Nová organizačná štruktúra je na svete. Prešovská radnica bude mať osem odborov, dvadsať oddelení, na obsadenie ich šéfov vypíše výberové konania. Chystá sa znížiť počet zamestnancov, počet by mal klesnúť o sedemnásť.
Agentúrny materiál sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.
PREŠOV. Personálnym zmenám na Mestskom úrade (MsÚ) v Prešove predchádza zmena štruktúry úradu. Nový Organizačný poriadok MsÚ začne platiť 1. marca.
Zmena na úrade bola jednou z priorít primátorky, Andrea Turčanová ju avizovala už začiatkom roka.
Návrh pripomienkovali aj dve odborové organizácie pôsobiace na MsÚ. Vydala a podpísala ju primátorka mesta.
Znížia počet zamestnancov
Po novom bude mať mestský úrad 8 odborov a 20 oddelení, kancelária primátorky mesta je vyčlenená samostatne.
Radnica má mať maximálne 235 zamestnancov, čo je o 17 úradníkov menej, ako je v súčasnosti.
Znížili sa aj stupne riadenia z troch na dvoch. Rušia sa terajšie sekcie a vracia sa k odborom, ako to polo kedy.
Podľa primátorky sekcie nemajú na mestskom úrade miesto, tento model je skôr uplatňovaný v podmienkach ministerstiev.
Počíta sa aj s ukončením pracovného pomeru niekoľkých zamestnancov, k hromadnému prepúšťaniu nedôjde.
Radnica očakáva, že zúženie úradníckeho aparátu prinesie finančnú úsporu na mzdách a odvodoch.
V novej štruktúre boli vytvorené dve nové miesta (stavebný dozor) v rámci oddelenia investičnej činnosti.
Trojstupňové riadenie nebude
„Usporiadanie jednotlivých oddelení pod odbory bolo určené na základe príbuzných činností jednotlivých oddelení, najväčších väzieb medzi nimi a to tak, aby jednotlivé oddelenia kooperovali navzájom a vytvorili jeden funkčný celok v rámci úradu,“ povedal MsÚ Jozef Smetana, podľa ktorého je táto štruktúra „jednoduchšia, prehľadnejšia, a tým pádom aj systémovejšia“.
Vedením jednotlivých nových odborov budú teraz poverení ôsmi zamestnanci MsÚ v Prešove do termínu obsadenia týchto pozícií riadnym výberovým konaním.
„Na tieto pozície sa budú môcť prihlásiť aj interní zamestnanci. V prípade, ak uspejú, počet 235 tak ešte klesne,“ dodal prednosta MsÚ J. Smetana, zodpovedný za novú organizačnú štruktúru.
Vyjadrenie
Turčanová: Hovorkyňa ostávaPrešovská primátorka Andera Turčanová (KDH) odsúhlasila a podpísala novú organizačnú štruktúru, ktorá bude účinná od 1. marca. V tejto súvislosti odpovedala na otázky médií.
Koľko bude úradníkov?
„Ideme na počet zamestnancov, na aký bol schválený rozpočet, teda 235. Vyzerá to tak, že zhruba 17 ľudí budeme musieť prepustiť, pretože posty vedúcich odborov a oddelení chceme obsadiť výberovými konaniami, tým, že došlo k zmene organizačnej štruktúry a nepredpokladám, že by všetci obhájili svoje pozície.“
Bude sa prepúšťanie týkať len vedúcich?
„Predpokladám, že nepôjde len o vedúce pozície. Princíp bude, že tí, ktorí nastúpili medzi poslednými, budú musieť odísť medzi prvými. Snažili sme sa o vyváženosť odborov, lebo niektoré oddelenia treba posilniť, inde je zas prezamestnanosť. Čo sa dá riešiť presunutím, presunieme, inde sa, žiaľ, budeme musieť rozlúčiť.“
Uskutočnia sa teda výberové konania na vedúce posty? A kedy?
„Samozrejme. Už v kampani som deklarovala výberové konania na všetky pozície, nielen vedúce. Vypisovať ich budeme priebežne. Tak, ako budeme zvládať, lebo naozaj sa nedá robiť výberové konanie naraz na všetkých 9 odborov a 20 oddelení. Takže postupne.“
Aktuálne je vypísané výberové konanie na referenta tlačového oddelenia. Znamená to zmenu na poste hovorcu?
„Hovorca sa meniť nebude, ale mám pocit, že nám treba posilniť mediálne výstupy za mesto Prešov. Čiže ide o posilnenie pozície.“
S akou sumou ráta mesto na odstupné?
„V rozpočte máme schválených 135-tisíc, pevne verím, že to bude dosť.“
Sú v tom zahrnuté aj „zlaté padáky“?
„Zlaté padáky nechcem riešiť. Ako som avizovala, obrátime sa na súd a budeme to riešiť tak, aby sme ich zaplatiť nemuseli. S dvomi sme sa už dohodli, dobrovoľne ukončili pracovný pomer a bez zlatých padákov.“
frk
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári