Korzár logo Korzár Prešov
Pondelok, 20. november, 2017 | Meniny má Félix
Pridajte si svoje mesto

Parkoviská v Prešove stále prevádzkuje súkromná firma

Nová súťaž, ktorú radnica sľubuje už takmer rok, ešte nebola vyhlásená. Napriek novému nariadeniu.

Parkovanie. Plochy aj automaty má stále v rukách súkromná spoločnosť VPS.(Zdroj: ako)

Téma parkovania v meste nie je stále doriešená. Nové všeobecne záväzné nariadenie (VZN) síce prinieslo isté zmeny, ale prevádzkovateľ ešte nie je známy. Parkoviská má od septembra 2013 stále v rukách Vinci Park Slovakia (VPS), s. r. o. na základe dočasnej koncesnej zmluvy. Nová súťaž, ktorú radnica sľubuje už takmer rok, ešte nebola vyhlásená.

PREŠOV. Vo VZN sa zmenilo len to, že za parkovanie v meste sa nebude platiť cez víkendy a sviatky.

Skráti sa tiež čas s tým, že platiť sa nebude do 18.00, ale len do 17.00 hodiny.

Je tam aj klauzula o tom, že prevádzku parkovísk na území mesta má mať firma založená alebo zriadená mestom.

Podľa poslanca Stanislava Kahanca (KDH), počas päťročnej zmluvy s VPS príjmy pre mesto boli okolo 50-tisíc eur ročne, čo považuje za nevýhodné pre mesto. Tento systém pokračuje aj teraz.

„Mali byť niekoľkokrát vyššie, čo potvrdilo aj provizórium, keď po skončení koncesnej zmluvy týždeň prevádzkoval parkoviská aj automaty Prešov Real, s. r. o. Vtedy len za týždeň vybrali z automatov 4 600 eur. Potvrdilo sa, že príjem mesta bol minimálny,“ povedal o situácii Kahanec.

To je zásadný dôvod, prečo poslanci chcú, aby v novej verejnej súťaži dostali šancu mestské firmy ako je dopravný podnik, technické služby alebo aj Prešov Real.

Hagyari: Parkovanie nie je o výbere peňazí

Lehotu na podpísanie VZN má primátor Pavel Hagyari (nez.) do dnešného dňa. Zaujímalo nás, či ho podpíše aj s podmienkou, že súťažiť budú len mestské firmy.

„Už som ho podpísal. Beriem pozitívne, že došlo k dohode o skrátení času parkovného a očakávam väčšiu návštevnosť mesta, ktorá bude prospešná pre podnikateľov,“ konštatoval primátor.

V súvislosti s novou verejnou súťažou dodal, že preňho nie je podstatné, kto vyberá parkovné.

„Podstatná je kvalita služieb, lebo parkovanie nie je o výbere peňazí, ale o regulácii statickej dopravy,“ poznamenal primátor.

VPS ponúka tisíc parkovacích miest

Riaditeľ a konateľ VPS Mário Grega na kritické argumenty reagoval takýmto vysvetlením:

„Ak aj mesto, alebo ktorýkoľvek iný prevádzkovateľ dostane do kasy tržbu z parkovného 300-tisíc eur ročne, ide o sumu bez DPH. Navyše, značnú časť z týchto peňazí musí dať na prevádzku parkovísk,“ zdôraznil Grega.

„Dnes môžeme povedať, že mesto má vybudovaný systém, po 5 rokoch vlastní 300-tisícovú investíciu a môže si to robiť samo. Lenže parkovanie nie je skostnatený systém, ktorý sa raz nastaví a funguje navždy. Investície budú potrebné aj naďalej,“ hovorí Grega.

Názory

Väčšina obyvateľov mesta má na poplatky za parkovanie svoj názor. V centre zaplatia za pol hodiny 50 centov a za hodinu 1 euro. Zdá sa im to veľa.

„Keď idem ku kaderníčke a kozmetičke, musím rátať s tým, že len za parkovanie zaplatím minimálne 4 eurá a keď sa chcem zdržať v meste dlhšie, tak je to poriadny výdavok,“ myslí si Adriana Rohaľová.

„Minule som bola zaplatiť dane v pokladni na mestskom úrade a keďže tam bol pomerne veľký rad, dvakrát som odbehovala kúpiť si nový lístok z obavy, aby mi nedali papuču. Stálo ma to 2,5 eura,“ dodala Jana Kamenčíková.

Iní vodiči zase hromžia na situáciu na sídliskách. Mesto vraj nerobí dosť pre to, aby sa zúfalá situácia zmenila.

Vznikajú len provizórne parkoviská na bývalých detských ihriskách, ale to nerieši reálnu potrebu.

Neprehliadnite tiež

Okolo kontroverznej zámeny pozemkov s Tempusom je rušno

Mesto Košice nepustí verejnosť na pracovné rokovanie.

Manžela zabila jednou ranou nožom do srdca

Jednu vraždu si už odsedela. Súd neuznal verziu o nutnej obrane.

Dubček dostane ulicu na periférii Košíc

Vrcholového predstaviteľa Pražskej jari bude pripomínať názov ulice.

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Najčítanejšie na Prešov Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 723
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 930
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 113
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 831
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 678
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 445
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 100
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop