NIŽNÝ HRABOVEC. Nehoda sa stala v stredu podvečer na ceste medzi Nižným Hrabovcom a Strážskym. S osobným automobilom sa zrazilo nákladné auto s mraziarenským návesom.
Viedol ho 34-ročný Rus, ktorý zrejme neprispôsobil svoju rýchlosť stavu a povahe vozovky.
„Na priamom úseku cesty prešiel návesom do protismernej časti cesty, kde v tomto čase išlo osobné auto Renault Megane, ktoré viedla 49-ročná žena z obce Papín, okres Humenné, pričom došlo k stretu oboch vozidiel. Po zrážke osobné auto odhodilo na pravý okraj cesty v smere jazdy a nákladné auto ostalo stáť pri pravej krajnici v smere svojej jazdy. Pri nehode utrpel 18-ročný spolujazdec z Papína sediaci na zadnom sedadle za vodičkou ťažké zranenia, ktorým na mieste podľahol,“ uviedol krajský policajný hovorca Daniel Džobanik.
V osobnom aute okrem neho a vodičky sedeli aj ďalší traja spolujazdci vo veku 17, 17 a 46 rokov. Bez zranení vyviazol vodič nákladného auta.
„U oboch vodičov bola vykonaná dychová skúška, ktorá bola negatívna. Hmotná škoda na vozidlách bola vyčíslená na dvetisíc eur. Vranovský vyšetrovateľ obvinil vodiča nákladného auta z prečinu usmrtenia. Stíhaný je na slobode,“ doplnil hovorca.
Polícia upozorňuje na jesenné nástrahy
Polícia opätovne vyzýva vodičov k opatrnosti: „Aj keď ešte stále prevláda viac menej slnečné počasie, podľa kalendára je tu jeseň, čoskoro môže prísť k zhoršeniu počasia. Dlhšie noci, znížená viditeľnosť aj počas dňa, nízke teploty a zhoršené počasie prinášajú so sebou negatíva, na ktoré by vodiči nemali zabúdať.“
Vodiči by sa mali v nasledujúcich dňoch pripraviť na častejšie hmly, dážď a s tým spojenú mokrú vozovku.
„Je veľmi dôležité v počasí, keď sa hromadí voda na cestách, aby vodiči dodržiavali predpísané rýchlosti, jazdu prispôsobili stavu a povahe vozovky, ako aj poveternostným podmienkam. Práve v takomto počasí je veľká pravdepodobnosť, že sa vozidlo stane neovládateľné v dôsledku tzv. akvaplaningu. Nastáva vtedy, keď je medzi pneumatikou a vozovkou viac vody, ako dokáže dezén na pneumatike odviesť. Auto 'pláva' a v dôsledku toho sa stáva neovládateľné. Správnou reakciou je dať dolu nohu z plynu a zošliapnuť spojku. Treba vyrovnať volant a čakať, až pneumatika dosadne na vozovku. Pri šoférovaní treba držať volant dvoma rukami a zbytočne neriskovať predbiehaním. Použitie bezpečnostných pásov by malo byť aj v takýchto prípadoch samozrejmosťou,“ apeluje na vodičov polícia.
Za zníženej viditeľnosti prispieva k bezpečnej jazde najmä zníženie rýchlosti, ale aj používanie svetiel do hmly. Dôležité je tiež zvýšiť vzdialenosť medzi vozidlami, aby bolo možné včas zareagovať a predísť kolíznym situáciám.
„Vodiči musia v sťažených poveternostných podmienkach najmä predvídať. Sledovať situáciu hlavne v okolí zastávok, škôl a nákupných centier, kde je zvýšený pohyb chodcov. Každý účastník premávky je podľa zákona povinný dodržiavať pravidlá cestnej premávky. Správať sa disciplinovane a ohľaduplne tak, aby neohrozil jej bezpečnosť a plynulosť. Pritom je povinný prispôsobiť svoje správanie najmä stavebnému, dopravno-technickému stavu cesty, situácii v cestnej premávke, poveternostným podmienkam a svojim schopnostiam, aby neohrozil na živote a zdraví seba a ostatných, a nespôsobil sebe a ostatným škody na majetku,“ konštatoval krajský policajný hovorca.
frk
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári