BANSKÁ BYSTRICA/BARDEJOV. Na štvrtom medzinárodnom súťažnom bienále Logo 2014 v Banskej Bystrici získal minulý štvrtok hlavnú cenu Bardejovčan Peter Javorík.
Sú všade okolo nás. Niektoré vyzerajú jednoducho a nakreslí ich aj malé dieťa. Iné sú zložitejšie, kombinujú písmená, čísla a znaky. Každá firma a inštitúcia má svoje logo. Značku, ktorá ju prezentuje na verejnosti.
Vytvoriť dobré logo je niekedy kumšt. Do 20. júla sa o tom môžu presvedčiť návštevníci výstavy Stredoslovenskej galérie, ktorú sprístupnili v Betlenovom dome v Banskej Bystrici.
Sú na nej práce profesionálnych grafických štúdií, ale aj študentov grafiky a dizajnu, ktoré boli prihlásené do 4. ročníka medzinárodného súťažného bienále Logo 2014.
Javoríkovej K13-ke sa darí
Po tom, čo vo februári Peter Javorík vyhral verejnú súťaž o nové logo organizácie K13, ktorá zastrešuje všetky kultúrne centrá vytvorené počas roka 2013, keď boli Košice Európskym hlavným mestom kultúry, teraz bodoval aj v konkurencii 82 prác na bienále Logo 2014. Súťaž už od roku 2008 pripravuje Slovenské centrum dizajnu a reklamná agentúra.
„Logo je čerešnička na torte vizuálneho štýlu každej spoločnosti. Malo by to byť niečo, čo spoločnosť posilňuje, ochraňuje a pomáha jej komunikovať s verejnosťou, ale aj so svojimi zamestnancami. Ak si k logu nájdete emočnú väzbu, potom je dobré,“ komentoval súťaž predseda poroty Pavol Rozložník z katedry dizajnu Technickej univerzity v Košiciach.
Peter Javorík sa narodil v Žiline, ale už viac ako sedem rokov žije v Bardejove. Je absolventom odboru vizuálnej komunikácie na Fakulte umení Technickej univerzity Košice, kde je momentálne aj v prvom ročníku doktorandského štúdia.
Javorík: Častokrát vyhráva klient, nie zdravý rozum
„Celkovo som vytvoril asi dvadsať logotypov, pod ktoré sa viem podpísať a môžem sa nimi aj prezentovať. Tým, že sme v končinách v akých sme, dosť často pri tvorení loga vyhráva klient ako zdravý rozum. Takže veľa log je aj takých, pod ktoré sa podpísať nemôžem. Beriem ich ale ako čisto komerčnú záležitosť,“ prezradil o tvorbe logotypov autor.
Víťazné logo K13 tvorí modrý štvorec a uprostred neho znak, ktorý sa dá čítať ako písmeno K, ale aj ako číslo 13.
„Skúšal som viacero variantov, no napokon som sa rozhodol zvoliť iba značku,“ vysvetlil mladý autor ako sa logo K13 zrodilo.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári