Korzár logo Korzár Prešov
Sobota, 18. november, 2017 | Meniny má Eugen
Pridajte si svoje mesto

Prešovský dopravca kúpil štyri nové midibusy s klimatizáciou

Dopravný podnik mesta Prešov pôvodne plánoval kúpiť 6 midibusov. Hodnota jedného je vyše 99–tisíc eur.

Vozový park DPMP. Pribudli štyri nové midibusy.(Zdroj: imhd)

Dopravný podnik mesta Prešov pôvodne plánoval nakúpiť 6 midibusov. Hodnota jedného je vyše 99–tisíc eur. Nákup dvoch z nich však odsunul na budúci rok. Spolu s novými vozidlami má teraz dopravca vo vozovom parku k dispozícii osem midibusov. Zaradené budú na pravidelné linky v špičke a v čase sedla, prípadne aj tam, kde výrazne poklesol počet cestujúcich.

PREŠOV. Ide o midibusy Iveco Fisrt FCLLI 70C17 a ich celková hodnota je 399 960 eur.

„Urobili sme analýzu dopravnej obslužnosti a tento počet midibusov nám zatiaľ stačí. Sú už v areáli dopravného podniku a momentálne riešime pridelenie evidenčných čísel. Je to krok ku vyššej kvalite prepravy cestujúcich, vozidlá sú klimatizované, čo ľudia v lete ocenia. Uvidíme, aká bude reálna potreba. Máme schválený ešte nákup dvoch midibusov, ale tie kúpime až na budúci rok,“ informoval nás riaditeľ Dopravného podniku mesta Prešov, a. s., (DPMP) Peter Janus.

Na rôznych diskusných fórach sa veľa hovorí o tom, že midibusy sú poruchové vozidlá a hoci by mali prinášať úsporu, keďže sú nimi pokryté linky, kde je menej cestujúcich, v skutočnosti usporené peniaze idú na opravy.

Túto domnienku však riaditeľ Peter Janus odmieta.

„Nie sú poruchové viac ako ostatné a náklady na opravy sú štandardné, porovnateľné s inými vozidlami,“ argumentuje Janus.

Nevyhovujú všetkým cestujúcim

Cestujúci tiež tvrdia, že jazdné vlastnosti midibusov nie sú ani zďaleka najlepšie.

„Sú síce nízkopodlažné, ale je tam málo miesta. Keď niekto chce naložiť kočiar, už obmedzuje iných cestujúcich. Vadí mi aj to, že sa dvere otvárajú smerom vonku, preto midibus musí zastaviť trochu ďalej od nástupnej plochy. Nastupovanie je potom nepohodlnejšie. Vpredu sú dva schodíky a napríklad dôchodcovia s barlami s tým majú problém,“ myslí si Alžbeta Tarcalová.

Pätina daní ide na dopravu

Faktom však je, že komfort musí niekedy ustúpiť podmienkam. Midibusy prinášajú nielen úsporu v nákladoch, ale sú nevyhnutné aj preto, že obsluhujú lokality, kde nie je možné vyslať štandardný autobus.

Dôvodom je, že sú v niektorých štvrtiach úzke cesty, chýba obratisko, ako to bolo donedávna na Terchovskej ulici, prípadne je v nich preukázateľne väčší odliv cestujúcich. Posledné roky potvrdili klesajúci trend tržieb dopravcu.

„Jeden kilometer jazdy vozidla MHD stojí niečo vyše 1,5 eura. Z toho cestujúci zaplatia asi polovicu, zvyšok platí mesto z rozpočtu z prijatých podielových daní. V rámci rozpočtu je to takmer pätina celého balíka podielových daní a dopravný podnik už oficiálne deklaroval, že to nebude stačiť. Myslím, že dopravca očakáva, že sa poslanci koncepčne vyjadria, ako a na čo má verejná doprava v meste slúžiť,“ uviedol mestský poslanec Richard Drutarovský (Nova).

pk_midibusy_rez_231214_imhd-ok_r4555_res.jpg

Linky 22, 12, 42. Oblsuhovať budú lokality, kde nie je možné vyslať dlhý autobus. Foto: imhd

Neprehliadnite tiež

Smrad na daňovom úrade: Plné boli umývadlá aj záchody

V novej budove sú sotva dva týždne.

V prešovskej nemocnici sa už opäť za parkovanie platí

Poplatok má vyhnať vodičov, ktorí nesmerujú do zdravotníckeho zariadenia.

Z únie mieria milióny aj do nemocníc na východe

Riaditeľ z Bardejova: Posunie nás to o desať rokov vpred.

Vyhrajte lístky na muzikál Madagaskar

V Košiciach sa bude trsať s kráľom lemurov.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

Najčítanejšie na Prešov Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 744
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 7 051
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 978
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 334
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 399
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 865
  7. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 854
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 837
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 766
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 408

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop