Korzár logo Korzár Prešov
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Prešovský dopravca kúpil štyri nové midibusy s klimatizáciou

Dopravný podnik mesta Prešov pôvodne plánoval kúpiť 6 midibusov. Hodnota jedného je vyše 99–tisíc eur.

Vozový park DPMP. Pribudli štyri nové midibusy.Vozový park DPMP. Pribudli štyri nové midibusy. (Zdroj: imhd)

Dopravný podnik mesta Prešov pôvodne plánoval nakúpiť 6 midibusov. Hodnota jedného je vyše 99–tisíc eur. Nákup dvoch z nich však odsunul na budúci rok. Spolu s novými vozidlami má teraz dopravca vo vozovom parku k dispozícii osem midibusov. Zaradené budú na pravidelné linky v špičke a v čase sedla, prípadne aj tam, kde výrazne poklesol počet cestujúcich.

PREŠOV. Ide o midibusy Iveco Fisrt FCLLI 70C17 a ich celková hodnota je 399 960 eur.

„Urobili sme analýzu dopravnej obslužnosti a tento počet midibusov nám zatiaľ stačí. Sú už v areáli dopravného podniku a momentálne riešime pridelenie evidenčných čísel. Je to krok ku vyššej kvalite prepravy cestujúcich, vozidlá sú klimatizované, čo ľudia v lete ocenia. Uvidíme, aká bude reálna potreba. Máme schválený ešte nákup dvoch midibusov, ale tie kúpime až na budúci rok,“ informoval nás riaditeľ Dopravného podniku mesta Prešov, a. s., (DPMP) Peter Janus.

Skryť Vypnúť reklamu

Na rôznych diskusných fórach sa veľa hovorí o tom, že midibusy sú poruchové vozidlá a hoci by mali prinášať úsporu, keďže sú nimi pokryté linky, kde je menej cestujúcich, v skutočnosti usporené peniaze idú na opravy.

Túto domnienku však riaditeľ Peter Janus odmieta.

„Nie sú poruchové viac ako ostatné a náklady na opravy sú štandardné, porovnateľné s inými vozidlami,“ argumentuje Janus.

Nevyhovujú všetkým cestujúcim

Cestujúci tiež tvrdia, že jazdné vlastnosti midibusov nie sú ani zďaleka najlepšie.

„Sú síce nízkopodlažné, ale je tam málo miesta. Keď niekto chce naložiť kočiar, už obmedzuje iných cestujúcich. Vadí mi aj to, že sa dvere otvárajú smerom vonku, preto midibus musí zastaviť trochu ďalej od nástupnej plochy. Nastupovanie je potom nepohodlnejšie. Vpredu sú dva schodíky a napríklad dôchodcovia s barlami s tým majú problém,“ myslí si Alžbeta Tarcalová.

Skryť Vypnúť reklamu

Pätina daní ide na dopravu

Faktom však je, že komfort musí niekedy ustúpiť podmienkam. Midibusy prinášajú nielen úsporu v nákladoch, ale sú nevyhnutné aj preto, že obsluhujú lokality, kde nie je možné vyslať štandardný autobus.

Dôvodom je, že sú v niektorých štvrtiach úzke cesty, chýba obratisko, ako to bolo donedávna na Terchovskej ulici, prípadne je v nich preukázateľne väčší odliv cestujúcich. Posledné roky potvrdili klesajúci trend tržieb dopravcu.

„Jeden kilometer jazdy vozidla MHD stojí niečo vyše 1,5 eura. Z toho cestujúci zaplatia asi polovicu, zvyšok platí mesto z rozpočtu z prijatých podielových daní. V rámci rozpočtu je to takmer pätina celého balíka podielových daní a dopravný podnik už oficiálne deklaroval, že to nebude stačiť. Myslím, že dopravca očakáva, že sa poslanci koncepčne vyjadria, ako a na čo má verejná doprava v meste slúžiť,“ uviedol mestský poslanec Richard Drutarovský (Nova).

Skryť Vypnúť reklamu

pk_midibusy_rez_231214_imhd-ok_r4555_res.jpg

Linky 22, 12, 42. Oblsuhovať budú lokality, kde nie je možné vyslať dlhý autobus. Foto: imhd

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 21 204
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 15 420
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 7 776
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 536
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 7 412
  6. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 234
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 307
  8. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 266
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 178
  10. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 117
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Záchranárka: Keby bola jediná voľná sanitka, išla by skôr k infarktu, ako ku covidu

V službe sa nenajeme aj dvanásť hodín, na toaletu sa dostaneme po piatich hodinách.

Koronavírus na Slovensku: Vláda stále rokuje o testovaní (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 223-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 474 obetí. V okrese Nitra platí sprísnený lockdown.

Ilustračná fotografia.
Tréner Livio Magoni a Petra Vlhová.
Výroba televízorov vo fabrike UMC v Novom Meste nad Váhom.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop