V Kancelárii prvého kontaktu na prešovskej radnici obyvatelia mesta doteraz vybavovali duplikáty matričných dokladov, hlásili trvalý pobyt, osvedčovali podpisy či menili súpisné čísla domov. Denne tam vybavili okolo 250 klientov a ročne vykonali okolo 100-tisíc úkonov. Nastala však zmena. Už niekoľko týždňov tieto služby poskytuje Klientske centrum.
PREŠOV. Podľa hovorkyne prešovskej radnice Veroniky Kmetóny Gazdovej, Klientske centrum je rozdelené na viacero úsekov.
Na úsek ohlasovania a evidencie pobytu občanov, kde vybavíte trvalý aj prechodný pobyt. Úsek evidencie stavieb súpisnými a orientačnými číslami, aby bola v meste presná evidencia ulíc, verejných priestranstiev aj budov. Ďalej je to úsek osvedčovania listín a podpisov na listinách.
„Zaujímavosťou je, že na tomto úseku sa ročne vykoná v priemere 57-tisíc úkonov spojených s osvedčovaním,“ uviedla hovorkyňa Veronika Kmetóny Gazdová.
Náplňou úseku prvého kontaktu s občanom je odborne a hlavne rýchlo reagovať na požiadavky a na jednom mieste mu poskytnúť komplexné služby.
V centre je teraz zaradený aj úsek volieb, referenda aj sčítania obyvateľov, domov a bytov.
„Zamestnanci pri priehradke vybavia klienta priamo na jednom mieste. Prijmú od neho žiadosť, zaevidujú ju a vyberú poplatok. Potom ho informujú, ako má ďalej postupovať. Jeho žiadosť cez internú poštu pracovník postúpi na príslušné oddelenie úradu,“ vysvetlila hovorkyňa radnice.
Matričný úrad, kde vybavujú celú agendu súvisiacu s matričnými udalosťami, to znamená s narodením dieťaťa a vydaním rodného listu, sobášom aj úmrtím, funguje aj naďalej samostatne.
Vydáva aj iné potvrdenia o údajoch zapísaných v matrike, prípadne vybavuje žiadosti súvisiace so zmenou mena či priezviska.
Zamestnanci. Denne vybavia okolo 250 žiadostí. Foto: MSÚ
Chystajú novú službu
Okrem toho každý týždeň konkrétny zamestnanec priamo komunikuje so žiadateľmi prostredníctvom chatu na webovej stránke mesta Livechatoo. Za jeden a pol roka od zavedenia tejto služby ju využilo už 4-tisíc Prešovčanov.
S novou službou plánuje prísť radnica na budúci rok. Pôjde o Integrované obslužné miesto.
„ Klient tu vybaví výpis z Obchodného registra na právne účely, odpis z registra trestov na právne účely, výpis z listu vlastníctva aj overenie originality elektronického čipu osvedčenia o evidencii vozidla, ktoré doteraz mohol vybaviť len na prokuratúre, na katastri, polícii či na pošte,“ konkretizovala novú službu Veronika Kmetóny Gazdová.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári