Dopravná situácia v Prešove sa zhoršuje. Prvý školský deň po dlhšom víkende Prešovčanov potrápil upchatými cestami. Premávka mala doslova slimačie tempo. Medzi ľuďmi opäť začali rezonovať otázky okolo severného obchvatu mesta aj plánovanej rekonštrukcie križovatky I/18 Prešov-Levočská- Obrancov mieru, most. Od tej sa očakáva lepšia priepustnosť vozidiel a tým aj plynulejšia premávka v meste.
PREŠOV. Investorom tejto stavby má byť Slovenská správa ciest (SSC). V projekte sa uvažovalo s rozšírením vozovky na Levočskej o jeden most a tým by sa mala zlepšiť plynulosť premávky.
Nad križovatkou mali byť vybudované lávky pre peších v tvare ypsilonu a všetky terajšie priechody pre chodcov by sa pre lepšiu bezpečnosť peších zrušili.
Zdvihla sa však vlna nevôle a mesto aj SSC museli riešiť petíciu proti tejto stavbe, ktorú podpísalo 1 163 ľudí.
Kompetentní ju však vyhodnotili ako neopodstatnenú.
Stavebný úrad na prešovskej radnici vydal vo februári územné rozhodnutie k stavbe, ale v rámci územného konania obyvatelia opäť vzniesli viacero pripomienok. Prešovčanom sa nepáčili niektoré riešenia, najmä zaslepenie ulíc, zrušenie odbočovania doľava na oboch križovatkách, ani lávky pre peších nad zemou či nutný výrub stromov.
Spis spolu s odvolaniami voči územnému rozhodnutiu účastníkov na jar putoval na Okresný úrad v Prešove, ktorý o odvolaniach rozhodol koncom júla. Stavebný úrad všetky pripomienky obyvateľov zamietol a toto rozhodnutie je konečné.
„Územné rozhodnutie tak nadobudlo právoplatnosť,“ potvrdil nám šéf sekcie stavebného úradu a urbanistiky na prešovskej radnici Marián Harčarík.
Počítajú so stavbou mosta
SSC by teraz mala požiadať o vydanie stavebného povolenia. Zatiaľ sa tak nestalo, ale po meste sa už šepká, že investor už nechce realizovať projekt v plnom rozsahu.
Hovorí sa už len o moste, vraj sa nebude rekonštruovať križovatka, ani samotná ulica Obrancov mieru a teda nebudú ani nadzemné lávky pre chodcov. Zaujímalo nás, aká je skutočnosť, preto sme oslovili investora.
„Z dôvodu urýchlenia prípravy stavby, nakoľko vieme, aká alarmujúca je dopravná situácia v tomto dopravnom uzle, plánujeme stavbu rozdeliť na dve etapy. V prvej pôjde o dobudovanie štvrtého jazdného pruhu, nakoľko tento úsek cesty I/18 je teraz jediný trojpruhový v celom prieťahu mestom Prešov v smere západ-východ. Rozšírenie cesty o jeden jazdný pruh si vyžiada rozšírenie železničného priecestia, vybudovanie nového mostného objektu cez Torysu vedľa jestvujúceho mosta, ktorý bude zrekonštruovaný, tiež úpravu trolejových vedení, chodníkov, inžinierskych sietí a iných vyvolaných investícií,“ reagovala na našu otázku pracovníčka úseku investičnej prípravy SSC v Košiciach Gabriela Mareková.
Dodala, že prvú etapu má SSC v pláne realizovať ešte v tomto programovacom období v rámci operačného programu doprava zo štrukturálnych fondov. To však len v prípade, ak stavebné konanie na 1. etapu križovatky prebehne bez prieťahov a revíznych postupov, čo závisí aj od mesta a jeho obyvateľov.
Konkrétny termín síce neuviedla, ale reálny zrejme bude až rok 2015.
Štvrtý jazdný pruh. Rozšírením komunikácie sa zvýši plynulosť premávky.
Foto: ako
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári