Korzár logo Korzár Prešov
Nedeľa, 22. júl, 2018 | Meniny má Magdaléna
Nájdete nás na webe

Igor Drotár: Konečne je to tu

Prešovčan sa postaví už tento víkend na prvé podujatie slovenského rally šampionátu v maďarskom Miskolci.

Igor Drotár. Tvorí posádku s Vladom Bánocim.(Zdroj: Tibor Szabosi)

Prešovčan Igor Drotár sa spolu s množstvom ďalších európskych posádok postaví už tento víkend na prvé podujatie slovenského rally šampionátu v maďarskom Miskolci.

PREŠOV. Sekundovať mu nebude nikto iný ako rovnako populárny a neodmysliteľný Vlado Bánoci. S Igorom sme pred štartom sezóny otvorili hneď niekoľko tém...

Igor, ľudí čím ďalej tým viac zaujíma, čo bude tento rok s Rally Prešov. Viete nám povedať niečo bližšie?

„Robíme všetko preto, aby Rally Prešov bola. Minulý rok sme usporiadali súťaž, ktorá bola výkladnou skriňou Slovenska, keďže sa tu išli aj preteky európskeho formátu. Stálo to však nemalé peniaze. Žiaľ, mnohí partneri nedodržali slovo a dostali sme sa do nepríjemnej situácie. Chceme robiť Prešov, no nie ako dvoj-trojdňovú súťaž s množstvom kilometrov; alternatíva je vynechať tento rok a sústrediť sa na ten ďalší, alebo urobíme Rally Prešov ako klasickú jednodňovú súťaž. Neviem stopercentne povedať, aká bude situácia, no spolu s ďalšími robíme všetko, aby sa nám jednodňová verzia podarila.“

Článok pokračuje pod video reklamou

Sezóna je predo dvermi, začína sa 28. a 29. marca s Rally Miskolc. Opíšte nám, o aký typ rally ide? Poznáte charakter rýchlostných skúšok?

„V Miskolci som štartoval v roku 1997. Na to nezabudnem, pretože som tam po prvýkrát šiel s novučičkou Toyotou GT4. Vyhrali sme ’Slovensko’ a skončili 4. absolútne. Trate si však vôbec nepamätám, spomínam si len na plochodrážny okruh. Bude to teda pre nás úplne nová súťaž. Máme k dispozícii tri prejazdy na rozpis, no test pred súťažou neabsolvujeme, nemáme to vo zvyku. Jednoducho podáme čo najlepší výkon. Konkurencia sa zíde úžasná. V rámci Slovenska by sme sa radi dostali na pódium - to je náš cieľ.“

Pre túto sezónu pravidlá zakazujú účasť moderných vozidiel WRC. Aké vozidlá, prípadne posádky, budú pre vás teda najväčšou konkurenciou?

„Nesťažujem sa na počet posádok, no určite by ich mohlo byť aj viac. Sú totiž krajiny, kde nové vozidlá WRC súťažiť smú, pretože triedy nejdú striktne podľa predpisov FIA. Tie totiž hovoria, že WRC môžu jazdiť len majstrovstvá sveta. Naša rally komisia však rozhodla tak, ako rozhodla. Dnešné vozidlá tried S2000, R4 a R5 síce nedisponujú takým výkonom ako staršie WRC, no výkon je v rally tak na štvrtom mieste. V prvom rade je potrebný kvalitný podvozok, ktorý sa neustále vyvíja. Potom je prevodová skriňa, aby všetko radilo presne, ako má. Ďalej ide o kvalitné brzdy a štvrtým dôležitým elementom je výkon motora. Môže mať aj 1 000 koní, no ak auto nie je na to uspôsobené, je mi celý výkon nanič. Práve tieto moderné stroje sa neustále vyvíjajú. Majú napríklad lepšie umiestnené ťažisko, kvalitnejšie podvozky, všetko v nich je nastavené tak, aby dosahovali lepšie časy, než výkonnejšie, no staršie WRC. Čiže R5 by malo poraziť staré WRC bez problémov. S2000 to dokázala. R4 je niečo podobné ako staré WRC – takmer rovnocenný partner.“

Ako sa má váš kopcový špeciál? Prešiel zimou nejakými zmenami? Plánujete sa zúčastniť všetkých podujatí pretekov do vrchu?

„Chlapci z tímu sľúbili, že nedostatky odstránili – auto predtým neradilo tak, ako som chcel, ale ako chcelo ono... Zatiaľ som nič netestoval, no verím svojmu tímu, a že tieto maličké chyby odstránili. Chcel by som ísť všetky preteky do vrchu, ale aj rally. Verím, že to zvládneme. Reklamní partneri nám ostali tí istí, čo predtým, z čoho sa veľmi tešíme. Čo sa týka konkurencie – ja to nejako neriešim, ani nepočúvam hlášky iných. Všetko beriem s pokojom. Uvidíme až na pretekoch, kto s čím príde. Naše auto je, verím, konkurencieschopné a dúfam, že dosiahneme pekné výsledky.“

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 181
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 390
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 350
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 566
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 667
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 429
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 935
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 511
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 849
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 673

Neprehliadnite tiež

Zamestnanca knižnice odsúdili za sexuálne zneužívanie klientov

Jeden súd ho poslal za mreže, druhý ho potrestal iba podmienečne.

Vozili Masaryka či Dubčeka. V Košiciach sa predviedli vozňové veterány

Lákal najmä seniorský parný rušeň Zelený Anton.

Mnohé z tatranských kúpeľov sú už minulosťou

Kúpeľný ráz už stratilo Štrbské Pleso, či Tatranská Lomnica.

Žije v nich pár ľudí. Aj najmenšie obce majú svoje krásy

Malebný kraj a nádherná príroda robí z týchto miest rozprávku.

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop