Korzár logo Korzár Prešov
Sobota, 21. júl, 2018 | Meniny má Daniel
Nájdete nás na webe

Prešovský dopravca kúpil štyri nové midibusy s klimatizáciou

Dopravný podnik mesta Prešov pôvodne plánoval kúpiť 6 midibusov. Hodnota jedného je vyše 99–tisíc eur.

Vozový park DPMP. Pribudli štyri nové midibusy.(Zdroj: imhd)

Dopravný podnik mesta Prešov pôvodne plánoval nakúpiť 6 midibusov. Hodnota jedného je vyše 99–tisíc eur. Nákup dvoch z nich však odsunul na budúci rok. Spolu s novými vozidlami má teraz dopravca vo vozovom parku k dispozícii osem midibusov. Zaradené budú na pravidelné linky v špičke a v čase sedla, prípadne aj tam, kde výrazne poklesol počet cestujúcich.

PREŠOV. Ide o midibusy Iveco Fisrt FCLLI 70C17 a ich celková hodnota je 399 960 eur.

„Urobili sme analýzu dopravnej obslužnosti a tento počet midibusov nám zatiaľ stačí. Sú už v areáli dopravného podniku a momentálne riešime pridelenie evidenčných čísel. Je to krok ku vyššej kvalite prepravy cestujúcich, vozidlá sú klimatizované, čo ľudia v lete ocenia. Uvidíme, aká bude reálna potreba. Máme schválený ešte nákup dvoch midibusov, ale tie kúpime až na budúci rok,“ informoval nás riaditeľ Dopravného podniku mesta Prešov, a. s., (DPMP) Peter Janus.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na rôznych diskusných fórach sa veľa hovorí o tom, že midibusy sú poruchové vozidlá a hoci by mali prinášať úsporu, keďže sú nimi pokryté linky, kde je menej cestujúcich, v skutočnosti usporené peniaze idú na opravy.

Túto domnienku však riaditeľ Peter Janus odmieta.

„Nie sú poruchové viac ako ostatné a náklady na opravy sú štandardné, porovnateľné s inými vozidlami,“ argumentuje Janus.

Nevyhovujú všetkým cestujúcim

Cestujúci tiež tvrdia, že jazdné vlastnosti midibusov nie sú ani zďaleka najlepšie.

„Sú síce nízkopodlažné, ale je tam málo miesta. Keď niekto chce naložiť kočiar, už obmedzuje iných cestujúcich. Vadí mi aj to, že sa dvere otvárajú smerom vonku, preto midibus musí zastaviť trochu ďalej od nástupnej plochy. Nastupovanie je potom nepohodlnejšie. Vpredu sú dva schodíky a napríklad dôchodcovia s barlami s tým majú problém,“ myslí si Alžbeta Tarcalová.

Pätina daní ide na dopravu

Faktom však je, že komfort musí niekedy ustúpiť podmienkam. Midibusy prinášajú nielen úsporu v nákladoch, ale sú nevyhnutné aj preto, že obsluhujú lokality, kde nie je možné vyslať štandardný autobus.

Dôvodom je, že sú v niektorých štvrtiach úzke cesty, chýba obratisko, ako to bolo donedávna na Terchovskej ulici, prípadne je v nich preukázateľne väčší odliv cestujúcich. Posledné roky potvrdili klesajúci trend tržieb dopravcu.

„Jeden kilometer jazdy vozidla MHD stojí niečo vyše 1,5 eura. Z toho cestujúci zaplatia asi polovicu, zvyšok platí mesto z rozpočtu z prijatých podielových daní. V rámci rozpočtu je to takmer pätina celého balíka podielových daní a dopravný podnik už oficiálne deklaroval, že to nebude stačiť. Myslím, že dopravca očakáva, že sa poslanci koncepčne vyjadria, ako a na čo má verejná doprava v meste slúžiť,“ uviedol mestský poslanec Richard Drutarovský (Nova).

pk_midibusy_rez_231214_imhd-ok_r4555_res.jpg

Linky 22, 12, 42. Oblsuhovať budú lokality, kde nie je možné vyslať dlhý autobus. Foto: imhd

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 529
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 918
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 17 341
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 14 205
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 863
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 262
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 234
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 543
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 707
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 657

Neprehliadnite tiež

Zamestnanca knižnice odsúdili za sexuálne zneužívanie klientov

Jeden súd ho poslal za mreže, druhý ho potrestal iba podmienečne.

Vozili Masaryka či Dubčeka. V Košiciach sa predviedli vozňové veterány

Lákal najmä seniorský parný rušeň Zelený Anton.

Mnohé z tatranských kúpeľov sú už minulosťou

Kúpeľný ráz už stratilo Štrbské Pleso, či Tatranská Lomnica.

Žije v nich pár ľudí. Aj najmenšie obce majú svoje krásy

Malebný kraj a nádherná príroda robí z týchto miest rozprávku.

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan skončil v štrnástej etape štvrtý, po skvelom závere vyhral Fraile

Slovenský cyklista opäť zvýšil svoj náskok v bodovacej súťaži.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

Stĺpček Osmelené

Od mladosti mám problém s alkoholom a neviem si pomôcť

Som abstinent, aj keď nemusím.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop