Korzár logo Korzár Prešov
Pondelok, 25. september, 2017 | Meniny má Vladislav

Sociálna poisťovňa zaviedla v Prešove vyvolávací systém

Ľudia novinku prijali s rozpakmi. Niektorí si ju pochvaľujú, iní tvrdia, že tak vznikol ešte väčší chaos.

Vyvolávací systém. Pracovník klientov usmerňuje.(Zdroj: ako)

Prešovská pobočka Sociálnej poisťovne zaviedla novinku. Je ňou vyvolávací systém, ktorý tam funguje len dva týždne. Mal by byť prínosom pre klientov a vniesť poriadok do spôsobu vybavovania ich požiadaviek. Ľudia však novinku zatiaľ prijali s rozpakmi. Niektorí si ju pochvaľujú, iní tvrdia, že tak vznikol ešte väčší chaos.

PREŠOV. Ako nám potvrdil riaditeľ pobočky Juraj Hudáč, zatiaľ systém testujú a hľadajú optimálne fungovanie.

Aj preto je teraz pri monitore služba spomedzi zamestnancov, ktorá klientovi pomôže zorientovať sa v tom, čo konkrétne ide vybaviť a aký poradový lístok si má vybrať. Najčastejšie im ho navolia sami a usmernia, kde majú čakať na poradie.

„Pravda je, že teraz sme v extrémnom období, kedy prichádza veľa klientov a sú nervózni, ale nový systém by im mal len pomôcť. Predovšetkým na dôchodkovom oddelení sa situácia výrazne zlepší. Čas vybavovania jedného klienta tam niekedy trvá aj hodinu. Doteraz sme tam mali poradovník na papieri s menami, ako u lekára, teraz dostanú číslo a čakajú na poradie,“ konštatoval riaditeľ Juraj Hudáč.

Niektorým sa zmeny nepáčia

Ako sme sa sami presvedčili, niektorí reagujú negatívne. Keď si prišli vybaviť nemocenskú dávku, potvrdenia, podať žiadosť, zaregistrovať poistné alebo ho vyplatiť a hľadali príslušné oddelenie, zaskočil ich vyvolávací systém.

„Išla som len odniesť maródku a bola som prekvapená, že musím mať číslo a čakať, kým ma zavolajú. Čakala som, že tu strávim pár minút a zrazu toto. Podľa mňa je to zbytočné,“ myslí si Jana Macejová.

Dôchodcovia, ktorí novinky vo všeobecnosti zle znášajú, boli tiež prekvapení. Prišli čosi vybaviť spolu, ale pri paneli zistili, že si každý z nich musí vybrať iné oddelenie, kde ich vybavia. Pracovník poisťovne im pomohol navoliť správnu službu.

Keď sme ich však pri odchode z pobočky oslovili, už sa usmievali. Vraj zariadili všetko oveľa rýchlejšie, ako čakali.

„Stále tu majú niečo nové, ale asi to bude dobré,“ povedala nám dôchodkyňa Magdaléna.

„Bol som tu v stredu, vo vestibule čakalo veľa ľudí a nedalo sa tu ani pohnúť. Doslova chaos, tak som to vzdal s tým, že prídem inokedy. Neviem, na čo je toto dobré,“ zhodnotil situáciu Juraj Polák.

Niektorí netrpezlivejší si ani nedali nič vysvetliť, lístky doslova hodili pod nohy strážnej služby a odišli.

Reakcie klientov monitorujú

Keďže ľudia boli zmätení, opýtali sme sa kompetentných, ako systém funguje. Podľa poverenej vedúcej súhrnného odboru Márie Vysockej, zatiaľ hľadajú primeranú formu uplatnenia systému v praxi a vyhodnocujú reakcie klientov.

„Nárast klientov tu je, lebo do konca marca sa vydávajú potvrdenia a žiadosti. Všimla som si, že môže vznikať dojem chaosu a to vtedy, keď sa ľudia dostanú do určitého radu a hľadajú cestičky ako sa tomu vyhnúť. Zistia, že péenku stačí podať do podateľne a vystúpia z radu, ale ich číslo potom pracovníčka vyvoláva zbytočne a zdržiava sa. Máme tu však vypísanú informáciu, na aké služby nemusia mať poradie,“ vysvetlila nám Vysocká.

Pripustila, že odrazu sa ich stáli klienti začali správať celkom inak, ako pred zavedením vyvolávacieho systému. Postup práce sa síce vôbec nezmenil, ale ľudia zrazu vystúpili z tradičných radov do expozitúry a znervózneli.

„Sledujeme reakcie a budeme hľadať optimálne opatrenia, aby sme ich upokojili a usmernili. Niekedy stačí, ak má klient len jeden poradový lístok, hoci potrebuje vybaviť viac služieb. Musí však upozorniť nášho zamestnanca, že sa potrebuje presunúť ešte k inému okienku a ten ho posunie do poradia,“ dodala Vysocká.

Zaujalo nás tiež, že hoci pobočka do expozitúry pridala viac stoličiek, aby klienti mohli na vybavenie čakať v pohodlí, tí reagovali zvláštne. Radšej vychádzali vonku a vymieňali si skúsenosti o zavedenej novinke. Tak sa stalo, že občas vyvolanie ich poradového čísla zmeškali.

pk_novinka2_oddelenia_070214_ako_r4027_res.jpg

Oddelenia. Rady zmizli, ľudia majú na vybavovanie viac súkromia.

pk_novinka3_dochodky_070214_ako_r1494_res.jpg

Dôchodky. Vypísanie žiadostí a kontrola dokladov niekedy trvá aj hodinu.

pk_novinka4_hudac_070214_ako_r804_res.jpg

Juraj Hudáč. Podľa riaditeľa je novinka pre klienta prínosom.
Foto: ako

Neprehliadnite tiež

Severný obchvat Prešova na papieri existuje. Pozrite si projekt

Otázny je termín, peniaze, aj konečná podoba R4 pri meste.

Americký denník opäť písal o Spišskom Hrhove

The New York Times chválil prácu s Rómami.

Komentár Petra Schutza

Mŕtvolná stabilita

Slovenskí politici by sa mali nad sebou zamyslieť, ak teda majú ešte čím.

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Nesledujeme mohutnú wagnerovskú operu, skôr reláciu o varení

Každý bude trochu nespokojný.

Najčítanejšie na Prešov Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  1. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  2. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  3. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  4. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  5. Detské zúbky sú veda
  6. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 101
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 719
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 160
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 677
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 854
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 295
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 241
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 031
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 003
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 537

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop