Ľubomír Beluško je súčasným predsedom prešovského Aeroklubu a hoci je skúseným pilotom, inštruktorom aj inšpektorom bezmotorového a motorového lietania, kedysi tiež začínal ako všetci ostatní. Prvý samostatný let absolvoval v máji 1984. Učil sa a zdolával svoje prvé strieborné, zlaté a diamantové výšky na vetroňoch. Niekedy aj za dobrodružných okolností. Raz veľa nechýbalo k tomu, aby ho nesprávny odhad počasia pripravil o to najcennejšie, o život. Tento zápas so strojom, silou vetra a správnym rozhodnutím v jedinom okamžiku asi zažila väčšina pilotov, ale nie vždy sa to skončilo šťastne.
PREŠOV. Podľa Beluškových spomienok jeho najlepšie roky datuje do rokov 1989-1990.To bolo obdobie, kedy absolvoval prvé prevýšenia, svoje osobné rekordy aj plachtárske preteky.
Prvé skúsenosti získal na vetroni typu VT 116 Orlík, čo nebol výkonnostne najlepší typ. Preteky v Nitre preverili v roku 1989 jeho schopnosti tak, že na ne spomína doteraz. V tom čase mal už za sebou 224 letových hodín pri 911 štartoch.
Na spomínaných pretekoch sa tak veľmi venoval navigácii, že pozabudol zároveň porovnávať terén s mapou a po chvíli sa stratil. Nevidel žiadny zo súťažiacich vetroňov a tak sa musel spoľahnúť na kompas.
Letel smerom na juh od Nitry, až zbadal Dunaj a tam hľadal otočný bod Chotín. No zrazu videl dve mestá.
Komárno na slovenskej strane a Komárom na maďarskej. Zmenil kurz na východ a hľadal práškarské letisko v Chotíne, ale nemohol ho nájsť. Keď porovnal mapu s terénom, zistil, že je aspoň 5 km v maďarskom vnútrozemí.
Otočil sa teda a konečne našiel správny kurz. No nevydýchol si. Počasie sa začalo nepríjemne kaziť. Do Chotína ostávalo asi 10 kilometrov, keď ho zastihli prvé dažďové kvapky a vedel, že musí pristáť v poli.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári