Korzár logo Korzár Prešov
Štvrtok, 19. júl, 2018 | Meniny má Dušana
Nájdete nás na webe
ROZHOVOR

Tvorca Mafie Corner: Šoková terapia je zámer

Za kontroverzným hudobným projektom stojí Prešovčan, vyštudovaný huslista Michal Marušin.

Mike rovná sa Mafia Corner.(Zdroj: Michal Frank)

Fenoménom dnešných čias je Mafia Corner. Len za toto leto vyprodukovala hity Čerešne, Macejko či Vypic a žic, ktoré na internete zhliadli státisíce ľudí. Mnohí na nich nenechali nitku suchú, iným sa páčia, málokoho však nechali chladným. Vo svete sú producentské projekty bežné, na Slovensku je to novinka. Za Mafiou Corner stojí Prešovčan MICHAL MARUŠIN (31). Vyštudovaný huslista odišiel do Anglicka. Kým sa tam dostal k štúdiovej práci, musel umývať záchody. Dnes je späť, nedáva si servítku pred ústa, nechýba mu sebavedomie a tvrdí, že Mafia Corner je len produkt, ktorý možno vyzerá ako neriadená strela, ale má ho plne pod kontrolou. Mike alias Michal Marušin prezradil, ako to celé vlastne je a aká je vlastne filozofia značky Mafia Corner, ktorú tvorí iba on sám, s pomocou manažéra a hostí.

Prišli ste s niečím, čo tu doteraz nebolo a na čo si ľudia musia zvyknúť. Čím je to iné?

Článok pokračuje pod video reklamou

„Všetkým. Hlavne tou odvahou. Iné je to úplne všetkým, pretože sme prišli do doby, ktorá je trochu hip-hopovejšia ako po minulé stáročia. Nemyslím si, že ľudia, ktorí sú na hip-hop navyknutí, sú našou cieľovou skupinou. Tá teraz chodí na druhý stupeň základných škôl. A týmto sa chceme vryť do hláv, aby potom o tri, štyri roky mohli žobrať peniaze od tatka a mamky, že chcú ísť na Mafiu a nie na nejaký hip-hop.“

Je to teda dlhodobý produkt s vlastnou stratégiou?

„Celé to má stratégiu. Ľudia si myslia, že je to len haluz, ale má to svoju stratégiu, nastavený marketing a promo. Nie je ani pointa byť všade a naraz, ale pomaličky to stavať. Aj v rámci sociálnych sietí vždy niečo pomaly budujeme. Aj keď je to na slovenské pomery rýchly 'heavy metal', lebo toto čo stvárame, dávkujeme rýchlo.“

Smeruje teda Mafia Corner do hip-hopových vôd? Na túto scénu?

„Mafia Corner sa skôr snaží ponúkať alternatívu ku hip-hopovému ťaženiu na Slovensku, ktoré tu pokračuje. Nemôžeme sa tváriť, že tu hip-hop nie je. Je tu, je silný. Nebránim sa spolupráci s týmito ľuďmi, ale chcem, aby Mafia mala svoju líniu a postupne na ňu tlačila viac a viac. Aby sa ľudia na ňu začali učiť.“

Po „kolotočarine“ Čerešne ste sľubovali lunapark. Prišlo Vypic a žic. Aké sú ohlasy a čísla?

„Čísla sú nad očakávania a ohlasy tiež. Mám pocit, akoby sa východ zobudil po pätnástich rokoch, odkedy 'zabava gradovala' s Mec Vrabcom... Je to hlavne prvá plnokrvne východniarska pesnička, lebo aj ten Mec Vrabec či Kristína, ktorá spieva refrén Ta ne, tak tam sú štyri a pol slová po východniarsky. Toto sme si povedali, že musí byť celé. Čísla sú na slovenské pomery výborné, za týždeň a pol mala Vypic a žic 775-tisíc videní (v čase písania rozhovoru ich bolo o stotisíc viac – pozn. red).“



Objavila sa však aj kritika, že to rapuje nejaký Bratislavčan.

„No, všelijaké rôzne kritiky sú, že to mohol spraviť niekto z východu lepšie, a tak ďalej. Je to súčasť tejto práce, lebo ľudia vnímajú hudbu, ale nevnímajú značku. Teraz pracujem na tom, aby ju začali vnímať.“

Pri videoklipe máte uvedené, že dídžeji sa môžu hlásiť o DJ pack, aby to mohli hrať. Hlásia sa?

„Berú to ako teplé rožky. V tomto je až prekvapivo veľký záujem o Mafiu pri každom singli. Macejko išiel veľmi dobre. Čerešne, o ktorých sa tiež písalo, že sú vraj veľký prepadák, tiež išli výborne. Proste tá hudba si poslucháčov nájde. Závisí to aj od toho, na aký portál to zavesíte, tak sa bude správať. Nečakáme, že nás budú chváliť na portáloch, ktoré riešia umenie, v úvodzovkách. Úvodzovky preto, lebo čo je umenie, to je otázka. A zabávať ľudí je to najväčšie umenie. No na konci si k tomu ľudia cestu nájdu.“

Vy ste pritom vyštudovaný konzervatorista.

"Začal som na Základnej umeleckej škole Mikuláša Moyzesa v Prešove, potom som bol na košickom konzervatóriu, až som skončil na VŠMU.“

Aj ste ju absolvovali?

„Celú som ju nedal, to už bolo veľa na mňa.“

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3TX3 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3TX3 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  2. GoPass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  4. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  5. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  6. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  7. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  8. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  10. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 26 977
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 635
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 18 489
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 247
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 340
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 929
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 377
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 193
  9. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 2 845
  10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 008

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop