Na slovenskej strane „r-štvorka“ je hotová vo forme štúdie, stavba ešte nezačala. V lete opravujú cesty prvej triedy v okolí, vodiči sa o to viac sťažovali na prehustené kamióny.
PREŠOV/SVIDNÍK. Medzinárodný dopravný koridor S19, nesúci pomenovanie Via Carpatia, má slúžiť ako najkratšia cesta zo severu Európy na juh. Prechádzať bude Poľskom, východným Slovenskom i Maďarskom.
Ešte v apríli sa na spolupráci dohodli v poľskom Rzeszówe predstavitelia regionálnych samospráv všetkých troch štátov. Túto dopravnú trasu označili za strategickú.
Poľská strana už vydala stavebné povolenie na štart rýchlostnej komunikácie. Vyplýva to z údajov zverejnených 16. júla v inzeráte v rzeszówskej prílohe denníka Gazetta Wyborcza.
Kamióny znepríjemňujú ľuďom život
Na slovenskej strane sa v lete rekonštruovala cesty I. triedy č. I/73 Šarišský Štiavnik - Hunkovce. Pre tranzitnú kamiónovú dopravu bola neprejazdná cesta na trase Lipníky - Giraltovce - Svidník.
Vodiči sa sťažovali, že v Prešovskom kraji sa kamióny sústredili na ceste medzi Lipníkmi a Vranovom (I/18), resp. trasou Vranov - Stropkov - Svidník (I/15), kde sa intenzita nákladnej dopravy značne zvýšila.
Zlá situácia bola najmä v noci, pri nedodržiavaní maximálnej povolenej rýchlosti.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári