Vodičov v Prešove poteší nová cesta. Jednu z dôležitých spojníc v meste, Solivarskú ulicu, pokryl nový asfalt.
PREŠOV. Novoopravená cesta, ktorá patrí ku kľúčovým pre dopravu, bola už značne poškodená. Autá a kamióny, ktoré ňou neustále prechádzajú, dali ceste poriadne zabrať. Výtlky, miestami až koľaje, vznikli dôvodu z neprestajného náporu na cestu.
Nový asfaltový koberec, ktorý v uplynulých dňoch natiahli, má 474 metrov. Tiahne sa od križovatky Sekčov – Šváby – Solivarská až po most v smere na Košice, k autobusovej stanici.
Práve nedostatočný stav cesty bol aj dôvodom nespokojnosti ľudí bývajúcich v blízkosti cesty. Podľa slov riaditeľa Správy a údržby ciest PSK Vladimíra Kozáka sa snažili úpravou cesty reagovať tiež na podnety od občanov.
„Mali sme sťažnosti od obyvateľov, ktorí tu bývajú, lebo nerovnosti boli ozaj veľké. Vyrušovalo ich to napríklad aj pri spánku,“ vysvetlil Kozák.
Teraz po oprave by už situácia mala byť výrazne lepšia.
Zaplatil to PSK, ktorý cestu vlastní
Solivarská ulica spolu s ďalšími štyrmi v meste patrí k cestám tretej triedy v správe Prešovského samosprávneho kraja. Práve z jeho kasy bola oprava cesty hradená.
„Na začiatku roka bolo zastupiteľstvom PSK vyčlenených a schválených 1,68 milióna eur na havarijné úseky ciest,“ upresnil podpredseda PSK Radoslav Čuha.
Počas roka sa podarilo preinvestovať celý balík. Ako však Čuha povedal, dopyt a požiadavky sú vyššie.
Ďalšie opravy ciest sú už otázkou nasledujúcich mesiacov. Momentálne prichádza ročné obdobie, kedy sa cestári znova dostanú k zimnej údržbe ciest.
„Po zime opäť pristúpime k novému prehodnoteniu úsekov, ktoré si budú vyžadovať najväčšiu pozornosť,“ potvrdil Čuha.
Poškodená cesta? Dôsledok chýbajúceho obchvatu
Otázka dopravy v Prešove je stále živá. Kompetentní sa zhodli, že aj Solivarská ulica, ktorá je veľmi vyťaženým bodom, je daňou za to, že nie je vybudovaný obchvat ani D1 či R4. Obdobne je to aj s Rusínskou ulicou, ktorá je tiež pomerne nová. Z hľadiska realizácie je vraj urobená veľmi dobre, mala by niečo vydržať, ale...
„Sú to však cesty tretej triedy. Tie by mali byť určené pre dopravu v meste, napojené na príslušné obce. Bez obchvatov je veľmi ťažké predstaviť si budúcnosť v Prešove,“ poukázal Kozák na Achillovu pätu prešovskej dopravy. Tá totiž stále trpí pod tlakom nielen kamiónovej dopravy.
Ako povedal, stále sa čaká na diaľničný obchvat, ktorý by pomohol v smere na Poprad a tiež na rýchlostnú cestu R4 od Kapušian po Prešov. Tie by pomohli odkloniť a odľahčiť dopravu na Solivarskej a Rusínskej.
Nový asfalt. Vodiči sa môžu tešiť. Foto: Mária Pihuličová
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári