Korzár logo Korzár Prešov

Poplatky za Skylink platiť musí, službu využívať nemôže

Prešovčan platí každý mesiac za programový balík, napriek tomu službu využívať nemôže.

Oldřich Bažant. So zmluvou, ktorú vraj mal porušiť.Oldřich Bažant. So zmluvou, ktorú vraj mal porušiť. (Zdroj: frk)

Prešovčan platí každý mesiac peniaze za programový balík spoločnosti Skylink, napriek tomu službu využívať nemôže. Kartu má zablokovanú. Spoločnosť totiž tvrdí, že trvalé príkazy neakceptuje.

PREŠOV. Oldřich Bažant z Prešova si k prvému marcu minulého roku objednal službu spoločnosti Skylink. Vtedy ešte netušil, aké peripetie ho čakajú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Od 1. marca minulého roka mal objednaný v Skylinku jeden z programových balíkov, za mesačnú platbu 11,80 eura s dvojročnou viazanosťou.

„Zarážajúce na tom bolo, že ma zmluvne viazali k inkasnému plneniu platby. Do štvrtého mesiaca neprišla do mnou uvedenej banky žiadna požiadavka na zinkasovanie poplatku, rozhodol som sa preto platiť formou trvalého príkazu. Aj preto, že na servisnom centre Skylinku mi nedokázal nikto poradiť. O tom, že platby bežali, mám doklady,“ opisuje kuriózny prípad O. Bažant.

SkryťVypnúť reklamu

Kým spočiatku spoločnosť Skylink platby cez trvalý príkaz akceptovala, potom zrazu otočila.

„V dvanástom mesiaci som dostal upozorňujúci list, že musím zaplatiť poplatok za nasledujúci mesiac, s poznámkou, že ak som už platbu realizoval, mám považovať list za bezpredmetný. Platba zrealizovaná bola, ako aj všetky ostatné, no aj tak mi 6. januára 2014 zablokovali kartu.“

Zablokovali mu kartu

Po zablokovaní televíznej karty začal komunikovať so servisným centrom.

Prvou odpoveďou bolo, že nedokážu skontrolovať, o akú kartu platiteľa ide. Hoci dostali údaje k dispozícii, vrátane čísla zmluvy.

Potom mu odpovedali, že porušil zmluvu, lebo platby nešli formou inkasa, ale cez trvalý príkaz.

Preto sa Oldřich Bažant pýta: „Ako to, že mi potom osem či deväť mesiacov riadne zaúčtovali platby?“ Uvedené odpovede servisného centra nám poskytol.

SkryťVypnúť reklamu

„Prvá a zatiaľ jediná požiadavka o inkasný spôsob platby došla 16. 1. 2014. Samozrejme, banka ju neakceptovala. Potom už nič, poplatky stále platím, ako som sa zaviazal v zmluve, ale nemám službu,“ hnevá sa Prešovčan.

Platiť neprestal

Nad postojom Skylinku krúti hlavou, ale trvalým príkazom peniaze stále odosiela: „Ak prestanem platiť, poruším zmluvu. Hoci platím, službu nemám, už päť mesiacov. Vyhovárať sa na to, že ja som porušil zmluvu pre iný spôsob platby je trápne, lebo oni peniaze na účte dokázateľne majú. To znamená, že od prvého mesiaca tohto roku dochádza k neoprávnenému používaniu mojich peňazí...“

Zdôrazňuje, že mu ide o princíp. Nevie, čo bude ďalej. Súdiť sa nechce, pre nízku sumu i nízku vymožiteľnosť práva.

Platby, ktoré sa identifikovať dajú, pritom chodia v presnej sume i čase, a štandardným spôsobom, za ktorý bankový prevod možno považovať. Sledovať televíziu cez Skylink však nemôže.

SkryťVypnúť reklamu

Skylink: Bankový prevod je zložitý

Spoločnosť Skylink má sídlo v Luxembursku, na Slovensku má len poštovú schránku. Oslovili sme ju preto prostredníctvom kontaktného formuláru na jej stránke.

Po dvojnásobnej urgencii a vyhýbavých odpovediach sme sa napokon stanoviska dočkali.

„Zákazník, pán Bažant, uzatvoril zmluvu na Multiservice, kde je uvedené, že mesačné platby možno hradiť iba prostredníctvom SIPO, alebo inkasom. Zákazník porušil podmienky zmluvy a neuhrádzal nám platby spôsobom, ktorý je uvedený v zmluve. Systém spracovania platieb nemá nastavený iný spôsob, než platby cez SIPO alebo inkaso. Z tohto dôvodu, pokiaľ došla platba iným spôsobom - príkazom z účtu, bola vložená do kreditu zákazníka a zložitým spôsobom bola potom uskutočnená aktivácia,“ uvádza Alice Wludyková z oddelenia služieb zákazníkom.

Zákazníkovi odporučila nahlásiť im evidenčné číslo SIPO. „Do systému potom zadáme platby cez SIPO a zákazník sa nemusí o nič starať,“ dodáva zástupkyňa spoločnosti Skylink.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 93 368
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 872
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 570
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 459
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 653
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 500
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 255
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 653
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu