové vedenie.

„Kdekoľvek vo svete som videl, že lávky sú vedené pod zemou. Bude to mať oceľovú konštrukciu a tá časom zhrdzavie. Nebude to ani estetické. Mali by sa riešiť protihlukové bariéry na Obrancov mieru, kde je okolo sto bytov, lebo tam už ľudia nevedia spávať,“ konštatoval obyvateľ tejto ulice Karel Novosad.

Protihlukové steny v pláne sú. Jedna na Urbánkovej ulici, preto by mala byť zaslepená a o druhej sa uvažuje na Obrancov mieru pri prvom paneláku od križovatky.

Dva najväčšie problémy

V súvislosti s lávkami pre chodcov a cyklistov autori projektu zdôraznili, že viesť priechody pod zemou by bolo z priestorových dôvodov zložité aj kvôli rieke Torysa a potoku Vydumanec.

Ich výšku a bezpečnosť prejazdu pre vozičkárov, mamičky s deťmi aj starších ľudí konzultovali s odborníkmi a tí potvrdili, že 9-metrové stúpanie na podestu nebude problém.

Medzi ľuďmi rezonoval aj problém výjazdu z Fučíkovej na Kollárovu ulicu.

„Posúdime ich tak, aby sme v maximálnej miere uspokojili všetkých dotknutých. Problém znemožnenia odbočenia vpravo z Obrancov mieru na Ul. Čsl. armády a železničné priecestie sú dva najväčšie problémy, ktoré budeme musieť vyriešiť,“ konštatoval riaditeľ prešovskej sekcie Dopravoprojektu Dušan Skuban.

Stavba by mala trvať 18 mesiacov. Ak sa nebude predlžovať čas na vydanie územného rozhodnutia a následne stavebného povolenia, malo by sa začať stavať už na budúci rok.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  2. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  3. Aké typy cukrovky poznáme?
  4. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  5. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  6. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  7. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 13 720
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 074
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 564
  4. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 035
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 997
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 736
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 399
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 181

Blogy SME

  1. Martin Greguš: NBS investovala do novej web stránky 266 871 EUR, celkovo na ňu dá vrátane prevádzky 472 071 EUR. Je toto normálne???
  2. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím - Skalka, Görgeyho tunel
  3. Alena Miklošová: New Orleans: Mon Amour
  4. Anton Kaiser: Noc múzeí a galérií
  5. Robert Štepaník: diel 68 - rubrika: moje najhranejšie v marci 2022 - časť 2
  6. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím - Stred Európy
  7. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím - rozhľadňa na Krahulskom vrchu
  8. Věra Tepličková: Hriešny nápad Sotáka alebo Čo sa predseda s koňom zrazil?
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 832
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 494
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 547
  4. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 6 525
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 5 841
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 606
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 871
  8. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 799
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martin Greguš: NBS investovala do novej web stránky 266 871 EUR, celkovo na ňu dá vrátane prevádzky 472 071 EUR. Je toto normálne???
  2. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím - Skalka, Görgeyho tunel
  3. Alena Miklošová: New Orleans: Mon Amour
  4. Anton Kaiser: Noc múzeí a galérií
  5. Robert Štepaník: diel 68 - rubrika: moje najhranejšie v marci 2022 - časť 2
  6. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím - Stred Európy
  7. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím - rozhľadňa na Krahulskom vrchu
  8. Věra Tepličková: Hriešny nápad Sotáka alebo Čo sa predseda s koňom zrazil?
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 832
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 494
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 547
  4. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 6 525
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 5 841
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 606
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 871
  8. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 799
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu