Korzár logo Korzár Prešov
Štvrtok, 19. október, 2017 | Meniny má Kristián

Košická kultúra nesie logo Bardejovčana

Grafik Peter Javorík vyhral verejnú súťaž o nové logo organizácie K13.

Peter Javorík a Ján Kováč. Riaditeľ K13 plánuje s spolupracovať s grafikom aj v budúcnosti.(Zdroj: vch)

Grafik Peter Javorík vyhral verejnú súťaž o nové logo organizácie K13, ktorá zastrešuje všetky kultúrne centrá, vytvorené počas roka 2013, keď boli Košice Európskym hlavným mestom kultúry.

BARDEJOV/KOŠICE. K13 – Košické kultúrne centrá majú už svoje logo. Je výsledkom verejnej súťaže, do ktorej sa zapojilo 57 návrhov.

Novovzniknutá organizácia nadväzuje na úspešný projekt Európskeho hlavného mesta kultúry – Košice 2013 a stará sa o prevádzku zrekonštruovaných zariadení (investičných projektov EHMK) na organizovanie kultúrnych podujatí pre obyvateľov mesta Košice a ich návštevníkov.

Vytvorí aj logo manuál

Príspevková organizácia K13 vyhlásila v termíne od 20. 1. do 17. 2. súťaž o nové logo. Do súťaže sa mohli prihlásiť jednotlivci, ale aj skupiny autorov starších ako 15 rokov (prípadne so súhlasom zákonného zástupcu).

Do užšieho výberu postúpilo desať návrhov, potom sedem a napokon zostali štyri, ktoré bojovali o prvenstvo.

Odborná porota vybrala do 20. februára víťazné logo.

„Po dlhšej diskusii sme sa rozhodli pre návrh Petra Javoríka z Bardejova. Vybrali sme logo, ktoré spĺňalo predpoklady a vieme si predstaviť jeho ďalšie použitie. Nasledovať bude dialóg s autorom a vytvorenie logo manuálu,“ uviedol riaditeľ K13 Ján Kováč.

Víťaz získa finančnú odmenu 200 eur a jeho návrh sa stane oficiálnou značkou organizácie K13.

Dokonale vystihol myšlienku

Programového riaditeľa Vladimíra Beskida zaujal návrh svojou jednoduchosťou. „Predstavuje dobrý znak pre súčasnú vizuálnu komunikáciu. Výberom autora z východného Slovenska zároveň podporíme aj kreatívny potenciál, čo je zmyslom nášho projektu.“

Tretím členom poroty bol Andrej Haščák, prodekan pre vzdelávaciu činnosť na Fakulte umení TU KE. Vedie Ateliér dizajnu, kde sa venuje práve grafickému dizajnu.

„Urobili sme užší výber štyroch horúcich kandidátov. Štvorica vystihla dokonale myšlienku,“ doplnil, že človek, ktorý robí logo, musí vedieť ďalej pracovať na rôznych reklamných tlačovinách a pod. „Logo by malo byť výstižné, minimalistické, kompaktné a jednoduché. Práve víťazný návrh mal dokonalé spojenie K a 13.“

Lajkovali aj na facebooku

Peter Javorík poslal niekoľko návrhov. Až posledným sa mu podarilo osloviť porotu. „Skúšal som viacero variantov, napokon som sa rozhodol zvoliť iba značku,“ vysvetlil mladý autor, ktorý je absolventom odboru vizuálnej komunikácie na Fakulte umení Technickej univerzity Košice.

V súčasnosti je v prvom ročníku doktorandského štúdia. Prezradil, že sa narodil v Žiline, ale už viac než sedem rokov žije v Bardejove.

„V blízkej dobre budeme spolupracovať na definícii farieb a ďalších vecí, ktoré je potrebné vytvoriť pre používanie loga,“ doplnil víťaz súťaže.

Zistili sme

Ako sa tvorí logo?

Opýtali sme sa autora víťazného loga Petra Javoríka

Logo alebo značka sa tvorí veľmi zložito. Najskôr si treba urobiť nejaký rešerš o danej spoločnosti, čím sa zaoberá. Potom sa poobzerať, ako sú tvorené značky doma a v zahraničí.

Až potom môžeme začať navrhovať. Môžeme zvoliť niekoľko variantov. Buď to bude typoznačka, tvorená iniciálami spoločnosti, prípadne aj všetkými písmenami spoločnosti alebo len nadpis spoločnosti.

Alebo môžeme navrhnúť nejaký symbol, ktorý bude definovať spoločnosť.
Keď máme symbol hotový, môžeme (ale nemusíme) ho doplniť typografiou.

Po odkonzultovaní so spoločnosťou a schválení loga či značky rozpracujeme tzv. Kerningove vzťahy a mnoho ďalších detailov.

Pre začiatok zvolíme jednofarebnú variantu logotypu, farebnosť sa priradí až neskôr, keď sa definuje celá značka v logomanuále.

Osobne preferujem symbol doplnený typografiou, tak napríklad, ako je to v logu františkánsky park.

Pri navrhovaní moderného loga pre mesto Bardejov som vychádzal z erbu mesta. Logo je tu skôr typografické.

Pri navrhovaní zubnej ordinácie som zvolil zubnú rodinku a dieťa som definoval farebne, tým pádom som definoval, že zubár sa venuje deťom a aj dospelým. Je pravda že deti sú aj hravejšie a farebnejšie, takže aj z toho dôvodu.

bako_v----azn---logo_peter-javor--k--3-_r6915-120x90.jpgbako_v----azn---logo_peter-javor--k--4-_r9538-120x90.jpgbako_v----azn---logo_peter-javor--k--5-_r866-120x90.jpgbako_v----azn---logo_peter-javor--k--6-_r6055-120x90.jpg

mh



Neprehliadnite tiež

Pustí mesto Košice ďalšie pozemky na parkovisko?

Investor chce v parkovacom dome podlažie navyše.

Z Bukovca zmizla voda. Čo sa stalo?

Obľúbenú vodnú plochu čistia. V správe ju má U. S. Steel.

Prielom Hornádu vyčistili. Vo vode plávala aj chladnička či práčka

Vodáci v Slovenskom raji sa zapotili pri brigáde.

Pekár sa teší zo synčeka Riška

Hádzanárov Tatrana Prešov čaká zápas na palubovke Nexe Našice.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šitie bez umŕtvenia či facka. Pôrody sprevádza aj násilie, tvrdia aktivistky

Prednostovia pôrodnickych kliník násilie na rodičkách odmietajú.

KOMENTÁRE

Kotleba. Chlap, ktorý postavil Slovensko do pozoru

Zaprášený a vyblednutý strašiak v poli nás zmobilizoval.

Najčítanejšie na Prešov Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  2. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  5. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  6. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  9. Vysoká hra o súdne trovy
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 084
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 9 601
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 771
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 837
  5. Splnený sen 1 940
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 1 832
  7. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 503
  8. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 1 223
  9. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 992
  10. Ako na refinancovanie hypotéky 957

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop