Korzár logo Korzár Prešov
Pondelok, 23. júl, 2018 | Meniny má Oľga
Nájdete nás na webe

Stále nie je jasné, prečo spadol vojenský vrtuľník

Špekuluje sa o tom, že mohlo ísť o chybu pilota. Čaká sa na svedectvo zvyšných členov posádky.

Miesto nešťastia. Aj po jeho vyprataní vidieť ryhu od vrtule a raždie.(Zdroj: apk)

Odpoveď na otázku, kto spravil chybu pri nedávnej havárii vojenského vrtuľníka, doposiaľ známa nie je.

TERŇA/PREŠOV. Pád vojenského vrtuľníka Mi-17 z konca júla stále vyvoláva otázniky.

Stroj sa zrútil v pohorí Čergov nad Hradiskom, ktoré je súčasťou obce Terňa (okres Prešov).

Z trojčlennej posádky neprežil pád pilot Richard Sépi.

Vrtuľník bol na cvičnom lete, skúšal pristátie v nerovnom teréne.

Po páde bol priestor opáskovaný, prípad začali vyšetrovať príslušné orgány. Príčiny dodnes jasné nie sú.

Nerovný terén

Miesto, kde stroj dopadol, nie je odľahlé. Vedie tadiaľ turistická značka smerom na vrchol Čergova, chodievajú tam i hubári.

Do jeho blízkosti sa dá dostať osobným autom. Terén je tam členitý, sú na ňom nerovnosti.

Oficiálne informácie nie sú, špekulácie sa množia. Podľa miestnych obyvateľov je pravdepodobné, že za pád nemohla porucha stroja, ale chyba pilota pri manévrovaní nad nerovným terénom.

Nasvedčujú tomu stopy, ktoré tam ostali po tom, čo bolo miesto nešťastia znovu sprístupnené.

V zemi je ryha v súmernom polkruhovom oblúku, zjavne vyrytá točiacou sa vrtuľou helikoptéry a je tam tiež kopa raždia, na mieste, kde mal byť chvost lietadla.

Zachytil sa chvostom o raždie?

„Vyzerá to tak, akoby sa chvost dotkol kopy raždia, ktorá bola na vyvýšenom teréne, nastal balans a následne sa zaryl do zeme,“ tvrdia domáci.

Nevedia posúdiť, či zachytenie sa vrtule o zem bolo príčinou pádu, alebo už jej dôsledkom.

Pristávanie v neznámom teréne sa podľa ich informácií nacvičuje tak, že pilot nikdy nedosadne na zem úplne, len sa k nej tesne priblíži. V tomto prípade ľudia špekulujú, že pilot prisadol príliš nízko a o niečo sa zachytil.

Teóriu, že nespadol z veľkej výšky, podporujú aj fotografie stroja po dopade, či fakt, že dvaja členovia posádky náraz prežili.

Denník SME priniesol názor bývalého vojenského pilota Petra Šveca, podľa ktorého spôsobila pád helikoptéry skôr chyba pilota než technické zlyhanie stroja.

Zisťovali sme aj názory ďalších odborníkov, poznajúcich situáciu na prešovskej základni. Oficiálne sa vyjadriť nechceli. Z ich informácií však vyplynulo, že k nehode nedošlo presne tak, ako sa domnievajú miestni. Všetko však nasvedčuje tomu, že stroj bol v poriadku.

Čo presne sa stalo, či zlyhal ľudský faktor, o tom sa dá iba špekulovať. Kľúčové bude svedectvo ďalších dvoch členov posádky, ktorí sú však stále hospitalizovaní.

Ministerstvo: Prípad sa vyšetruje

Zaujímali sme sa, či sú už známe aspoň predbežné výsledky vyšetrovania, ktoré by mohli potvrdiť, prípadne vyvrátiť spomínané špekulácie.

Na odpoveď si však zatiaľ musíme počkať.

„Vzhľadom na prebiehajúce vyšetrovanie nebudeme poskytovať bližšie informácie až do jeho ukončenia. Verejnosť bude o výsledkoch vyšetrovania včas informovaná,“ zareagoval Komunikačný odbor Ministerstva obrany SR.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  2. S dobrým pivom leto chutí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 207
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 406
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 364
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 703
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 158
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 565
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 998
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 264
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 2 990
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 949

Neprehliadnite tiež

V prísne chránených územiach Tatier chcú nové zjazdovky a lanovky

Ďalšie stavby na Štrbskom Plese by si vyžiadali výruby aj iné zásahy.

Košická nemocnica rozširuje opatrenia proti osýpkam

Zabezpečí očkovanie pre zamestnancov, sú pripravení na ďalšie kroky.

Dôchodcu súdia, že zneužíval a znásilňoval osvojenú dcéru

Košičan čelí obvineniu zo štyroch zločinov.

Zmiznuté šteniatko priniesol naspäť do útulku páchateľ

Nad výhovorkou, prečo psíka ukradol, krúti hlavou aj šéfka útulku.

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRA TKAČENKA

Tri mýty o brexite

Briti už si hrozienka vyberať nebudú.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop