Korzár logo Korzár Prešov
Piatok, 17. august, 2018 | Meniny má Milica
Nájdete nás na webe

Sociálna poisťovňa zaviedla v Prešove vyvolávací systém

Ľudia novinku prijali s rozpakmi. Niektorí si ju pochvaľujú, iní tvrdia, že tak vznikol ešte väčší chaos.

Vyvolávací systém. Pracovník klientov usmerňuje.(Zdroj: ako)

Prešovská pobočka Sociálnej poisťovne zaviedla novinku. Je ňou vyvolávací systém, ktorý tam funguje len dva týždne. Mal by byť prínosom pre klientov a vniesť poriadok do spôsobu vybavovania ich požiadaviek. Ľudia však novinku zatiaľ prijali s rozpakmi. Niektorí si ju pochvaľujú, iní tvrdia, že tak vznikol ešte väčší chaos.

PREŠOV. Ako nám potvrdil riaditeľ pobočky Juraj Hudáč, zatiaľ systém testujú a hľadajú optimálne fungovanie.

Aj preto je teraz pri monitore služba spomedzi zamestnancov, ktorá klientovi pomôže zorientovať sa v tom, čo konkrétne ide vybaviť a aký poradový lístok si má vybrať. Najčastejšie im ho navolia sami a usmernia, kde majú čakať na poradie.

Článok pokračuje pod video reklamou

„Pravda je, že teraz sme v extrémnom období, kedy prichádza veľa klientov a sú nervózni, ale nový systém by im mal len pomôcť. Predovšetkým na dôchodkovom oddelení sa situácia výrazne zlepší. Čas vybavovania jedného klienta tam niekedy trvá aj hodinu. Doteraz sme tam mali poradovník na papieri s menami, ako u lekára, teraz dostanú číslo a čakajú na poradie,“ konštatoval riaditeľ Juraj Hudáč.

Niektorým sa zmeny nepáčia

Ako sme sa sami presvedčili, niektorí reagujú negatívne. Keď si prišli vybaviť nemocenskú dávku, potvrdenia, podať žiadosť, zaregistrovať poistné alebo ho vyplatiť a hľadali príslušné oddelenie, zaskočil ich vyvolávací systém.

„Išla som len odniesť maródku a bola som prekvapená, že musím mať číslo a čakať, kým ma zavolajú. Čakala som, že tu strávim pár minút a zrazu toto. Podľa mňa je to zbytočné,“ myslí si Jana Macejová.

Dôchodcovia, ktorí novinky vo všeobecnosti zle znášajú, boli tiež prekvapení. Prišli čosi vybaviť spolu, ale pri paneli zistili, že si každý z nich musí vybrať iné oddelenie, kde ich vybavia. Pracovník poisťovne im pomohol navoliť správnu službu.

Keď sme ich však pri odchode z pobočky oslovili, už sa usmievali. Vraj zariadili všetko oveľa rýchlejšie, ako čakali.

„Stále tu majú niečo nové, ale asi to bude dobré,“ povedala nám dôchodkyňa Magdaléna.

„Bol som tu v stredu, vo vestibule čakalo veľa ľudí a nedalo sa tu ani pohnúť. Doslova chaos, tak som to vzdal s tým, že prídem inokedy. Neviem, na čo je toto dobré,“ zhodnotil situáciu Juraj Polák.

Niektorí netrpezlivejší si ani nedali nič vysvetliť, lístky doslova hodili pod nohy strážnej služby a odišli.

Reakcie klientov monitorujú

Keďže ľudia boli zmätení, opýtali sme sa kompetentných, ako systém funguje. Podľa poverenej vedúcej súhrnného odboru Márie Vysockej, zatiaľ hľadajú primeranú formu uplatnenia systému v praxi a vyhodnocujú reakcie klientov.

„Nárast klientov tu je, lebo do konca marca sa vydávajú potvrdenia a žiadosti. Všimla som si, že môže vznikať dojem chaosu a to vtedy, keď sa ľudia dostanú do určitého radu a hľadajú cestičky ako sa tomu vyhnúť. Zistia, že péenku stačí podať do podateľne a vystúpia z radu, ale ich číslo potom pracovníčka vyvoláva zbytočne a zdržiava sa. Máme tu však vypísanú informáciu, na aké služby nemusia mať poradie,“ vysvetlila nám Vysocká.

Pripustila, že odrazu sa ich stáli klienti začali správať celkom inak, ako pred zavedením vyvolávacieho systému. Postup práce sa síce vôbec nezmenil, ale ľudia zrazu vystúpili z tradičných radov do expozitúry a znervózneli.

„Sledujeme reakcie a budeme hľadať optimálne opatrenia, aby sme ich upokojili a usmernili. Niekedy stačí, ak má klient len jeden poradový lístok, hoci potrebuje vybaviť viac služieb. Musí však upozorniť nášho zamestnanca, že sa potrebuje presunúť ešte k inému okienku a ten ho posunie do poradia,“ dodala Vysocká.

Zaujalo nás tiež, že hoci pobočka do expozitúry pridala viac stoličiek, aby klienti mohli na vybavenie čakať v pohodlí, tí reagovali zvláštne. Radšej vychádzali vonku a vymieňali si skúsenosti o zavedenej novinke. Tak sa stalo, že občas vyvolanie ich poradového čísla zmeškali.

pk_novinka2_oddelenia_070214_ako_r4027_res.jpg

Oddelenia. Rady zmizli, ľudia majú na vybavovanie viac súkromia.

pk_novinka3_dochodky_070214_ako_r1494_res.jpg

Dôchodky. Vypísanie žiadostí a kontrola dokladov niekedy trvá aj hodinu.

pk_novinka4_hudac_070214_ako_r804_res.jpg

Juraj Hudáč. Podľa riaditeľa je novinka pre klienta prínosom.
Foto: ako

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  2. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  3. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Ochrana pred tropickou horúčavou
  8. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  10. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 18 259
  2. Vizuálny smog je problém 10 844
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 6 066
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 3 352
  5. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 101
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 919
  7. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 324
  8. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 290
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 1 908
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 1 835

Neprehliadnite tiež

Košický magistrát hovorí o 295-miliónovej pokute pre Remetovu Dúhu

Obe strany chcú získať zábezpeku z výstavby Kulturparku.

Hlásia, že kritizované kanálové vpusty budú zarovnané

Eurovia opakuje, že dodrží termín opráv tratí v Košiciach.

Šarišský hrad bude mať 15-metrovú vyhliadkovú vežu

Od septembra by mala pribudnúť na Šarišskom hrade nová atrakcia.

Poznámka Mariána Špacaia

Z tretej ligy do priepasti

Kluby po vypadnutí majú ťažký osud.

Ľudí ohrozujú roje hmyzu. Hasiči: Nerobte zo seba hrdinov

Už zaznamenali dvojnásobný počet výjazdov oproti celému vlaňajšku.

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

DOMOV

Spor o Ústavný súd sa opakuje. Zmeny možno ani nebudú

Kiska zatiaľ vymenil štyroch sudcov z trinástich.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop