Korzár logo Korzár Prešov
Sobota, 23. jún, 2018 | Meniny má Sidónia
Nájdete nás na webe
AKTUALIZOVANÉ 16:50

Prešovská župa neschválila licenciu pre autobusy spoločnosti RegioJet

Poslanci krajského zastupiteľstva žiadali od predsedu PSK vysvetlenie.

(Zdroj: Ilustračné SME - Ján Krošlák)

Prešovský samosprávny kraj (PSK) neschválil licenciu pre súkromného prepravcu spoločnosť RegioJet na prevádzku autobusov v kraji na linke Svidník - Prešov - Kysak a Bardejov - Prešov- Kysak. O tomto rozhodnutí bola v utorok reč aj na krajskom zastupiteľstve PSK. Poslanci najmä zo Svidníka Stropkova chceli počuť vysvetlenie.

Agentúrny text sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.

PREŠOV. Česká spoločnosť RegioJet chcela ponúknuť spoje hlavne k vlakovým spojom do Bratislavy a Prahy.

Mestá Prešov aj Bardejov však ponuku odmietli a rovnako mesto Svidník s tým, že by išlo o súbeh spojov v takmer rovnakom čase.

Článok pokračuje pod video reklamou

PSK argumentuje tým, že by išlo o konflikt s dotovanými spojmi, čiže s prepravou vo verejnom záujme a pre verejných dopravcov by to prinieslo jediný efekt - straty. Tie odhadol predseda PSK Peter Chudík (Smer) na 300 až 500-tisíc eur.

Vlaky zadarmo ubrali SAD-kám na tržbách a odliv cestujúcich je okolo 10 percent.

Kladné stanovisko dala len obec Kysak v Košickom kraji, ale v tomto prípade by sa musela tiež riešiť otázka revitalizácie stanice, aby mali autobusy stanovištia, ako aj oprava cesty III. triedy v Kysaku či parkoviska pri železničnej stanici.

Pripomenul tiež, že v prípade linky Bardejov - Prešov- Kysak premáva aj vlak.

Poslanec zo Svidníka Ján Vook (nez.) chcel na zastupiteľstve počuť dôvody, prečo dala župa spoločnosti RegioJet stopku.

Zdôraznil, že Svidníčania a Stropkovčania nemajú dostupnosť k vlakom, keďže tam železnica nie je, nemajú ani vhodné autobusové spoje k spojom do Bratislavy. Musia sa do Prešova a následne do Kysaku dopravovať na autách alebo strácať čas zbytočným čakaním na staniciach.

„Chcem vedieť, či ste aspoň rokovali so SAD-kami, aby obyvatelia regiónu mali plynulý prístup k odchodom vlakov do Bratislavy. Teraz sú nastavené tak, že často majú nula minút na prestup a to by nestihol ani Superman,“ poznamenal Vook.

Zaujímal sa, či je možné, aby vo verejnej doprave dostali zelenú aj súkromní prepravcovia.

Prvoradá je obslužnosť kraja

Na otázky poslancov župan Peter Chudík reagoval argumentom, že pre PSK je prvoradá obslužnosť celého kraja, čo je ročne 28,2 miliónov kilometrov.

"Prepravcom dávame dotáciu 18 miliónov eur za straty vo verejnom záujme, len asi 5 liniek na seba zarobí, všetky ostatné sú stratové. Keby sme dali možnosť RegioJetu, boli by v konflikte s existujúcimi spojmi, zase by nastal úbytok cestujúcich a pre nás by to znamenalo platiť vyššiu dotáciu alebo redukovať spoje. Toto nemá zmysel, lebo aj tak by išlo o dotovaný spoj,“ argumentoval Chudík.

Podľa jeho slov sa doteraz nikto z cestujúcich neozval, že taká linka chýba. Keby existoval nejaký prieskum záujmu či potreby, bol by prístupný rokovať o tom.

„Nikto doteraz taký argument nepredložil. Nech si poslanci nájdu spôsob, ako urobiť prieskum o tom, ku ktorým vlakom na Bratislavu chýbajú spoje, a nie je problém predĺžiť priamu linku zo Svidníka až do Kysaku. Sme ochotní do toho ísť, vyskúšať to. Toto nevidím ako problém, len treba podať návrh,“ dodal prešovský župan.

Zástupcom RegioJetu navrhol, že môžu zvážať cestujúcich k vlakom aj bez licencie a to na základe platného cestovného lístka na vlak, ale túto možnosť neprijali.

Hovorkyňa PSK Veronika Fitzeková po skončení zastupiteľstva informovala, že v utorok Úrad PSK dostal od spoločnosti RegioJet list, v ktorom spoločnosť stiahla svoje žiadosti na licencie.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Prešov Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 26 532
  2. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 713
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 8 564
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 493
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 7 977
  6. Kreditná karta – áno alebo nie 6 374
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 667
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 5 315
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 976
  10. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 3 793

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop