Krajskí poslanci na utorkovom zastupiteľstve schválili zoznam investičných akcií na modernizáciu ciest. Celkový balík je 5,7 milióna eur z druhej tranže úveru z Európskej investičnej banky. Pôjde o 51 úsekov ciest, stavať sa začne na jar 2016.
Agentúrny materiál sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.
PREŠOV. Ako zdôraznil riaditeľ Správy a údržby ciest (SÚC) Prešovského samosprávneho kraja (PSK) Vladimír Kozák, tento rok využijú na to, aby pripravili proces verejného obstarávania, vyhlásili ho a boli na začiatku roka pripravení začať stavať.
V pláne sú rôzne úseky ciest v 13 okresoch kraja.
Najviac peňazí, po vyše 700-tisíc eur, pôjde do okresov Prešov a Bardejov, nasleduje okres Vranov nad Topľou so sumou viac ako 500-tisíc eur, pre ostatné okresy rozdelili nižšie sumy.
Najvyššie investície si vyžiada úsek cesty medzi obcami Košarovce a Nižná Sitnica v okrese Humenné s nákladom 424-tisíc eur, hoci ide o najkratší úsek, len 120 metrov.
„V tomto úseku máme dlhodobý problém so zosuvom pôdy. Autá jazdia iba po jednom jazdnom pruhu. Ide o náročné geologické prostredie a plánovaná suma zodpovedá náročnosti prác. Som rád, že sa poslanci z iných okresov dokázali povzniesť nad potreby ich regiónu a podporili toto riešenie. Časť peňazí sme totiž presunuli z okresu Medzilaborce, aby sa tento úsek mohol urobiť,“ vysvetlil riaditeľ SÚC PSK Vladimír Kozák.
Do okresu Prešov investujú 788-tisíc eur
Celková suma 788-tisíc eur pôjde na úseky v obciach Žipov, Fričovce-Šindliar, Tuhriná-Lučiná, Žehňa, Drienov, Šarišské Bohdanovce, Čelovce, Abranovce a Terňa - prieťah.
Pre okres Sabinov je vyčlenených 357-tisíc eur pre úseky ciest v obciach Ostrovany, Miľpoš a Drienica.
Poslanec Peter Krajňák (Most-Híd) ocenil, že sa opraví 90–metrový úsek vozovky v Abranovciach (okres Prešov), ktorá bola doteraz nebezpečná, ale pripomenul, že by bol rád, keby sa v budúcnosti dostala do plánu opráv aj komunikácia v obci Vyšná Šebastová (okres Prešov), hlavne v odbočke na časť Severná.
„Cesty v okrese Prešov sú poznačené tým, že v niektorých úsekoch sa neopravovali aj 30 rokov. Vo Vyšnej Šebastovej je kritická situácia aj preto, že komunikácia sa využíva na zvoz kameniva z Maglovca. Vieme garantovať zatiaľ len to, že zaplátame diery v rámci bežnej údržby,“ reagoval na pripomienku Vladimír Kozák.
Predseda PSK Peter Chudík (Smer) v tej súvislosti poznamenal, že na budúci rok by malo byť na opravu komunikácií ešte viac zdrojov a to v rámci Regionálneho operačného programu.
„Musíme využiť aj túto možnosť a riešiť havarijné úseky aj z týchto zdrojov,“ konštatoval Chudík.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári