Korzár logo Korzár Prešov
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Na križovatku Veľký Šariš – Kanaš stále niet peňazí

Slovenská správa ciest ju nepokladá za kritický úsek, chýbajú na ňu peniaze.

Z vedľajšej na hlavnú cestu. Na tomto mieste by mala vzniknúť mimoúrovňová križovatka.Z vedľajšej na hlavnú cestu. Na tomto mieste by mala vzniknúť mimoúrovňová križovatka. (Zdroj: map)

Úprava cesty na križovatke Veľký Šariš – Kanaš (okr. Prešov) je stále otvorená.

VEĽKÝ ŠARIŠ. Realizácia križovatky na ceste z Prešova do Sabinova, v úseku Veľký Šariš – Kanaš, je stále otázna.

Podľa slov hovorkyne Slovenskej správy ciest (SSC) Zuzany Hromcovej by mala byť súčasťou pripravovanej stavby „I/68 Šarišské Michaľany – Prešov rekonštrukcia cesty“.

Tá by prechádzala okresmi Sabinov, Prešov a katastrami Prešov, V. Šariš, Gregorovce, Šarišské Michaľany, s dĺžkou 7,2 km.

Spracovaná je dokumentácia na územné rozhodnutie (rok 2009) a dokumentácia na stavebný zámer a tiež rozhodnutie o umiestnení stavby (2010). Problémom sa stali financie, stavbu odložili.

Skryť Vypnúť reklamu

Mimoúrovňová križovatka

V kontexte tejto výstavby sa často spomína "kruháč" medzi Kanašom a Veľkým Šarišom. Nie je to však celkom presné, nebola by to kruhová križovatka.

„Išlo by o typ mimoúrovňovej križovatky deltovitého tvaru so situovaním dvoch okružných križovatiek na oboch stranách cesty I/68. Z okružnej križovatky Kanaš bolo navrhnuté napojenie poľnej cesty zabezpečujúcej prístup ku pozemkom severne od križovatky a napojenie navrhovanej zástavby pri ceste do Kanaša. Z okružnej križovatky Veľký Šariš je napojená obslužná komunikácia k pivovaru Šariš a priemyselnej zóny za pivovarom,“ informoval Ján Šťastný, vedúci oddelenia prípravy zo SSC, Investičná výstavba a správa ciest Košice.

Nie sú peniaze

Realizáciu brzdia financie, Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR nepridelilo v rokoch 2011 – 2014 žiadne.

Skryť Vypnúť reklamu

„Prioritou ministerstva dopravy je čo najskôr ukončiť rozostavané stavby a vyčerpať financie z fondov EÚ do roku 2015 na stavby zaradené do zásobníka projektov v programovacom období 2007 – 2013,“ vysvetlil deficit finančných prostriedkov Ján Šťastný. Napriek tomu sa podľa jeho slov naďalej snažia stavbu zaradiť do rozvojového programu verejných prác na roky 2014-2020, čím by získali finančné prostriedky na spolufinancovanie stavby z fondov EÚ.

Nie je to nehodový úsek

Pri dostatku financií by vo fáze príprav bolo potrebné zabezpečiť ešte viacero krokov: dokumentáciu na stavebné povolenie, geometrické plány, znalecké posudky, výkup pozemkov, projektovú dokumentáciu na ponuku, ktorá by bola súčasťou súťažných podkladov pre proces verejného obstarávania na výber zhotoviteľa stavby. Začať so stavbou by sa tak mohlo najskôr o 3–4 roky.

Skryť Vypnúť reklamu

„V prípade dostatočného finančného krytia v celom procese prípravy stavby je možné stavbu začať realizovať v roku 2017 resp. 2018,“ informovala Zuzana Hromcová, hovorkyňa Slovenskej správy ciest v Bratislave.

Križovatka Veľký Šariš – Kanaš, podľa jej slov, nie je zo strany Správy ciest evidovaná ako kritická nehodová lokalita, ktorú by bolo nutné riešiť samostatne a urýchlene z dôvodu bezpečnosti dopravy.

„SSC ju vníma ako súčasť celku rekonštrukcie cesty z 2-pruhu na 4-pruh z dôvodu nedostatočnej kapacity súčasnej cesty I/68 a jej plynulého napojenia na pripravovanú preložku cesty I/68 ako obchvat mesta Sabinov a R4,“ informovala Hromcová.



Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  2. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  3. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  4. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  5. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  6. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  7. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  8. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  9. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  10. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  1. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  2. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  3. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  4. Novinka medzi prefabrikátmi
  5. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  6. 3D virtuálne prechádzky pozdĺž maďarsko-slovenských hraníc
  7. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  8. The future of M&A in Europe
  9. Prvé zamestnanie: 3 veci, na ktoré by ste nemali zabudnúť
  10. ADLO sa presťahovalo bližšie k zákazníkom
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 34 092
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 433
  3. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 14 812
  4. Aká je chémia vôní 10 585
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 9 476
  6. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 444
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 819
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 793
  9. Bývanie v meste predlžuje život 8 190
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 771
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kollár ležal na špeciálnom oddelení. Nemal prijímať návštevy ani nahrávať videá

O tom, že počas hospitalizácie vystúpil v televízii, nemocnica nevedela.

Dobré ráno

Dobré ráno: Raz si pamätá, raz nie. Čo priznala Jankovská?

Vo výpovedi spomína aj Roberta Fica.

Katarína Knechtová vydala nový album Svety.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Aj volič ĽSNS je občan

Vláda nenechala priestor na zákonné protesty.

Peter Tkačenko

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop