Prešovčan platí každý mesiac peniaze za programový balík spoločnosti Skylink, napriek tomu službu využívať nemôže. Kartu má zablokovanú. Spoločnosť totiž tvrdí, že trvalé príkazy neakceptuje.
PREŠOV. Oldřich Bažant z Prešova si k prvému marcu minulého roku objednal službu spoločnosti Skylink. Vtedy ešte netušil, aké peripetie ho čakajú.
Od 1. marca minulého roka mal objednaný v Skylinku jeden z programových balíkov, za mesačnú platbu 11,80 eura s dvojročnou viazanosťou.
„Zarážajúce na tom bolo, že ma zmluvne viazali k inkasnému plneniu platby. Do štvrtého mesiaca neprišla do mnou uvedenej banky žiadna požiadavka na zinkasovanie poplatku, rozhodol som sa preto platiť formou trvalého príkazu. Aj preto, že na servisnom centre Skylinku mi nedokázal nikto poradiť. O tom, že platby bežali, mám doklady,“ opisuje kuriózny prípad O. Bažant.
Kým spočiatku spoločnosť Skylink platby cez trvalý príkaz akceptovala, potom zrazu otočila.
„V dvanástom mesiaci som dostal upozorňujúci list, že musím zaplatiť poplatok za nasledujúci mesiac, s poznámkou, že ak som už platbu realizoval, mám považovať list za bezpredmetný. Platba zrealizovaná bola, ako aj všetky ostatné, no aj tak mi 6. januára 2014 zablokovali kartu.“
Zablokovali mu kartu
Po zablokovaní televíznej karty začal komunikovať so servisným centrom.
Prvou odpoveďou bolo, že nedokážu skontrolovať, o akú kartu platiteľa ide. Hoci dostali údaje k dispozícii, vrátane čísla zmluvy.
Potom mu odpovedali, že porušil zmluvu, lebo platby nešli formou inkasa, ale cez trvalý príkaz.
Preto sa Oldřich Bažant pýta: „Ako to, že mi potom osem či deväť mesiacov riadne zaúčtovali platby?“ Uvedené odpovede servisného centra nám poskytol.
„Prvá a zatiaľ jediná požiadavka o inkasný spôsob platby došla 16. 1. 2014. Samozrejme, banka ju neakceptovala. Potom už nič, poplatky stále platím, ako som sa zaviazal v zmluve, ale nemám službu,“ hnevá sa Prešovčan.
Platiť neprestal
Nad postojom Skylinku krúti hlavou, ale trvalým príkazom peniaze stále odosiela: „Ak prestanem platiť, poruším zmluvu. Hoci platím, službu nemám, už päť mesiacov. Vyhovárať sa na to, že ja som porušil zmluvu pre iný spôsob platby je trápne, lebo oni peniaze na účte dokázateľne majú. To znamená, že od prvého mesiaca tohto roku dochádza k neoprávnenému používaniu mojich peňazí...“
Zdôrazňuje, že mu ide o princíp. Nevie, čo bude ďalej. Súdiť sa nechce, pre nízku sumu i nízku vymožiteľnosť práva.
Platby, ktoré sa identifikovať dajú, pritom chodia v presnej sume i čase, a štandardným spôsobom, za ktorý bankový prevod možno považovať. Sledovať televíziu cez Skylink však nemôže.
Skylink: Bankový prevod je zložitý
Spoločnosť Skylink má sídlo v Luxembursku, na Slovensku má len poštovú schránku. Oslovili sme ju preto prostredníctvom kontaktného formuláru na jej stránke.
Po dvojnásobnej urgencii a vyhýbavých odpovediach sme sa napokon stanoviska dočkali.
„Zákazník, pán Bažant, uzatvoril zmluvu na Multiservice, kde je uvedené, že mesačné platby možno hradiť iba prostredníctvom SIPO, alebo inkasom. Zákazník porušil podmienky zmluvy a neuhrádzal nám platby spôsobom, ktorý je uvedený v zmluve. Systém spracovania platieb nemá nastavený iný spôsob, než platby cez SIPO alebo inkaso. Z tohto dôvodu, pokiaľ došla platba iným spôsobom - príkazom z účtu, bola vložená do kreditu zákazníka a zložitým spôsobom bola potom uskutočnená aktivácia,“ uvádza Alice Wludyková z oddelenia služieb zákazníkom.
Zákazníkovi odporučila nahlásiť im evidenčné číslo SIPO. „Do systému potom zadáme platby cez SIPO a zákazník sa nemusí o nič starať,“ dodáva zástupkyňa spoločnosti Skylink.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári