Korzár logo Korzár Prešov
Nedeľa, 20. máj, 2018 | Meniny má Bernard
Pridajte si svoje mesto

Sociálna poisťovňa zaviedla v Prešove vyvolávací systém

Ľudia novinku prijali s rozpakmi. Niektorí si ju pochvaľujú, iní tvrdia, že tak vznikol ešte väčší chaos.

Vyvolávací systém. Pracovník klientov usmerňuje.(Zdroj: ako)

Prešovská pobočka Sociálnej poisťovne zaviedla novinku. Je ňou vyvolávací systém, ktorý tam funguje len dva týždne. Mal by byť prínosom pre klientov a vniesť poriadok do spôsobu vybavovania ich požiadaviek. Ľudia však novinku zatiaľ prijali s rozpakmi. Niektorí si ju pochvaľujú, iní tvrdia, že tak vznikol ešte väčší chaos.

PREŠOV. Ako nám potvrdil riaditeľ pobočky Juraj Hudáč, zatiaľ systém testujú a hľadajú optimálne fungovanie.

Aj preto je teraz pri monitore služba spomedzi zamestnancov, ktorá klientovi pomôže zorientovať sa v tom, čo konkrétne ide vybaviť a aký poradový lístok si má vybrať. Najčastejšie im ho navolia sami a usmernia, kde majú čakať na poradie.

Článok pokračuje pod video reklamou

„Pravda je, že teraz sme v extrémnom období, kedy prichádza veľa klientov a sú nervózni, ale nový systém by im mal len pomôcť. Predovšetkým na dôchodkovom oddelení sa situácia výrazne zlepší. Čas vybavovania jedného klienta tam niekedy trvá aj hodinu. Doteraz sme tam mali poradovník na papieri s menami, ako u lekára, teraz dostanú číslo a čakajú na poradie,“ konštatoval riaditeľ Juraj Hudáč.

Niektorým sa zmeny nepáčia

Ako sme sa sami presvedčili, niektorí reagujú negatívne. Keď si prišli vybaviť nemocenskú dávku, potvrdenia, podať žiadosť, zaregistrovať poistné alebo ho vyplatiť a hľadali príslušné oddelenie, zaskočil ich vyvolávací systém.

„Išla som len odniesť maródku a bola som prekvapená, že musím mať číslo a čakať, kým ma zavolajú. Čakala som, že tu strávim pár minút a zrazu toto. Podľa mňa je to zbytočné,“ myslí si Jana Macejová.

Dôchodcovia, ktorí novinky vo všeobecnosti zle znášajú, boli tiež prekvapení. Prišli čosi vybaviť spolu, ale pri paneli zistili, že si každý z nich musí vybrať iné oddelenie, kde ich vybavia. Pracovník poisťovne im pomohol navoliť správnu službu.

Keď sme ich však pri odchode z pobočky oslovili, už sa usmievali. Vraj zariadili všetko oveľa rýchlejšie, ako čakali.

„Stále tu majú niečo nové, ale asi to bude dobré,“ povedala nám dôchodkyňa Magdaléna.

„Bol som tu v stredu, vo vestibule čakalo veľa ľudí a nedalo sa tu ani pohnúť. Doslova chaos, tak som to vzdal s tým, že prídem inokedy. Neviem, na čo je toto dobré,“ zhodnotil situáciu Juraj Polák.

Niektorí netrpezlivejší si ani nedali nič vysvetliť, lístky doslova hodili pod nohy strážnej služby a odišli.

Reakcie klientov monitorujú

Keďže ľudia boli zmätení, opýtali sme sa kompetentných, ako systém funguje. Podľa poverenej vedúcej súhrnného odboru Márie Vysockej, zatiaľ hľadajú primeranú formu uplatnenia systému v praxi a vyhodnocujú reakcie klientov.

„Nárast klientov tu je, lebo do konca marca sa vydávajú potvrdenia a žiadosti. Všimla som si, že môže vznikať dojem chaosu a to vtedy, keď sa ľudia dostanú do určitého radu a hľadajú cestičky ako sa tomu vyhnúť. Zistia, že péenku stačí podať do podateľne a vystúpia z radu, ale ich číslo potom pracovníčka vyvoláva zbytočne a zdržiava sa. Máme tu však vypísanú informáciu, na aké služby nemusia mať poradie,“ vysvetlila nám Vysocká.

Pripustila, že odrazu sa ich stáli klienti začali správať celkom inak, ako pred zavedením vyvolávacieho systému. Postup práce sa síce vôbec nezmenil, ale ľudia zrazu vystúpili z tradičných radov do expozitúry a znervózneli.

„Sledujeme reakcie a budeme hľadať optimálne opatrenia, aby sme ich upokojili a usmernili. Niekedy stačí, ak má klient len jeden poradový lístok, hoci potrebuje vybaviť viac služieb. Musí však upozorniť nášho zamestnanca, že sa potrebuje presunúť ešte k inému okienku a ten ho posunie do poradia,“ dodala Vysocká.

Zaujalo nás tiež, že hoci pobočka do expozitúry pridala viac stoličiek, aby klienti mohli na vybavenie čakať v pohodlí, tí reagovali zvláštne. Radšej vychádzali vonku a vymieňali si skúsenosti o zavedenej novinke. Tak sa stalo, že občas vyvolanie ich poradového čísla zmeškali.

pk_novinka2_oddelenia_070214_ako_r4027_res.jpg

Oddelenia. Rady zmizli, ľudia majú na vybavovanie viac súkromia.

pk_novinka3_dochodky_070214_ako_r1494_res.jpg

Dôchodky. Vypísanie žiadostí a kontrola dokladov niekedy trvá aj hodinu.

pk_novinka4_hudac_070214_ako_r804_res.jpg

Juraj Hudáč. Podľa riaditeľa je novinka pre klienta prínosom.
Foto: ako

Neprehliadnite tiež

V Tatrách zomrel poľský turista, zrútil sa z Končistej

Muž sa pošmykol na snehovom poli, 150-metrový pád neprežil.

II. liga: Bardejov sa zachránil, Spišiaci vypadli

O zostupujúcich definitívne rozhodlo až posledné kolo súťaže

Nápady pre Prešov: Programátori vymysleli množstvo vylepšení a riešení

Aplikácie z hackathonu budú zverejnené na stránke mesta.

IV. a V. liga: Kalša sa doťahuje na lídrov

Vo štvrtej a piatej futbalovej lige sa hrali ďalšie zápasy.

Košičania hádžu do odpadu čokoľvek. Použité bomby vybuchujú v peci

Do spaľovne denne dovezú aj tristo ton. Vytriedi sa len asi 17 percent.

Hlavné správy zo Sme.sk

dnes píše jaroslav rumpli

Už to s nimi nevydržal ani prezident

Špina je zažratá.

PLUS

Koľko partnerov treba mať, kým nájdeme pravú lásku

Matematické tipy, ako zlepšiť svoje šance na úspešné zoznámenie.

Najčítanejšie na Prešov Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku?
  2. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  3. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  4. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  5. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu
  6. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom
  7. Noc literatúry v rôznych mestách Slovenska už dnes!
  8. Zažite elektromobilitu na vlastnej koži v up! city
  9. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie
  10. Slovenskí podnikatelia veria v pozitívny vývoj
  1. Ako elektronicky zabezpečiť objekty?
  2. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  3. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  4. Realitná činnosť ako podnikanie
  5. Predstavenie novinky na IDEB 2018: Gerlach
  6. Študentská osobnosť roka Ing. Martina Majorošová
  7. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  8. Verde Park farbí útulný domov na zeleno
  9. Najväčšia šanca získať Daikin Althermu s dotáciou až do 3 700 €!
  10. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu
  1. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 38 178
  2. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 20 908
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 13 801
  4. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 11 845
  5. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 8 549
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 4 313
  7. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 3 042
  8. Sú pre nás plesne nebezpečné? 2 596
  9. Astmatici a alergici pozor. Aj toto vám môže spôsobovať problémy 2 589
  10. „Šťastný domov“ nie je fráza: 4 tipy, ako si ho vytvoriť 2 580

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop