Korzár logo Korzár Prešov
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Prešovský dopravný podnik plánuje kúpiť 20 nových vozidiel

Poslanci schválili investíciu na kúpu 11 trolejbusov a 9 autobusov, z ktorých bude 6 midibusov.

Vozový park DPmP. Na cestách sú ešte stále aj vozidlá staršie ako 15 rokov.Vozový park DPmP. Na cestách sú ešte stále aj vozidlá staršie ako 15 rokov. (Zdroj: Anna Košuthová)

Prešovskí poslanci minulý týždeň schválili plánovanú investíciu na kúpu 11 trolejbusov a 9 autobusov, z ktorých bude 6 midibusov. Tie sa totiž osvedčili najmä počas víkendov a sviatkov. Šetria náklady na pohonné hmoty. Ďalšie peniaze pôjdu na obnovu palubných počítačov a rádiovej siete do všetkých vozidiel mestskej hromadnej dopravy. Celková plánovaná investícia je 6,6 milióna eur.

PREŠOV. Dopravný podnik mesta Prešov, a. s. (DPmP) ich chce financovať z vlastných zdrojov a bankového úveru.

Tento postup schválilo predstavenstvo mestského podniku s tým, že dopravca plánuje získať externé zdroje z operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Rezortné ministerstvo chce takto podporiť viacero miest na Slovensku a jedným z nich je aj Prešov.

Ak bude DPmP v žiadosti úspešný, spolufinancovanie pri nákupe vozidiel bude vo výške piatich percent z celkových nákladov.

Mesto ako stopercentný akcionár teda dalo dopravnému podniku zelenú, ale podľa riaditeľa Petra Janusa, reálny nákup vozidiel sa môže uskutočniť až na budúci rok.

„Čaká nás ešte proces verejného obstarávania a samotná dodávka vozidiel od výrobcov trvá podľa doterajších skúseností asi šesť mesiacov,“ uviedol Janus.

Do obnovy počítačov a siete investujú 265-tisíc eur

Ešte tento rok obnovia palubné počítače a rádiové siete pre lepšiu komunikáciu dopravného dispečingu s vodičmi.

Tá, ktorú majú teraz k dispozícii, je totiž zastaralá a nespoľahlivá, čo potvrdili aj septembrové výpadky a meškanie trojebusov a autobusov pri dopravných kolapsoch.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Janusa okrem samotnej obnovy palubných počítačov a siete vznikne aj možnosť telefonického spojenia na dopravný dispečing a zariadenie tiež zabezpečí sledovanie polohy vozidiel (GPS) v reálnom čase.

Pri novej technike bude mať dispečing on-line informácie o polohe vozidiel a bude ich môcť v prípade potreby presmerovať na inú, voľnejšiu trasu a tým minimalizovať dopady vo vzťahu k cestujúcim.

Najstaršie vozidlá majú 20 rokov

Obnova vozového parku síce v posledných rokoch napreduje, ale aj tak má dopravca autobusy staré v priemere 9,6 roka. U trolejbusov je priemerný vek zhruba 13 rokov.

Peter Janus však upozornil, že okolo 20 vozidiel má za sebou už 15-20 rokov služby pre verejnosť. Ich neustále opravy sú nákladné a ovplyvňujú rozpočet dopravcu.

Skryť Vypnúť reklamu

Nové vozidlá by mali byť klimatizované a nízkopodlažné. Dĺžka jednotlivých vozidiel by mala byť 9, 12 a 18 metrov.

Najvyšší počet, čo je 7 kusov ( cena za jeden je 510-tisíc eur), sa týka 18-metrových kĺbových trolejbusov, nasledujú kratšie midi autobusy (cena za jeden je 110-tisíc eur) v počte šesť kusov.

V zozname sú ešte 4 štandardné 12-metrové trolejbusy (cena za kus je 380-tisíc eur), 2 štandardné 12-metrové autobusy (jeden stojí 180-tisíc) a jeden 18-metrový kĺbový autobus za 270-tisíc eur.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 905
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 394
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 661
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 182
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 094
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 315
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 550
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 665
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 361
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 978
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Takto by mohlo po rekonštrukcii vyzerať okolie Angels arény.
Pľúcny lekár Pavol Pobeha má v súčasnosti najviac práce s pacientmi s koronavírusom.

V Sheffielde sa objavujú plagáty s negatívnym obsahom voči Slovákom

Rodená Krompašanka Bibiana: Sme posudzovaní podľa neprispôsobivých.

Plagát nalepený v časti  Tinsley pripomína novoročné želanie namierené proti Slovkom.

Na výtlky a kanál osadili značky. Vodiči ich zbadajú na poslednú chvíľu

Mesto Košice čaká na lepšie počasie a výrobu teplých asfaltových zmesí.

Prekážka na ceste niektorých vodičov prekvapí.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop