Korzár logo Korzár Prešov
Utorok, 16. január, 2018 | Meniny má Kristína
Pridajte si svoje mesto

Sociálna poisťovňa zaviedla v Prešove vyvolávací systém

Ľudia novinku prijali s rozpakmi. Niektorí si ju pochvaľujú, iní tvrdia, že tak vznikol ešte väčší chaos.

Vyvolávací systém. Pracovník klientov usmerňuje.(Zdroj: ako)

Prešovská pobočka Sociálnej poisťovne zaviedla novinku. Je ňou vyvolávací systém, ktorý tam funguje len dva týždne. Mal by byť prínosom pre klientov a vniesť poriadok do spôsobu vybavovania ich požiadaviek. Ľudia však novinku zatiaľ prijali s rozpakmi. Niektorí si ju pochvaľujú, iní tvrdia, že tak vznikol ešte väčší chaos.

PREŠOV. Ako nám potvrdil riaditeľ pobočky Juraj Hudáč, zatiaľ systém testujú a hľadajú optimálne fungovanie.

Aj preto je teraz pri monitore služba spomedzi zamestnancov, ktorá klientovi pomôže zorientovať sa v tom, čo konkrétne ide vybaviť a aký poradový lístok si má vybrať. Najčastejšie im ho navolia sami a usmernia, kde majú čakať na poradie.

„Pravda je, že teraz sme v extrémnom období, kedy prichádza veľa klientov a sú nervózni, ale nový systém by im mal len pomôcť. Predovšetkým na dôchodkovom oddelení sa situácia výrazne zlepší. Čas vybavovania jedného klienta tam niekedy trvá aj hodinu. Doteraz sme tam mali poradovník na papieri s menami, ako u lekára, teraz dostanú číslo a čakajú na poradie,“ konštatoval riaditeľ Juraj Hudáč.

Niektorým sa zmeny nepáčia

Ako sme sa sami presvedčili, niektorí reagujú negatívne. Keď si prišli vybaviť nemocenskú dávku, potvrdenia, podať žiadosť, zaregistrovať poistné alebo ho vyplatiť a hľadali príslušné oddelenie, zaskočil ich vyvolávací systém.

„Išla som len odniesť maródku a bola som prekvapená, že musím mať číslo a čakať, kým ma zavolajú. Čakala som, že tu strávim pár minút a zrazu toto. Podľa mňa je to zbytočné,“ myslí si Jana Macejová.

Dôchodcovia, ktorí novinky vo všeobecnosti zle znášajú, boli tiež prekvapení. Prišli čosi vybaviť spolu, ale pri paneli zistili, že si každý z nich musí vybrať iné oddelenie, kde ich vybavia. Pracovník poisťovne im pomohol navoliť správnu službu.

Keď sme ich však pri odchode z pobočky oslovili, už sa usmievali. Vraj zariadili všetko oveľa rýchlejšie, ako čakali.

„Stále tu majú niečo nové, ale asi to bude dobré,“ povedala nám dôchodkyňa Magdaléna.

„Bol som tu v stredu, vo vestibule čakalo veľa ľudí a nedalo sa tu ani pohnúť. Doslova chaos, tak som to vzdal s tým, že prídem inokedy. Neviem, na čo je toto dobré,“ zhodnotil situáciu Juraj Polák.

Niektorí netrpezlivejší si ani nedali nič vysvetliť, lístky doslova hodili pod nohy strážnej služby a odišli.

Reakcie klientov monitorujú

Keďže ľudia boli zmätení, opýtali sme sa kompetentných, ako systém funguje. Podľa poverenej vedúcej súhrnného odboru Márie Vysockej, zatiaľ hľadajú primeranú formu uplatnenia systému v praxi a vyhodnocujú reakcie klientov.

„Nárast klientov tu je, lebo do konca marca sa vydávajú potvrdenia a žiadosti. Všimla som si, že môže vznikať dojem chaosu a to vtedy, keď sa ľudia dostanú do určitého radu a hľadajú cestičky ako sa tomu vyhnúť. Zistia, že péenku stačí podať do podateľne a vystúpia z radu, ale ich číslo potom pracovníčka vyvoláva zbytočne a zdržiava sa. Máme tu však vypísanú informáciu, na aké služby nemusia mať poradie,“ vysvetlila nám Vysocká.

Pripustila, že odrazu sa ich stáli klienti začali správať celkom inak, ako pred zavedením vyvolávacieho systému. Postup práce sa síce vôbec nezmenil, ale ľudia zrazu vystúpili z tradičných radov do expozitúry a znervózneli.

„Sledujeme reakcie a budeme hľadať optimálne opatrenia, aby sme ich upokojili a usmernili. Niekedy stačí, ak má klient len jeden poradový lístok, hoci potrebuje vybaviť viac služieb. Musí však upozorniť nášho zamestnanca, že sa potrebuje presunúť ešte k inému okienku a ten ho posunie do poradia,“ dodala Vysocká.

Zaujalo nás tiež, že hoci pobočka do expozitúry pridala viac stoličiek, aby klienti mohli na vybavenie čakať v pohodlí, tí reagovali zvláštne. Radšej vychádzali vonku a vymieňali si skúsenosti o zavedenej novinke. Tak sa stalo, že občas vyvolanie ich poradového čísla zmeškali.

pk_novinka2_oddelenia_070214_ako_r4027_res.jpg

Oddelenia. Rady zmizli, ľudia majú na vybavovanie viac súkromia.

pk_novinka3_dochodky_070214_ako_r1494_res.jpg

Dôchodky. Vypísanie žiadostí a kontrola dokladov niekedy trvá aj hodinu.

pk_novinka4_hudac_070214_ako_r804_res.jpg

Juraj Hudáč. Podľa riaditeľa je novinka pre klienta prínosom.
Foto: ako

Neprehliadnite tiež

Tipy na dnes - streda 17. januára

Naše tipy na zaujímavé kultúrne podujatia a spoločenské akcie.

Tatran mal konečne verejný tréning. Bez informácií o Kovalcovi...

Prešovský futbalový klub skúša chorvátskeho záložníka.

Pre nedostatok odborných lekárov svidnícka pôrodnica od februára končí

Problém s nedostatkom atestovaných gynekológov vyvrcholil v závere minulého roka.

Prostitúcia v Trebišove prekvitá, syfilis sa šíri

Sexuálne služby za peniaze využívajú najmä cudzinci.

Košice sa priblížili k Maďarsku, otvorili novú rýchlocestu

Pri obci Tornyosnémeti otvorili 1,7 kilometra dlhý úsek diaľnice M30.

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zdanenie bitcoinu, menej výhodné sporenie. Čo chystá Kažimír

Zdania obchody, keď spotrebiteľ platí za tovar kryptomenami a stavebné sporenie bude ešte menej výhodné.

SVET

Babiš nedostal dôveru, vládnuť môže roky. Čo čaká Česko?

Český premiér vedel, že hlasovanie o dôvere prehrá.

ŠPORT

Mal smolu i spor s Vůjtkom. Pôjde Nagy na olympiádu?

V mužstve majú byť hráči, ktorí vedia ubrániť oslabenia.

EKONOMIKA

Zo stavebka kupujú ľudia dovolenky. Kažimír ukázal, ako to zmení

Zmeny pravidiel pre stavebné sporenie.

Najčítanejšie na Prešov Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  4. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  6. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  7. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  8. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  9. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  10. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 016
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 9 379
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 220
  4. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 972
  5. Kam do tepla v januári? 2 303
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 289
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 2 131
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 032
  9. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 242
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 223

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop