Korzár logo Korzár Prešov
Sobota, 20. január, 2018 | Meniny má Dalibor
Pridajte si svoje mesto

Stavbu diaľnice Fričovce - Svinia zdržali možné zosuvy

Problémom je podľa ministra počasie a zosuvové pásmo. Úseku otvoria zrejme koncom roka 2015.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR)

Stavba úseku diaľnice D1 medzi obcami Fričovce a Svinia neďaleko Prešova sa predlžuje. Problémom je podľa ministra počasie a zosuvové pásmo. Otvorenie úseku sa predpokladá koncom roka 2015.

PREŠOV. Téma dostavby diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami sa na pôde slovenského parlamentu opakuje pravidelne. Opozičný poslanec Pavol Zajac (KDH) opakovane interpeloval ministra dopravy Jána Počiatka (Smer).

Z interpelácií vyplynuli odpovede na viaceré otázky, týkajúce sa rozostavaného diaľničného úseku medzi obcami Fričovce a Svinia neďaleko Prešova.

Cesta mala byť hotová na jar budúceho roku. Tento termín je však nereálny.

Počiatek: Stavebné práce napredujú

„Zhotoviteľ diaľnice D1 Fričovce - Svinia vzniesol požiadavku na predĺženie lehoty výstavby o päť mesiacov, z dôvodu nepredvídateľných klimatických podmienok, čo je potvrdené Slovenským hydrometeorologickým ústavom. Druhým dôvodom je sanácia zosuvného územia v trase diaľnice a zabezpečenie výkonu dodatočných technických opatrení pre zaistenie stability zemných konštrukcií k násypu zemného telesa diaľnice. Oba nároky boli externým dozorom odsúhlasené,“ odpovedal na interpeláciu minister Počiatek, pričom zdôraznil, že „boli prijaté mobilizačné opatrenia“, vďaka ktorým stavebné práce napredujú.

„Zmluvne predpokladané uvedenie úseku diaľnice D1 Fričovce - Svinia do prevádzky je v treťom kvartáli 2015,“ dodal.

Jedenásťkilometrový úsek

Tento termín avizovala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) už minulý rok. Zatiaľ sa teda nemení. Podľa NDS je výstavba úseku D1 Fričovce - Svinia súčasťou projektov v Operačnom programe Doprava.

Európska únia má cez Kohézny fond preplatiť 85 percent oprávnených nákladov na stavbu diaľnice. Zmluvná cena za výstavbu diaľnice Fričovce - Svinia je zhruba 115 miliónov plus DPH.

Cestu začali stavať v novembri 2011, má dĺžku 11,2 km a pôvodný termín ukončenia bol koniec tohto roka. Komunikácia výrazne odľahčí súbežnú cestu I. triedy.

Problematické Chmiňany a Chminianska N. Ves

Na margo zdržania pre potenciálne zosuvové územie minister konštatoval, že geotechnické pozorovacie zariadenia boli inštalované ešte za minulej vlády, na jar 2012, v niekoľkých etapách.

Podľa jeho slov z meraní vyplynulo, že „nové nevyhnutné technické opatrenia v zosuvných územiach v lokalitách s označením S2, S3, čo je konkrétne lokalita Chmiňany a Chminianska Nová Ves, kde počas výstavby monitorovacie zariadenia začali vykazovať aktivitu zosuvného územia“.

Preto bolo potrebné vypracovať dodatočné technické opatrenia na stabilizáciu územia, s ktorými sa pôvodne neuvažovalo.

Neprehliadnite tiež

Nová štvrť na Terase sa rozrastá, doprava však vyriešená nie je

Ďalšia prístupová cesta je nevyhnutná, lebo pribúda obyvateľov aj áut.

Zostanú stĺpy uprostred chodníka?

Výstavba dopravného napojenia, zdá sa, ešte zamotá hlavu mestu aj pri výmene trakčných stĺpov, lemujúcich Triedu SNP.

Rozhovor

Milan Majerský: Prešov je krásny, ale v Levoči je moje srdce

Prešovský župan sa sťahovať z Levoče nechce.

Vydávali kňazom falošné doklady, skončili v base

Levočania Martin Hritz a Fridrich Fritz sa snažili pomôcť.

František Dénes zdolával štíty aj v požehnanom veku

Jeho zásluhou máme napríklad chodník na Tatranskej magistrále.

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov a ničí mimovládky

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov, médiá aj zahraničné organizácie. Vzoprieť sa mu vie málokto.

KOMENTÁRE

Maďari sa už inak ako smiechom brániť nevedia

Antiorbánovský front sa ocitol v situácii, keď vysvetľovanie stratilo význam.

KOMENTÁRE

Milujeme Slovensko

Vieme, že na to máme vo všetkých možných disciplínach.

Najčítanejšie na Prešov Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 230
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 439
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 161
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 086
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 420
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 283
  7. Kam do tepla v januári? 2 293
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 998
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 897
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 164

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop