Korzár logo Korzár Prešov

Pri severnom obchvate Prešova chcú využiť európske zdroje. Bude meškať

Severný obchvat Prešova sa mal začať stavať v roku 2015, ale je zrejmé, že tento termín sa posunie.

Pracovné rokovanie. Zúčastnili sa ho aj posudzovatelia európskych projektov.Pracovné rokovanie. Zúčastnili sa ho aj posudzovatelia európskych projektov. (Zdroj: Michal Frank)

Severný obchvat Prešova a financovanie cestných projektov z peňazí Európskej únie bolo témou včerajšieho pracovného rokovania kompetentných v oblasti dopravy.

PREŠOV. Pracovného stretnutia k doprave v Prešovskom kraji sa včera zúčastnili zástupcovia agentúry Jaspers.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ide o poradenskú inštitúciu, ktorá pre Európsku komisiu hodnotí projekty, predkladané na prefinancovanie zo zdrojov Európskej únie.

Dozerajú teda na to, aby boli peniaze EÚ využité efektívne.

Zástupcov mestskej i regionálnej samosprávy, ministerstva dopravy, Národnej diaľničnej spoločnosti či Slovenskej správy ciest upozorňovali, na čo si dať pozor pri predkladaní projektov na schválenie.

SkryťVypnúť reklamu

Problémom sú kamióny a málo verejnej dopravy

V ďalšom programovacom období majú byť pre Prešovský kraj vyčlenené 4 miliardy eur na rozvoj dopravy.

„Zadefinovali aj priority, ktoré je potrebné zlepšiť. Musíme sa zbaviť tranzitnej dopravy v mestách a obciach. Takisto treba výraznejšie podporovať verejnú dopravu, pretože u nás je vysoký podiel individuálnej,“ uviedla hovorkyňa Prešovského samosprávneho kraja Veronika Fitzeková.

V prípade tranzitnej dopravy je situácia na viacerých úsekoch kritická.

Podľa prieskumu prejde napríklad trasou Bardejov - Kapušany denne okolo dvetisíc kamiónov, cez samotné mesto Prešov dokonca sedemtisíc.

Obchvat za vyše 450 miliónov eur

Tento problém mal riešiť severný obchvat Prešova, v rámci diaľnice D1, ktorý sa mal začať stavať v roku 2015, ale je zrejmé, že tento termín sa posunie.

SkryťVypnúť reklamu

Obchvat mal byť dlhý takmer 15 kilometrov a vyžiada si náklady 453 miliónov eur.

Momentálne stavia Národná diaľničná spoločnosť na území kraja tri úseky. Ak ich do roku 2015 podľa harmonogramu dokončí, ostane tu z diaľnice D1 nedobudovaný práve obchvat Prešova.

Najväčší problém je v nedostatku peňazí. Tie by mohli prísť z EÚ. Ako vyplynulo zo včerajšieho rokovania, nestačí sa pri ich získavaní zamerať na technické riešenie, ale treba zohľadniť aj najlepšie ekonomické riešenie, analýzu nákladov a dopad na životné prostredie.

Takéto projekty posudzuje agentúra Jaspers v rámci celej EÚ, preto je potrebné dostať práve severný obchvat Prešova medzi prioritné stavby. Aj z toho dôvodu sa chystá začiatkom apríla veľký dopravný prieskum.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 79 352
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 410
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 117
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 928
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 236
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 206
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 299
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 637
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 561
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 51 467
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 204
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 357
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 957
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 673
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 10 072
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 637
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 561
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 51 467
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 204
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 357
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 957
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 673
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 10 072
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu