Korzár logo Korzár Prešov
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Košická kultúra nesie logo Bardejovčana

Grafik Peter Javorík vyhral verejnú súťaž o nové logo organizácie K13.

Peter Javorík a Ján Kováč. Riaditeľ K13 plánuje s spolupracovať s grafikom aj v budúcnosti.Peter Javorík a Ján Kováč. Riaditeľ K13 plánuje s spolupracovať s grafikom aj v budúcnosti. (Zdroj: vch)

Grafik Peter Javorík vyhral verejnú súťaž o nové logo organizácie K13, ktorá zastrešuje všetky kultúrne centrá, vytvorené počas roka 2013, keď boli Košice Európskym hlavným mestom kultúry.

BARDEJOV/KOŠICE. K13 – Košické kultúrne centrá majú už svoje logo. Je výsledkom verejnej súťaže, do ktorej sa zapojilo 57 návrhov.

Novovzniknutá organizácia nadväzuje na úspešný projekt Európskeho hlavného mesta kultúry – Košice 2013 a stará sa o prevádzku zrekonštruovaných zariadení (investičných projektov EHMK) na organizovanie kultúrnych podujatí pre obyvateľov mesta Košice a ich návštevníkov.

Vytvorí aj logo manuál

Príspevková organizácia K13 vyhlásila v termíne od 20. 1. do 17. 2. súťaž o nové logo. Do súťaže sa mohli prihlásiť jednotlivci, ale aj skupiny autorov starších ako 15 rokov (prípadne so súhlasom zákonného zástupcu).

Do užšieho výberu postúpilo desať návrhov, potom sedem a napokon zostali štyri, ktoré bojovali o prvenstvo.

Odborná porota vybrala do 20. februára víťazné logo.

„Po dlhšej diskusii sme sa rozhodli pre návrh Petra Javoríka z Bardejova. Vybrali sme logo, ktoré spĺňalo predpoklady a vieme si predstaviť jeho ďalšie použitie. Nasledovať bude dialóg s autorom a vytvorenie logo manuálu,“ uviedol riaditeľ K13 Ján Kováč.

Víťaz získa finančnú odmenu 200 eur a jeho návrh sa stane oficiálnou značkou organizácie K13.

Dokonale vystihol myšlienku

Programového riaditeľa Vladimíra Beskida zaujal návrh svojou jednoduchosťou. „Predstavuje dobrý znak pre súčasnú vizuálnu komunikáciu. Výberom autora z východného Slovenska zároveň podporíme aj kreatívny potenciál, čo je zmyslom nášho projektu.“

Tretím členom poroty bol Andrej Haščák, prodekan pre vzdelávaciu činnosť na Fakulte umení TU KE. Vedie Ateliér dizajnu, kde sa venuje práve grafickému dizajnu.

„Urobili sme užší výber štyroch horúcich kandidátov. Štvorica vystihla dokonale myšlienku,“ doplnil, že človek, ktorý robí logo, musí vedieť ďalej pracovať na rôznych reklamných tlačovinách a pod. „Logo by malo byť výstižné, minimalistické, kompaktné a jednoduché. Práve víťazný návrh mal dokonalé spojenie K a 13.“

Lajkovali aj na facebooku

Peter Javorík poslal niekoľko návrhov. Až posledným sa mu podarilo osloviť porotu. „Skúšal som viacero variantov, napokon som sa rozhodol zvoliť iba značku,“ vysvetlil mladý autor, ktorý je absolventom odboru vizuálnej komunikácie na Fakulte umení Technickej univerzity Košice.

V súčasnosti je v prvom ročníku doktorandského štúdia. Prezradil, že sa narodil v Žiline, ale už viac než sedem rokov žije v Bardejove.

„V blízkej dobre budeme spolupracovať na definícii farieb a ďalších vecí, ktoré je potrebné vytvoriť pre používanie loga,“ doplnil víťaz súťaže.

Zistili sme

Ako sa tvorí logo?

Opýtali sme sa autora víťazného loga Petra Javoríka

Logo alebo značka sa tvorí veľmi zložito. Najskôr si treba urobiť nejaký rešerš o danej spoločnosti, čím sa zaoberá. Potom sa poobzerať, ako sú tvorené značky doma a v zahraničí.

Až potom môžeme začať navrhovať. Môžeme zvoliť niekoľko variantov. Buď to bude typoznačka, tvorená iniciálami spoločnosti, prípadne aj všetkými písmenami spoločnosti alebo len nadpis spoločnosti.

Alebo môžeme navrhnúť nejaký symbol, ktorý bude definovať spoločnosť.
Keď máme symbol hotový, môžeme (ale nemusíme) ho doplniť typografiou.

Po odkonzultovaní so spoločnosťou a schválení loga či značky rozpracujeme tzv. Kerningove vzťahy a mnoho ďalších detailov.

Pre začiatok zvolíme jednofarebnú variantu logotypu, farebnosť sa priradí až neskôr, keď sa definuje celá značka v logomanuále.

Osobne preferujem symbol doplnený typografiou, tak napríklad, ako je to v logu františkánsky park.

Pri navrhovaní moderného loga pre mesto Bardejov som vychádzal z erbu mesta. Logo je tu skôr typografické.

Pri navrhovaní zubnej ordinácie som zvolil zubnú rodinku a dieťa som definoval farebne, tým pádom som definoval, že zubár sa venuje deťom a aj dospelým. Je pravda že deti sú aj hravejšie a farebnejšie, takže aj z toho dôvodu.

bako_v----azn---logo_peter-javor--k--3-_r6915-120x90.jpgbako_v----azn---logo_peter-javor--k--4-_r9538-120x90.jpgbako_v----azn---logo_peter-javor--k--5-_r866-120x90.jpgbako_v----azn---logo_peter-javor--k--6-_r6055-120x90.jpg

mh



Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 25 554
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 199
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 680
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 455
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 644
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 958
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 857
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 677
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 444
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 847
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kto prekonal covid, testovaniu sa vyhne. Nemusí to byť zadarmo

Vzor potvrdenia zverejnil Úrad verejného zdravotníctva.

Ilustračná snímka.
Ilustračná fotografia.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako Sulík s Remišovou zle zapli gombík

Didaktická príručka pre budúcich členov koalícií.

Peter Tkačenko
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Čo nám ostáva, keď Fico slintá po moci a vláda sa háda?

Čoraz ťažšie sa rozlišuje, ktoré rozhodnutie smeruje k ochrane životov a ktoré je len zneužívaním dôvery občanov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop