Výsledkom je, že už za prvé štyri mesiace zavinili 72 nehôd. V marci zomreli traja motocyklisti, v apríli až siedmi, z toho bol jeden chodec. Prezídium Policajného zboru SR chystá rozsiahlu kontrolu zameranú osobitne na motorkárov a to už túto nedeľu. V kontrolách plánujú pokračovať celé leto.
PREŠOV. Jednou z týchto tragických udalostí je aj marcová nehoda v obci Hlinné (okres Vranov nad Topľou), pri ktorej zomrel 21-ročný vodič motocykla po zrážke s traktorom.
Podľa hovorkyne Prezídia Policajného zboru SR Denisy Baloghovej, najčastejšou príčinou, ktorá sa podpisuje pod nehody motocyklistov je prekročenie dovolenej rýchlosti jazdy.
Porušenie povinností vodiča je v štatistike príčin dopravných nehôd na druhom mieste. Patrí tu aj povinnosť počas jazdy používať na hlave ochrannú prilbu.
„Pokuta 50 eur za jazdu bez riadne upevnenej prilby slúži v prvom rade na ochranu motocyklistu, nie na samoúčelné sankcie dopravnej polície. Vodič alebo spolujazdec na motorke má výrazne menšie množstvo ochranných bezpečnostných prvkov a práve preto je číre bláznovstvo nepoužívať ani to malé množstvo, ktoré ho môže ochrániť. Avšak ani najkvalitnejšia výbava nie je zárukou bezpečného návratu, pokiaľ motocyklista vedie svoj motocykel riskantne,“ pripomenula Baloghová.
Dodala, že napriek nulovej tolerancii a pravidelným kontrolám na cestách je častou príčinou nehôd aj alkohol. Od začiatku roka zaznamenali na Slovensku deväť nehôd motocyklistov pod vplyvom alkoholu.
Ťahajú za kratší koniec?
Nie za každú dopravnú nehodu je zodpovedný motocyklista. Pri zrážke s autom, náraze do zvodidiel alebo šmyku na mokrej ceste ťahá za kratší koniec vždy motocyklista.
„Vodiči motorových vozidiel by si mali uvedomiť, že motocyklisti jazdia veľmi často vyššou ako povolenou rýchlosťou, často predchádzajú motorové vozidlá ako sprava, tak aj zľava a veľmi ľahko ich môžete prehliadnuť,“ dodala Denisa Baloghová.
Podľa niektorých vodičov však motorkári zbytočne riskujú a občas na cestách aj prekážajú.
„Ja mám vždy rešpekt, ale niekedy naozaj jazdia tak, že neviem predvídať ich reakcie a znervózňuje ma to,“ podotkol profesionálny vodič Juraj Pavlík. Motorkári to zase vidia aj z inej strany.
„Motorka je pre mňa symbol slobody, relaxu, ale mám rodinu a vždy sa chcem vrátiť domov živý a zdravý. Precestoval som už kus sveta a našťastie bez nehody, ale už som zažil situácie, keď nás vodiči akoby vytláčali z cesty,“ dodal Tomáš Kováč.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári