Korzár logo Korzár Prešov

Výstavba obchvatu Bardejova sa posúva pre tender

Práce na juhozápadnom obchvate sa mali začať na jar. Vyzerá to, že odštartujú najskôr v jeseni.

Križovatka Duklianskej a kpt. Nálepku. Tu by mal obchvat začínať. Kedy?Križovatka Duklianskej a kpt. Nálepku. Tu by mal obchvat začínať. Kedy? (Zdroj: archív)

Práce na bardejovskom obchvate sa mali začať na jar. Teraz to vyzerá, že odštartujú najskôr v jeseni.

BARDEJOV. Juhozápadný obchvat mesta sa plánuje už pätnásť rokov. Slovenská správa ciest (SSC) začiatkom januára oznámila, že pripravuje tender na jeho výstavbu

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V polovici februára bola súťaž vyhlásená a zverejnená vo Vestníku verejného obstarávania.

Na obchvat dlhý 5,3 kilometra sa minie minimálne 31,43 milióna eur.

Financie potečú z Európskeho fondu regionálneho rozvoja a štátneho Operačného programu doprava.
Z centra mesta odkloní obchvat dopravu na Poprad z oboch smerov, od Prešova aj od Svidníka (a opačne).

SkryťVypnúť reklamu

Mali začať na jar, zrejme začnú v jeseni

V polovici januára informoval primátor Bardejova Boris Hanuščak (Smer), že práce na obchvate odštartujú začiatkom jari.

Podľa neho tender, ktorý vyhlási Slovenská správa ciest, nevyhrajú bardejovské firmy. Víťazi však podľa primátora určite budú hľadať subdodávateľov v meste a okrese Bardejov.

Tretieho apríla sa na pracovnom rokovaní mesta Bardejov a Slovenskej správy ciest konštatovalo, že prebieha príprava investície podľa harmonogramu stavby.

Okrem prebiehajúcich stavebných konaní na povolenie stavby si úradníci potvrdili aj fakt, že konečne sa začal aj proces verejného obstarávania na dodávateľa stavby.

Termíny sú neurčité

Podľa nového plánu by sa stavba mala začať v druhom polroku 2014, ak nedôjde k predĺženiu procesu obstarávania.

SkryťVypnúť reklamu

Jedenásteho apríla bolo na bardejovskom mestskom úrade ďalšie rokovanie, na ktorom mesto a SSC doriešili zostávajúce majetkovo-právne otázky, súvisiace s vysporiadaním pozemkov.

Kedy sa teda naozaj začne v Bardejove obchvat stavať, na to sme sa opýtali Zuzany Hromcovej, hovorkyne Slovenskej správy ciest.

„Momentálne prebieha proces verejného obstarávania na výber zhotoviteľa stavby a proces verejného obstarávania na výber činnosti nezávislého dozoru. Kým tento proces nie je ukončený, je termín začatia ako aj ukončenia stavby neurčitý.“

Milióny odkontrolujú cestári a externisti

Hromcová ďalej uviedla, že cena 31,4 milióna eur, ktorá je uvedená v súťažných podmienkach, je iba predpokladaná hodnota zákazky.

Finálna cena stavebných prác bude stanovená na základe vyhodnotenia verejnej súťaže a na základe predloženej ponuky úspešného uchádzača.

SkryťVypnúť reklamu

Na otázku, ako a kým budú investované milióny eur kontrolované, Hromcová odpovedala: „Tok financií bude kontrolovaný v štandardoch SSC Bratislava. V prípade spolufinancovaných projektov, čo je prípad tohto projektu, budú tok financií a potvrdzovanie vystavených faktúr kontrolované externým stavebným dozorom, ktorý bude vybraný na základe verejnej súťaže.

Fakty

Bardejov - juhozápadný obchvat

Trasa juhozápadného obchvatu mesta Bardejov má začiatok v križovatke na Ulici kpt. Nálepku a štátnej cesty II/545 pod bardejovskou nemocnicou.

Povedie smerom nahor na Ťačevskú ulicu pomedzi reštauráciu Arkáda a mestský cintorín, potom paralelne s Ťačevskou ulicou tesne ponad garáže nad sídliskom Obrancov mieru (Komenského ulica), ďalej ponad sídlisko Družba nad zástavbou rodinných domov (časť Dlhé role) až k Hati, kde bude križovať rieku Topľa.

Na pôvodnú cestu I/77 sa napojí medzi mestom Bardejov a obcou Mokroluh v časti Pod Dúbravou.

Obchvat je navrhnutý ako rýchlostná komunikácia v šírkovom usporiadaní s jazdnými pruhmi šírky 2 x 3,5 metra a spevnenou krajnicou šírky 2 x 1,5 metra.

Celková dĺžka úpravy cesty I/77 je 5 319 metrov.

Bude obsahovať štyri križovatky (Pod Dúbravou, Družba, Mihaľov a Harčarovka) a tri odbočenia na vedľajšie cesty.

Súčasťou obchvatu budú podľa cestárov aj tri metre vysoké protihlukové steny z trieskocementových tvárnic na štyroch úsekoch v celkovej dĺžke 1 455 metrov.

Obchvat bude obsahovať aj 6 mostov, najdlhší z nich bude mať 160 metrov.

Predpokladané náklady na jeho stavbu sú takmer 31,4–milióna eur bez DPH.

mh

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 93 228
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 869
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 559
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 457
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 646
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 529
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 252
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 649
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu