PREŠOV. Prešovský mestský úrad v týchto dňoch pripravuje všetky podmienky na to, aby dokázal poskytovať plné elektronické služby svojim klientom v čo najkratšom čase.
Aktuálne pracuje na príprave modulov šitých priamo na pomery a potreby Prešova a jeho obyvateľov. Prichádza dokonca so službou nad rámec zákona.
Hoci mesto vlani nedotiahlo do úspešného konca projekt OPIS - Operačný program Informatizácia spoločnosti, napriek tomu elektronizáciu viac ako sto vybraných služieb zabezpečí vo vlastnej réžii. Informoval o tom prednosta mestského úradu Jozef Smetana.
Veci si vybavíte z pohodlia domova
Prešovčania si tak budú môcť vybaviť mnohé úradné dokumenty z pohodlia domova alebo akéhokoľvek iného miesta.
Zároveň mesto zriadi aj Integrované obslužné miesto, ktoré vytvorí v klientskom centre mestského úradu.
„Od budúceho roka tu občan vybaví dokumenty na právne účely, ako je výpis z Obchodného registra, výpis/odpis z Registra trestov, výpis z listu vlastníctva, overenie originality elektronického čipu osvedčenia o evidencii vozidla,“ uviedol Smetana.
Mestský úrad tak zabezpečí aj služby, ktoré si teraz verejnosť musí vybaviť len na prokuratúre, katastri, polícii či na pošte.
Do tejto služby sa mesto zapojilo iniciatívne v rámci e-Governmentu, ktorý postupne realizuje ,inisterstvo financií.
Prešovská radnica chce zabezpečiť vyšší komfort pre svojich obyvateľov, aj keď nejde o služby, ktoré sú v priamej kompetencii mesta, ale príslušných štátnych úradov.
Smetana zdôraznil, že za zlyhanie procesu verejného obstarávania na zabezpečenie dodávateľa schváleného projektu elektronizácie služieb (OPIS) v minulom roku nemôže súčasné vedenie mesta, ale jeho predchodcovia.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári