Korzár logo Korzár Prešov
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Prešovský dopravný podnik plánuje kúpiť 20 nových vozidiel

Poslanci schválili investíciu na kúpu 11 trolejbusov a 9 autobusov, z ktorých bude 6 midibusov.

Vozový park DPmP. Na cestách sú ešte stále aj vozidlá staršie ako 15 rokov.Vozový park DPmP. Na cestách sú ešte stále aj vozidlá staršie ako 15 rokov. (Zdroj: Anna Košuthová)

Prešovskí poslanci minulý týždeň schválili plánovanú investíciu na kúpu 11 trolejbusov a 9 autobusov, z ktorých bude 6 midibusov. Tie sa totiž osvedčili najmä počas víkendov a sviatkov. Šetria náklady na pohonné hmoty. Ďalšie peniaze pôjdu na obnovu palubných počítačov a rádiovej siete do všetkých vozidiel mestskej hromadnej dopravy. Celková plánovaná investícia je 6,6 milióna eur.

PREŠOV. Dopravný podnik mesta Prešov, a. s. (DPmP) ich chce financovať z vlastných zdrojov a bankového úveru.

Tento postup schválilo predstavenstvo mestského podniku s tým, že dopravca plánuje získať externé zdroje z operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020.

Skryť Vypnúť reklamu

Rezortné ministerstvo chce takto podporiť viacero miest na Slovensku a jedným z nich je aj Prešov.

Ak bude DPmP v žiadosti úspešný, spolufinancovanie pri nákupe vozidiel bude vo výške piatich percent z celkových nákladov.

Mesto ako stopercentný akcionár teda dalo dopravnému podniku zelenú, ale podľa riaditeľa Petra Janusa, reálny nákup vozidiel sa môže uskutočniť až na budúci rok.

„Čaká nás ešte proces verejného obstarávania a samotná dodávka vozidiel od výrobcov trvá podľa doterajších skúseností asi šesť mesiacov,“ uviedol Janus.

Do obnovy počítačov a siete investujú 265-tisíc eur

Ešte tento rok obnovia palubné počítače a rádiové siete pre lepšiu komunikáciu dopravného dispečingu s vodičmi.

Tá, ktorú majú teraz k dispozícii, je totiž zastaralá a nespoľahlivá, čo potvrdili aj septembrové výpadky a meškanie trojebusov a autobusov pri dopravných kolapsoch.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Janusa okrem samotnej obnovy palubných počítačov a siete vznikne aj možnosť telefonického spojenia na dopravný dispečing a zariadenie tiež zabezpečí sledovanie polohy vozidiel (GPS) v reálnom čase.

Pri novej technike bude mať dispečing on-line informácie o polohe vozidiel a bude ich môcť v prípade potreby presmerovať na inú, voľnejšiu trasu a tým minimalizovať dopady vo vzťahu k cestujúcim.

Najstaršie vozidlá majú 20 rokov

Obnova vozového parku síce v posledných rokoch napreduje, ale aj tak má dopravca autobusy staré v priemere 9,6 roka. U trolejbusov je priemerný vek zhruba 13 rokov.

Peter Janus však upozornil, že okolo 20 vozidiel má za sebou už 15-20 rokov služby pre verejnosť. Ich neustále opravy sú nákladné a ovplyvňujú rozpočet dopravcu.

Skryť Vypnúť reklamu

Nové vozidlá by mali byť klimatizované a nízkopodlažné. Dĺžka jednotlivých vozidiel by mala byť 9, 12 a 18 metrov.

Najvyšší počet, čo je 7 kusov ( cena za jeden je 510-tisíc eur), sa týka 18-metrových kĺbových trolejbusov, nasledujú kratšie midi autobusy (cena za jeden je 110-tisíc eur) v počte šesť kusov.

V zozname sú ešte 4 štandardné 12-metrové trolejbusy (cena za kus je 380-tisíc eur), 2 štandardné 12-metrové autobusy (jeden stojí 180-tisíc) a jeden 18-metrový kĺbový autobus za 270-tisíc eur.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 28 091
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 224
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 243
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 753
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 861
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 853
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 005
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 797
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 208
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Finančník s pyramídovou hrou sa chcel dostať z väzby, rozmyslel si to

Dávid Gedeon bude na slobode najskôr v januári 2021.

Dávid Gedeon. Z väzby sa dostane najskôr na budúci rok v januári.

Časť hradieb v Kežmarku je v zlom stave. Ľudia sa boja úrazu

Vlastníci múr zabezpečili, pamiatkari zásahy nepovolili.

Mestský múr na Baštovej ulici v Kežmarku.

Do piatich rokov by mohol byť humenský park pri kaštieli ukážkový

Po parku sme sa prešli s mestskou odborníčkou na verejnú zeleň.

Františka Mudra v parku pri dube, ktorý vyschol a do novembra ho zrežú.
Rozhovor

Študuje astrofyziku. Pri zatmení Slnka v Čile sa jeho predstavy zrútili

Na Slovensko sa musia vrátiť šikovní ľudia a nakopnúť to tu.

Marko Mesarč sa zúčastnil expedície v Čile, kde pozoroval úplné zatmenie Slnka.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop