Korzár logo Korzár Prešov
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Redukcia autobusových spojov v Prešovskom kraji zatiaľ nehrozí

Pokles cestujúcich aj tržieb bude PSK s verejnými dopravcami naďalej sledovať a verdikt zaznie v júni.

(Zdroj: SITA/Viktor Zamborský)

Spoločnosti SAD v Prešovskom samosprávnom kraji (PSK) zatiaľ nebudú redukovať spoje na prímestských linkách, a to aj napriek poklesu prepravených osôb a tržieb za posledné obdobie.

PREŠOV. Témou rokovania bola optimalizácia spojov po zavedení štátom dotovaného cestovného pre dôchodcov a študentov na železnici.

Redukcia spojov v kraji však nie je ešte zažehnaná. K tejto téme sa vedenie kraja s dopravcami vrátia v máji a v júni.

Informoval o tom predseda PSK Peter Chudík po stretnutí s verejnými autobusovými dopravcami, ktorým krajská samospráva prispieva na dopravu vo verejnom záujme.

Skryť Vypnúť reklamu

Pokles prepravených osôb

Samosprávny kraj má podpísané zmluvy so štyrmi prepravcami autobusovej dopravy - SAD Prešov, SAD Humenné, SAD Poprad a BUS Karpaty Stará Ľubovňa.

Za minulý rok pri objeme prímestskej dopravy vyše 28,2 mil. kilometrov vykázali medziročný pokles takmer 400 tisíc prepravených osôb. Pokles cestujúcich je evidentný aj v prvom štvrťroku tohto roka.

Najväčšie straty za toto obdobie zaznamenali SAD Prešov a SAD Humenné, za prvé tri mesiace je to pokles prepravených osôb o viac ako 175-tisíc a prepad tržieb prekročil 130-tis. eur.

V prípade SAD Prešov je najväčší pokles cestujúcich na linke Bardejov – Prešov – Košice, ktorá spoločnosti prinášala najvyššie tržby.

Generálny riaditeľ spoločnosti Jozef Kičura uviedol, že okrem železnice im tržby berú aj prepravcovia, ktorí nemajú licenciu. SAD Humenné aj v tejto zlej situácii zaviedol nové spoje na trase Stropkov – Kysak, Svidník – Kysak k vlakom v smere na Bratislavu a Prahu.

Skryť Vypnúť reklamu

Situáciu budú mapovať

Chudík uviedol, že SAD Poprad a BUS Karpaty až taký veľký prepad cestujúcich nezaznamenali, pretože tam súbeh s vlakovou dopravou nie je taký výrazný.

Situáciu budú v priebehu druhého štvrťroka podrobne mapovať, lebo straty v počte cestujúcich boli hlavne v januári a vo februári, pričom marec bol viac-menej štandardný.

Monitoring zamerajú na najviac stratové linky, dnes sú to Humenné – Snina, Bardejov – Prešov – Košice.

Straty vykrylo zlacnenie nafty

Na dnešnom stretnutí Chudík požiadal prepravcov, aby sa bližšie pozreli aj na linky, kde dochádza k najväčším stratám v letných mesiacoch.

Všetky tieto zistenia prerokujú koncom júna a až potom rozhodnú o prípadných redukciách v autobusovej doprave.

„Chceme k tomu pristupovať citlivo a chceme vychádza najmä zo situácie, ktorá sa nám ukazuje v praxi. Ak by dopravcovia dosiahli také čísla ako za marec, tak k žiadnej redukcii nedôjde,“ povedal Chudík.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa jeho slov vlaňajší pokles cestujúcich vo vzťahu k tržbám čiastočne pomohlo vykryť zvýšenie cestovného na začiatku roka 2014 a zlacnenie nafty

Chudík zdôraznil, že PSK môže dotovať prepravu vo verejnom záujme v hodnote do 18 mil. eur na rok, vyššia suma znamená už pre župu problém.

PSK podľa zmluvy ročne platí verejným dopravcom 15,6 mil. eur zálohový príspevok, následne im uhrádza straty z prepravy vo verejnom záujme, čo vlani vyšlo spolu až na 18,9 mil. eur.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Home (ale aj) Office
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Zelená Bratislava
  7. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  5. Ruža zmeny
  6. Úpravy automobilov pre ZŤP
  7. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  8. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 300
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 17 146
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 127
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 299
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 695
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 353
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 458
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 093
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 002
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 613
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Celoplošné testovanie by malo byť dobrovoľné (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 31 400. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 98 obetí.

Odberné miesto na nový koronavírus.

Čo hovoria zahraničné štúdie o reštauráciách a fitnescentrách

Treba vetrať, nosiť rúško a udržiavať odstup.

Ilustračné foto.
Peter Sagan na Giro d'Italia 2020.
Bývalý šéf Inštitútu zdravotníckej politiky Martin Smatana.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop