Korzár logo Korzár Prešov
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Cestovný ruch prináša do regiónov peniaze

Krajská organizácia cestovného ruchu v Prešove pripravuje marketingovú kampaň, zameranú na propagáciu kraja.

Hrebeň Malých Pienin. Tie patria k najväčším lákadlám severu Východného Slovenska.Hrebeň Malých Pienin. Tie patria k najväčším lákadlám severu Východného Slovenska. (Zdroj: Martin Belej)

Krajská organizácia cestovného ruchu Severovýchod Slovenska so sídlom v Prešove pripravuje na tento rok marketingovú kampaň zameranú na propagáciu kraja. Cieľovými skupinami sú rodiny s deťmi, jednotlivci a cyklisti. Pre každú skupinu má pripravené zaujímavé akcie, medzi niektorými sa dá nájsť aj prienik.

PREŠOV. Ako informoval jej riaditeľ Martin Janoško, v júni predstavia rozsiahly projekt Legendárium, ktorý spojí moderné technológie, súťaže aj svet umenia a zábavy do komplexného produktu cestovného ruchu.

Skryť Vypnúť reklamu

Po vlaňajšom úspechu budú pokračovať v súťaži Objavujeme Prešovský kraj a v sérii zábavno-súťažných Cyklopátraní v piatich regiónoch kraja.

Snahou organizátorov je propagovať krásy a zaujímavosti kraja vytváraním nových produktov a súťaží.

„Zvlášť sa orientujeme na deti a mladých v snahe budovať u nich povedomie o atraktivitách kraja takým spôsobom, ktorý ich zaujme. Preto Legendárium bude aj o mobilnej hre, aj o zábave a súťažení,“ povedal o plánoch na letnú sezónu Janoško.

Šesť organizácií v kraji

V Prešovskom kraji pôsobí aj šesť oblastných organizácií cestovného ruchu (Región Vysoké Tatry, Vysoké Tatry – Podhorie, Severný Spiš Pieniny, Tatry – Spiš – Pieniny, Šariš – Bardejov, Horný Zemplín – Horný Šariš), ktoré sú na trhu dva až štyri roky.

Skryť Vypnúť reklamu

Janoško uviedol, že vidieť za ich aktivitami reálne výsledky v podobe budovania a značenia cyklotrás, stavby drobnej infraštruktúry, tvorby informačných a propagačných materiálov vrátane videí a rozsiahlych marketingových kampaní.

Oblastné organizácie tiež pripravujú množstvo podujatí nadregionálneho významu, stoja za viacerými úspešnými produktmi cestovného ruchu, ako sú Cesta minerálnych prameňov, Tatranský ľadový dóm, Tatry Card, Kyslíková dráha Bardejovské Kúpele, singletrack Vlčia stopa Stará Ľubovňa.

Zúčastňujú sa na významných veľtrhov cestovného ruchu doma i v zahraničí. V tomto roku by k nim mala pribudnúť ďalšia oblastná organizácia na čele s mestom Prešov.

Chcú zastaviť úbytok turistov

V Prešovskom kraji, rovnako ako na celom Slovensku, bol vlani úbytok turistov.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa údajov Štatistického úradu SR v minulom roku v Prešovskom kraji zaevidovali 642 706 návštevníkov ubytovacích zariadení, čo je pokles o osem percent v porovnaní s rokom 2013.

Napriek nižšiemu počtu návštevníkov sa zvýšila priemerná dĺžka ich pobytu a vybralo sa aj viac peňazí na dani z ubytovania, najmä v oblastiach, kde pôsobia oblastné organizácie cestovného ruchu (nárast o 8 % na 1 339 210 eur).

Janoško je presvedčený, že oblastné organizácie cestovného ruchu majú svoj význam a adresne pracujú so svojím regiónom.

"Dane z ubytovania potom putujú späť do cestovného ruchu v danej lokalite formou dotácií z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR,“ uviedol Janoško.

Všetky tohtoročné aktivity organizácii cestovného ruchu sú zamerané na propagáciu regiónov, čo by sa malo následne odzrkadliť aj na vyššej návštevnosti Prešovského kraja.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 707
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 864
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 574
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 111
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 744
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 330
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 727
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 465
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 259
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 109
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Česká republika

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Premiér Igor Matovič.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Prezidentka Zuzana Čaputová, premiér Igor Matovič.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop