Korzár logo Korzár Prešov
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Pri severnom obchvate Prešova chcú využiť európske zdroje. Bude meškať

Severný obchvat Prešova sa mal začať stavať v roku 2015, ale je zrejmé, že tento termín sa posunie.

Pracovné rokovanie. Zúčastnili sa ho aj posudzovatelia európskych projektov.Pracovné rokovanie. Zúčastnili sa ho aj posudzovatelia európskych projektov. (Zdroj: Michal Frank)

Severný obchvat Prešova a financovanie cestných projektov z peňazí Európskej únie bolo témou včerajšieho pracovného rokovania kompetentných v oblasti dopravy.

PREŠOV. Pracovného stretnutia k doprave v Prešovskom kraji sa včera zúčastnili zástupcovia agentúry Jaspers.

Ide o poradenskú inštitúciu, ktorá pre Európsku komisiu hodnotí projekty, predkladané na prefinancovanie zo zdrojov Európskej únie.

Dozerajú teda na to, aby boli peniaze EÚ využité efektívne.

Zástupcov mestskej i regionálnej samosprávy, ministerstva dopravy, Národnej diaľničnej spoločnosti či Slovenskej správy ciest upozorňovali, na čo si dať pozor pri predkladaní projektov na schválenie.

Skryť Vypnúť reklamu

Problémom sú kamióny a málo verejnej dopravy

V ďalšom programovacom období majú byť pre Prešovský kraj vyčlenené 4 miliardy eur na rozvoj dopravy.

„Zadefinovali aj priority, ktoré je potrebné zlepšiť. Musíme sa zbaviť tranzitnej dopravy v mestách a obciach. Takisto treba výraznejšie podporovať verejnú dopravu, pretože u nás je vysoký podiel individuálnej,“ uviedla hovorkyňa Prešovského samosprávneho kraja Veronika Fitzeková.

V prípade tranzitnej dopravy je situácia na viacerých úsekoch kritická.

Podľa prieskumu prejde napríklad trasou Bardejov - Kapušany denne okolo dvetisíc kamiónov, cez samotné mesto Prešov dokonca sedemtisíc.

Obchvat za vyše 450 miliónov eur

Tento problém mal riešiť severný obchvat Prešova, v rámci diaľnice D1, ktorý sa mal začať stavať v roku 2015, ale je zrejmé, že tento termín sa posunie.

Skryť Vypnúť reklamu

Obchvat mal byť dlhý takmer 15 kilometrov a vyžiada si náklady 453 miliónov eur.

Momentálne stavia Národná diaľničná spoločnosť na území kraja tri úseky. Ak ich do roku 2015 podľa harmonogramu dokončí, ostane tu z diaľnice D1 nedobudovaný práve obchvat Prešova.

Najväčší problém je v nedostatku peňazí. Tie by mohli prísť z EÚ. Ako vyplynulo zo včerajšieho rokovania, nestačí sa pri ich získavaní zamerať na technické riešenie, ale treba zohľadniť aj najlepšie ekonomické riešenie, analýzu nákladov a dopad na životné prostredie.

Takéto projekty posudzuje agentúra Jaspers v rámci celej EÚ, preto je potrebné dostať práve severný obchvat Prešova medzi prioritné stavby. Aj z toho dôvodu sa chystá začiatkom apríla veľký dopravný prieskum.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  2. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  3. Tip na náhradu za rúško: Kvalitný nákrčník ochráni aj pred zimou
  4. Nie je to len chlapská záležitosť
  5. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  6. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  7. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  8. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  9. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  10. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  1. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  2. Prvá akumulátorová 2-stupňová snehová fréza na trhu
  3. COOP Jednota je najdôveryhodnejším slovenským predajcom potravín
  4. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  5. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  6. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  7. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  8. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  9. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  10. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  1. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 17 800
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 675
  3. Aká je chémia vôní 13 439
  4. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 9 726
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 606
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 9 135
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 698
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 259
  9. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom 8 131
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 937
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Takto vyzeral Jakub po bitke na policajnej stanici.

Po Zsuzsovej skončil v prešovskej väznici aj Gašpar

Súd reaguje, že on taký pokyn nevydal.

Tibor Gašpar.

Prešovčanka Ingrid: Pri pohľade na miesto bytovky mi stále naskakuje husia koža

Hlavné je, že žijeme, hovorí rok od výbuchu na Mukačevskej 7.

Ingrid s piatačkou Izkou.

Na Zabijanci v Rudňanoch je 500 ľudí už mesiace bez elektriny

Miestni si kúpili elektrocentrály aj sviečky. Káble ukradli výtržníci z osady.

Na Zabijanci v marci horelo. Požiar spôsobila sviečka.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Chceli ho odstrániť, jeho imidžu uškodil Gučík. Kto je Maroš Žilinka?

Za generálneho prokurátora ho musí vymenovať prezidentka.

Prokurátor Maroš Žilinka.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Kto vráti Generálnej prokuratúre dôstojnosť?

Maroš Žilinka už nebude môcť úrad len tak udržiavať.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Ivan Ivanič, šéf SLA.
Predseda vlády Igor Matovič (OĽaNO).

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop