Prešovská bicyklová skupina Kostitras oslávila 20 rokov. Za toto obdobie sa dopravná infraštruktúra pre cyklistov, ktorých počet neustále narastá, zmenila v Prešove k lepšiemu, k spokojnosti je však stále ďaleko. Jedna z tém, s ktorou prichádzajú cyklisti z Kostitrasu, je úprava dopravnej premávky na Duchnovičovom námestí. Vznikol by tak prirodzený koridor medzi centrom mesta a cyklochodníkom.
PREŠOV. S myšlienkou na zmenu organizácie dopravy na moste na Duchnovičovom námestí v Prešove prišli členovia Prešovskej bicyklovej skupiny (PBS) Kostitras už minulý rok.
Jednoduchým riešením by vzniklo prepojenie medzi centrom mesta a nábrežím Torysy.
Buspruh pre MHD a bicykle
„Stačí tam preorganizovať dopravnú premávku, nevyžiada si to výrazné dopravné investície,“ vraví odborníčka na dopravu Viera Štupáková z PBS Kostitras o úpravách mosta.
Podľa nej je na ňom priestor pre buspruh mestskej hromadnej dopravy a cyklistov a vznikol by prirodzený koridor medzi centrom mesta a nábrežím rieky.
„Celá tá myšlienka je tá, že máme Hlavnú ulicu, užšie centrum mesta, ktoré by malo mať nadväznosť na nábrežie rieky, čo je zas prirodzené korzo, kde ľudia chodia, športujú. Vo všetkých moderných mestách sú tieto dva celky prepojené. Ideálne riešenie je cez Floriánovu, Požiarnickú po nábrežie, práve cez tento most, kde na druhej strane je rekreačná zóna, cyklochodník a ostatné veci,“ hovorí.
Podľa jej slov ide o jedno z opatrení, ktoré si nevyžaduje vysoké náklady a pomôže celkovej dopravnej situácii.
„Nevidím to ako problém, ale ako príležitosť. Ako sa presmerovala doprava z Ul. 17. novembra na Nábrežnú, tak tam prestali chodiť kamióny, je tam oveľa nižšia intenzita dopravy a časť z dvojmostu, ktorý tam je, by sa mohla použiť pre nemotorovú dopravu a MHD,“ vysvetľuje.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári