Za toto obdobie vybavili 250 podnetov od obyvateľov mesta. Reálne ich však bolo 750 a medzi aktívnych prispievateľov patrí 200 Prešovčanov. Najviac problémov sa týkalo Hlavnej, Prostějovskej a Levočskej ulice.
PREŠOV. Radnica si prácu s portálom osvojila rýchlo.
„V Prešove funguje portál ako účinný nástroj na mapovanie a riešenie problémov,“ zhodnotil spoluprácu úradu a obyvateľov manažér projektu Odkazprestarostu.sk Jakub Kmeť.
Podľa jeho slov sa počas posledného polroka práca zintenzívnila a radnica dbá na skrátenie lehoty na vybavenie požiadavky, pokiaľ je to v kompetencii úradu.
„Niekedy sa dá problém vyriešiť obratom, niekedy musí prejsť dlhým schvaľovacím procesom, najmä ak ide o väčšie investície,“ vysvetlila primátorka Andrea Turčanová (KDH) a dodala, že v spolupráci s obyvateľmi mesta chce radnica pokračovať.
Niektoré vybavili do štyroch dní
Podľa Kmeťa mestskí úradníci na mnohé z podnetov reagujú ochotne.
Najmä ak ide o finančne nenáročné požiadavky ako sú úpravy zelene, upratovanie ulíc či odstraňovanie menších čiernych skládok. Na také podnety dokázali reagovať do štyroch kalendárnych dní.
Priestor na zlepšenie vidí manažér projektu v komunikácii s obyvateľmi o podnetoch, ktorých riešenie mesto nemôže zabezpečiť, lebo nemá kompetencie alebo sa netýkajú mestského majetku.
Mimochodom, portál bol po prvý raz spustený vo februári 2010 v Bratislave a v rôznych mestách a obciach prispel k vyriešeniu 6 600 problémov, ktoré trápili obyvateľov. Portál pomáha tiež obyvateľom miest zorientovať sa v kompetenciách samosprávy.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári