Korzár logo Korzár Prešov
Sobota, 20. október, 2018 | Meniny má Vendelín
Nájdete nás na webe

Sociálna poisťovňa zaviedla v Prešove vyvolávací systém

Ľudia novinku prijali s rozpakmi. Niektorí si ju pochvaľujú, iní tvrdia, že tak vznikol ešte väčší chaos.

Vyvolávací systém. Pracovník klientov usmerňuje.(Zdroj: ako)

Prešovská pobočka Sociálnej poisťovne zaviedla novinku. Je ňou vyvolávací systém, ktorý tam funguje len dva týždne. Mal by byť prínosom pre klientov a vniesť poriadok do spôsobu vybavovania ich požiadaviek. Ľudia však novinku zatiaľ prijali s rozpakmi. Niektorí si ju pochvaľujú, iní tvrdia, že tak vznikol ešte väčší chaos.

PREŠOV. Ako nám potvrdil riaditeľ pobočky Juraj Hudáč, zatiaľ systém testujú a hľadajú optimálne fungovanie.

Aj preto je teraz pri monitore služba spomedzi zamestnancov, ktorá klientovi pomôže zorientovať sa v tom, čo konkrétne ide vybaviť a aký poradový lístok si má vybrať. Najčastejšie im ho navolia sami a usmernia, kde majú čakať na poradie.

Článok pokračuje pod video reklamou

„Pravda je, že teraz sme v extrémnom období, kedy prichádza veľa klientov a sú nervózni, ale nový systém by im mal len pomôcť. Predovšetkým na dôchodkovom oddelení sa situácia výrazne zlepší. Čas vybavovania jedného klienta tam niekedy trvá aj hodinu. Doteraz sme tam mali poradovník na papieri s menami, ako u lekára, teraz dostanú číslo a čakajú na poradie,“ konštatoval riaditeľ Juraj Hudáč.

Niektorým sa zmeny nepáčia

Ako sme sa sami presvedčili, niektorí reagujú negatívne. Keď si prišli vybaviť nemocenskú dávku, potvrdenia, podať žiadosť, zaregistrovať poistné alebo ho vyplatiť a hľadali príslušné oddelenie, zaskočil ich vyvolávací systém.

„Išla som len odniesť maródku a bola som prekvapená, že musím mať číslo a čakať, kým ma zavolajú. Čakala som, že tu strávim pár minút a zrazu toto. Podľa mňa je to zbytočné,“ myslí si Jana Macejová.

Dôchodcovia, ktorí novinky vo všeobecnosti zle znášajú, boli tiež prekvapení. Prišli čosi vybaviť spolu, ale pri paneli zistili, že si každý z nich musí vybrať iné oddelenie, kde ich vybavia. Pracovník poisťovne im pomohol navoliť správnu službu.

Keď sme ich však pri odchode z pobočky oslovili, už sa usmievali. Vraj zariadili všetko oveľa rýchlejšie, ako čakali.

„Stále tu majú niečo nové, ale asi to bude dobré,“ povedala nám dôchodkyňa Magdaléna.

„Bol som tu v stredu, vo vestibule čakalo veľa ľudí a nedalo sa tu ani pohnúť. Doslova chaos, tak som to vzdal s tým, že prídem inokedy. Neviem, na čo je toto dobré,“ zhodnotil situáciu Juraj Polák.

Niektorí netrpezlivejší si ani nedali nič vysvetliť, lístky doslova hodili pod nohy strážnej služby a odišli.

Reakcie klientov monitorujú

Keďže ľudia boli zmätení, opýtali sme sa kompetentných, ako systém funguje. Podľa poverenej vedúcej súhrnného odboru Márie Vysockej, zatiaľ hľadajú primeranú formu uplatnenia systému v praxi a vyhodnocujú reakcie klientov.

„Nárast klientov tu je, lebo do konca marca sa vydávajú potvrdenia a žiadosti. Všimla som si, že môže vznikať dojem chaosu a to vtedy, keď sa ľudia dostanú do určitého radu a hľadajú cestičky ako sa tomu vyhnúť. Zistia, že péenku stačí podať do podateľne a vystúpia z radu, ale ich číslo potom pracovníčka vyvoláva zbytočne a zdržiava sa. Máme tu však vypísanú informáciu, na aké služby nemusia mať poradie,“ vysvetlila nám Vysocká.

Pripustila, že odrazu sa ich stáli klienti začali správať celkom inak, ako pred zavedením vyvolávacieho systému. Postup práce sa síce vôbec nezmenil, ale ľudia zrazu vystúpili z tradičných radov do expozitúry a znervózneli.

„Sledujeme reakcie a budeme hľadať optimálne opatrenia, aby sme ich upokojili a usmernili. Niekedy stačí, ak má klient len jeden poradový lístok, hoci potrebuje vybaviť viac služieb. Musí však upozorniť nášho zamestnanca, že sa potrebuje presunúť ešte k inému okienku a ten ho posunie do poradia,“ dodala Vysocká.

Zaujalo nás tiež, že hoci pobočka do expozitúry pridala viac stoličiek, aby klienti mohli na vybavenie čakať v pohodlí, tí reagovali zvláštne. Radšej vychádzali vonku a vymieňali si skúsenosti o zavedenej novinke. Tak sa stalo, že občas vyvolanie ich poradového čísla zmeškali.

pk_novinka2_oddelenia_070214_ako_r4027_res.jpg

Oddelenia. Rady zmizli, ľudia majú na vybavovanie viac súkromia.

pk_novinka3_dochodky_070214_ako_r1494_res.jpg

Dôchodky. Vypísanie žiadostí a kontrola dokladov niekedy trvá aj hodinu.

pk_novinka4_hudac_070214_ako_r804_res.jpg

Juraj Hudáč. Podľa riaditeľa je novinka pre klienta prínosom.
Foto: ako

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  6. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  7. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  8. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  9. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 16 376
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 969
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 465
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 713
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 586
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 233
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 110
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 5 766
  9. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 5 653
  10. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 5 321

Neprehliadnite tiež

Štvrtá konkurzná správkyňa Rapid life požiadala o odvolanie z funkcie

Okresný súd Jane Závodskej nevyhovel, obrátila sa na ústavný.

Rekordér z Rudnian: Starosta úraduje sedem volebných období

O jeho ceste do samosprávy rozhodla päťkorunáčka.

Rozhovor

Sabinov nadchne turistov, milovníkov kultúry i histórie

Zviditeľnil ho film Obchod na korze.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Pri samovražde muža zadržaného pre Kuciaka preverujú aj cudzie zavinenie

Zverejnenie identikitu mladíka s jeho smrťou nemusí súvisieť, myslí si Lipšic.

DOMOV

Mladík zbil do krvi expriateľku. Dostal pokutu

Za zlomený nos dostal útočník len 1500 eur.

Autorská strana Michala Havrana

Páči sa ti na južnom Spiši, milá Lívia? (píše Michal Havran)

Je to možné, že sme niečo také dopustili?

Dnes píše Jaroslav Rumpli

Chránená dielňa slovenskej politiky dá šancu aj Kozákovi

Je to typický príklad nahradenia neexistujúceho problému neriešiteľným.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop