Korzár logo Korzár Prešov
Štvrtok, 24. jún, 2021 | Meniny má JánKrížovkyKrížovky

Na križovatku Veľký Šariš – Kanaš stále niet peňazí

Slovenská správa ciest ju nepokladá za kritický úsek, chýbajú na ňu peniaze.

Z vedľajšej na hlavnú cestu. Na tomto mieste by mala vzniknúť mimoúrovňová križovatka.Z vedľajšej na hlavnú cestu. Na tomto mieste by mala vzniknúť mimoúrovňová križovatka. (Zdroj: map)

Úprava cesty na križovatke Veľký Šariš – Kanaš (okr. Prešov) je stále otvorená.

VEĽKÝ ŠARIŠ. Realizácia križovatky na ceste z Prešova do Sabinova, v úseku Veľký Šariš – Kanaš, je stále otázna.

Podľa slov hovorkyne Slovenskej správy ciest (SSC) Zuzany Hromcovej by mala byť súčasťou pripravovanej stavby „I/68 Šarišské Michaľany – Prešov rekonštrukcia cesty“.

Tá by prechádzala okresmi Sabinov, Prešov a katastrami Prešov, V. Šariš, Gregorovce, Šarišské Michaľany, s dĺžkou 7,2 km.

Spracovaná je dokumentácia na územné rozhodnutie (rok 2009) a dokumentácia na stavebný zámer a tiež rozhodnutie o umiestnení stavby (2010). Problémom sa stali financie, stavbu odložili.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Mimoúrovňová križovatka

V kontexte tejto výstavby sa často spomína "kruháč" medzi Kanašom a Veľkým Šarišom. Nie je to však celkom presné, nebola by to kruhová križovatka.

„Išlo by o typ mimoúrovňovej križovatky deltovitého tvaru so situovaním dvoch okružných križovatiek na oboch stranách cesty I/68. Z okružnej križovatky Kanaš bolo navrhnuté napojenie poľnej cesty zabezpečujúcej prístup ku pozemkom severne od križovatky a napojenie navrhovanej zástavby pri ceste do Kanaša. Z okružnej križovatky Veľký Šariš je napojená obslužná komunikácia k pivovaru Šariš a priemyselnej zóny za pivovarom,“ informoval Ján Šťastný, vedúci oddelenia prípravy zo SSC, Investičná výstavba a správa ciest Košice.

Nie sú peniaze

Realizáciu brzdia financie, Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR nepridelilo v rokoch 2011 – 2014 žiadne.

Skryť Vypnúť reklamu

„Prioritou ministerstva dopravy je čo najskôr ukončiť rozostavané stavby a vyčerpať financie z fondov EÚ do roku 2015 na stavby zaradené do zásobníka projektov v programovacom období 2007 – 2013,“ vysvetlil deficit finančných prostriedkov Ján Šťastný. Napriek tomu sa podľa jeho slov naďalej snažia stavbu zaradiť do rozvojového programu verejných prác na roky 2014-2020, čím by získali finančné prostriedky na spolufinancovanie stavby z fondov EÚ.

Nie je to nehodový úsek

Pri dostatku financií by vo fáze príprav bolo potrebné zabezpečiť ešte viacero krokov: dokumentáciu na stavebné povolenie, geometrické plány, znalecké posudky, výkup pozemkov, projektovú dokumentáciu na ponuku, ktorá by bola súčasťou súťažných podkladov pre proces verejného obstarávania na výber zhotoviteľa stavby. Začať so stavbou by sa tak mohlo najskôr o 3–4 roky.

Skryť Vypnúť reklamu

„V prípade dostatočného finančného krytia v celom procese prípravy stavby je možné stavbu začať realizovať v roku 2017 resp. 2018,“ informovala Zuzana Hromcová, hovorkyňa Slovenskej správy ciest v Bratislave.

Križovatka Veľký Šariš – Kanaš, podľa jej slov, nie je zo strany Správy ciest evidovaná ako kritická nehodová lokalita, ktorú by bolo nutné riešiť samostatne a urýchlene z dôvodu bezpečnosti dopravy.

„SSC ju vníma ako súčasť celku rekonštrukcie cesty z 2-pruhu na 4-pruh z dôvodu nedostatočnej kapacity súčasnej cesty I/68 a jej plynulého napojenia na pripravovanú preložku cesty I/68 ako obchvat mesta Sabinov a R4,“ informovala Hromcová.



Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Holenie je umenie. A vy môžete byť jeho majstrom
  2. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  3. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  4. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  5. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  6. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  7. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  8. Vážení poslanci, to naozaj?
  9. Česi vynašli revolučné tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  10. Viete, prečo by nás mala zaujímať ochrana biodiverzity?
  1. V 95-tom sme netušili, že dnes budú naše prístroje zachraňovať
  2. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  3. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  4. Vážení poslanci, to naozaj?
  5. Koniec čakania na kuriéra
  6. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  7. Prvé mesiace 2021 vzrástol počet susedských sporov
  8. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  9. Václav Vydra: Ako nedostať pokutu v úseku kde je meraná rýchlosť
  10. Česi vynašli revolučné tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  1. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 10 630
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 643
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 6 693
  4. Stiahnite si stovky e-kníh 5 903
  5. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 4 586
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 3 553
  7. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania 3 005
  8. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 2 984
  9. Crème de la crème po slovensky 2 912
  10. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou 2 759
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kľúčovou zbraňou proti delta variantu koronavírusu je zaočkovanie obidvoma dávkami vakcíny.

Aktuálne je na Slovensku zaočkovaných 26 percent obyvateľstva.


12 h
Smútok futbalistov Slovenska po zápase so Španielskom na EURO 2020.

Pokazili sme si dojem, tvrdí Šatka.


Pavol Spál 11 h

Plány na karanténu po návrate zo zahraničia pre nezaočkovaných zaúčinkovali okamžite.


Peter Schutz

Prežitok hlbšej krízy Slovensko ani na jeseň neminie.


16 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop