Korzár logo Korzár Prešov
Utorok, 22. jún, 2021 | Meniny má PaulínaKrížovkyKrížovky

Pri severnom obchvate Prešova chcú využiť európske zdroje. Bude meškať

Severný obchvat Prešova sa mal začať stavať v roku 2015, ale je zrejmé, že tento termín sa posunie.

Pracovné rokovanie. Zúčastnili sa ho aj posudzovatelia európskych projektov.Pracovné rokovanie. Zúčastnili sa ho aj posudzovatelia európskych projektov. (Zdroj: Michal Frank)

Severný obchvat Prešova a financovanie cestných projektov z peňazí Európskej únie bolo témou včerajšieho pracovného rokovania kompetentných v oblasti dopravy.

PREŠOV. Pracovného stretnutia k doprave v Prešovskom kraji sa včera zúčastnili zástupcovia agentúry Jaspers.

Ide o poradenskú inštitúciu, ktorá pre Európsku komisiu hodnotí projekty, predkladané na prefinancovanie zo zdrojov Európskej únie.

Dozerajú teda na to, aby boli peniaze EÚ využité efektívne.

Zástupcov mestskej i regionálnej samosprávy, ministerstva dopravy, Národnej diaľničnej spoločnosti či Slovenskej správy ciest upozorňovali, na čo si dať pozor pri predkladaní projektov na schválenie.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Problémom sú kamióny a málo verejnej dopravy

V ďalšom programovacom období majú byť pre Prešovský kraj vyčlenené 4 miliardy eur na rozvoj dopravy.

„Zadefinovali aj priority, ktoré je potrebné zlepšiť. Musíme sa zbaviť tranzitnej dopravy v mestách a obciach. Takisto treba výraznejšie podporovať verejnú dopravu, pretože u nás je vysoký podiel individuálnej,“ uviedla hovorkyňa Prešovského samosprávneho kraja Veronika Fitzeková.

V prípade tranzitnej dopravy je situácia na viacerých úsekoch kritická.

Podľa prieskumu prejde napríklad trasou Bardejov - Kapušany denne okolo dvetisíc kamiónov, cez samotné mesto Prešov dokonca sedemtisíc.

Obchvat za vyše 450 miliónov eur

Tento problém mal riešiť severný obchvat Prešova, v rámci diaľnice D1, ktorý sa mal začať stavať v roku 2015, ale je zrejmé, že tento termín sa posunie.

Skryť Vypnúť reklamu

Obchvat mal byť dlhý takmer 15 kilometrov a vyžiada si náklady 453 miliónov eur.

Momentálne stavia Národná diaľničná spoločnosť na území kraja tri úseky. Ak ich do roku 2015 podľa harmonogramu dokončí, ostane tu z diaľnice D1 nedobudovaný práve obchvat Prešova.

Najväčší problém je v nedostatku peňazí. Tie by mohli prísť z EÚ. Ako vyplynulo zo včerajšieho rokovania, nestačí sa pri ich získavaní zamerať na technické riešenie, ale treba zohľadniť aj najlepšie ekonomické riešenie, analýzu nákladov a dopad na životné prostredie.

Takéto projekty posudzuje agentúra Jaspers v rámci celej EÚ, preto je potrebné dostať práve severný obchvat Prešova medzi prioritné stavby. Aj z toho dôvodu sa chystá začiatkom apríla veľký dopravný prieskum.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  2. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  3. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  4. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  5. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  6. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  7. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  8. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  9. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  10. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  1. Spoločnosť ASBIS uvádza na európske trhy novinku
  2. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  3. V BILLA pokračuje Doba slovenská
  4. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  5. Legislative intention - recodification of the corporate law
  6. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  7. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  8. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  9. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  10. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  1. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 389
  2. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 10 889
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 8 996
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 025
  5. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 6 892
  6. Po Slovensku na motorke 6 800
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 6 092
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 4 382
  9. Crème de la crème po slovensky 3 229
  10. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania 2 720
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kajetána Kičuru privádzajú na Špecializovaný trestný súd v Banskej Bystrici.

Kičura zostáva vo väzbe, bráni sa slabo.


11 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Kajetán Kičura je vo väzbe od apríla.


a 2 ďalší 3 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop