Jeho história je úzko spojená s ťažbou soli a aj preto má pomenovanie Solivar. Z bývalej obce je v súčasnosti moderná mestská časť, ktorá sa neustále rozvíja. Má však svoje špecifiká aj problémy a časť z nich sa tento rok vyrieši.
PREŠOV. Obyvatelia sa neustále obracajú na poslancov za túto mestskú časť s požiadavkami a problémami, a tých je dosť. Niektoré sa opakujú, iné posúvajú vhodným financovaním priorít.
Zaujímali sme sa, aké poslanci spolu so Solivarčanmi vybrali na tento rok.
Fakt totiž je, že výbor mestskej časti musí balík na investície vo výške 75-tisíc eur a na údržbu mestských komunikácií a chodníkov, čo je 42 400 eur, rozdeliť medzi Solivarčanov a Švábčanov.
„Naša top priorita ešte z minulého obdobia je podpora futbalového ihriska na Tajchu. V tejto etape tam pôjde z rezervy 20-tisíc eur. Začneme tiež s opravou vnútrobloku na Solivarskej ulici, kde pôjde približne o 11-tisíc eur. Ďalej opravíme Kukučínovu ulicu za 8-tisíc a na ulici Pri hati dáme urobiť odvodnenie za približne 3 500 eur. Zadali sme objednávku na prípravu projektových dokumentácií na kanalizáciu Pri mlyne, dokončenie cyklochodníka oproti pohostinstvu U Greka, chodníka na Gápľovej aj pozdĺž Solivarskej ulice pri Kleopatre a tiež bezbariérový prechod cez Ul. arm. gen. Svobodu. Čerešničkou na torte bude pamätná tabuľa cisárovnej Sissi, ktorá pred 120 rokmi, konkrétne v roku 1895, navštívila Soľnú Baňu. Zatiaľ sme ešte nerozhodli, kde bude umiestnená, ale zrejme niekde pri Soľnom sklade. V tomto prípade pôjde o 7-tisíc eur,“ konkretizoval výber priorít na tento rok predseda VMČ Peter Krajňák (Most-Híd).
Čo trápi Solivarčanov?
Viacerí, najmä starší obyvatelia štvrte žiadajú, aby sa až k cintorínu mohli dostať spojom MHD a aby na ulici Pod Hrádkom bola znova zastávka MHD.
Niektorí zase žiadajú spoj až k lokalite Tichá dolina, kde sa rozširuje výstavba rodinných domov.
Žiadajú tiež opravu vonkajšej fasády a objektu, ktorý využíva dopravný podnik na konečnej spoja č. 1, keďže je blízko múzea a kazí okolie.
„Čo sa týka spoja k cintorínu, rokujeme o tom s dopravným podnikom a budeme sa snažiť, aby tam už na budúci rok autobus chodil. Tichá dolina je iná vec, spoj SAD tam chodí zo Zlatej bane. V prípade objektu na konečnej zastávke máme prísľub, že dopravný podnik ho bude opravovať,“ vysvetlil Peter Krajňák.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári